Opgeslagen spel weg

door SusanAnkersmit
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Opgeslagen spel weg

★★★ Newbie

Hallo iedereen,

 

Mijn Sims 4 spel is weg. Bij Documenten/ElectronicArts/Saves kan ik mijn opgeslagen spellen terugvinden, ook de meest recente. Maar in de game zelf staat er alleen nog maar een spel van een tijd geleden. Het spel wat ik als laatst heb opgeslagen staat niet meer tussen mijn games. 

 

Op mijn laptop staat ook een mapje (via iCloud) van mijn andere computer waar mijn meest recente spel niet op staat. Het lijkt wel of de game op random momenten synchroniseert met het saves mapje van mijn andere computer en daarmee de voortgang van deze laptop niet meer pakt. Dit gebeurd echter alleen op sommige momenten, soms slaat hij wel goed op. Zoals ik al zei staat die voortgang nog wel in mijn andere saves mapje. Hoe kan ik veilig zorgen dat op beide computers hetzelfde mapje wordt gebruikt, of dat ik in ieder geval op deze laptop meest recente game kan openen?

 

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

 

 

Bericht 1 van 4 (346 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Opgeslagen spel weg

Champion

@SusanAnkersmit  Als ik het goed begrijp maak je gebruik van een MacOS laptop en ook van een computer met hetzelfde besturingssysteem. Dat maak ik op uit het mapje van je andere computer die je in de iCloud hebt gesynchroniseerd. Ik vermoed dat het probleem ook juist daar ontstaat: 'in de iCloud'. Je beschrijft eigenlijk ook al dat het daar is misgegaan.

De Sims 4 kan namelijk alleen vanuit de harddisk worden geopend en slaat ook alleen daar de spellen op. Dus als je op je laptop speelt wordt het spel en de voortgang daar op de harde schijf opgeslagen en het zelfde gebeurt met jouw desktop. De enige manier waarop je dit probleem zou kunnen oplossen is door telkens de inhoud van de map: Documents\Electronic Arts\De Sims 4 op een USB stick of externe harde schijf te kopiëren en vanuit dat draagbare medium te plaatsen op de laptop of computer. Zeker als je ook gebruik maakt van aangepaste inhoud, zoals custom content of modificaties is dat echt de enige manier waarop je de spelvoortgang van je computer naar je laptop plaatst en omgekeerd. 

 

Als je het oorspronkelijke spel nog niet hebt teruggevonden dan is het raadzaam om zowel op je laptop als op je computer op zoek te gaan naar de spellen die je kan vinden in het menu/onder het kopje opslagbestand herstellen. Die kan je vinden onderin bij de optie spel laden: zie eerste screenshot.

 

Schermafbeelding 2020-11-02 191320.png 

 

Hopelijk kan je het nog terug vinden op een van beide (laptop of computer) Zoek dan naar de datum waarvan je met zekerheid kunt stellen dat je het op dat moment hebt gespeeld of opgeslagen. 

Let op: Als je niet zeker bent van dat moment, loop je het risico dat je een verkeerd bestand hersteld! Het gevolg daarvan kan zijn dat je uiteindelijk je gezochte spel bestand overschrijft. Als je eenmaal een bestand hebt hersteld wordt dat weg geschreven als één van de vijf opties. 

Zie screenshot hieronder.

 

Schermafbeelding 2020-11-02 191407.png

 

Je kan natuurlijk ook kijken in de map \Documents\Electronic Arts\De Sims 4\saves. Afhankelijk van de opslagcapaciteit van laptop of pc vind je daar de opslag bestanden met een nummer. Het hoogste nummer is het laatste bestand dat je hebt opgeslagen.(Bijvoorbeeld: Slot_00000027.save) Dat bestand hoeft echter niet het bestand te zijn dat je zocht.

 

Hopelijk heb je hier wat aan. Heb je meer hulp nodig, laat het dan even weten.

 

Hartelijke groet.

 

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 2 van 4 (328 Weergaven)

Re: Opgeslagen spel weg

★★★★★ Expert
Zorg dat je de Origin cliënt en De Sims 4 samen met hun gegevens lokaal bewaart, je dient overige en onnodig openstaande software volledig hebben afgesloten, @SusanAnkersmit.

Groetjes.
Bericht 3 van 4 (322 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Opgeslagen spel weg

Community Manager (retired)
Hey @SusanAnkersmit,

Het voelt inderdaad aan alsof jouw documenten synchroniseren met de iCloud wat dit kan veroorzaken want na het afsluiten worden al je documenten in de cloud gezet en kan het spel ze niet meer vinden. Je kunt de map in de cloud altijd terug downloaden in jouw documenten waarnaar het spel ze weer zou moeten kunnen vinden.

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 4 van 4 (300 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help