Na legen cache Sims 4 geen opgeslagen spel meer te vinden.

door Daantje316
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Na legen cache Sims 4 geen opgeslagen spel meer te vinden.

★★★ Newbie

Beste allemaal, 

 

Een wanhopige moeder hier! 

Bij de Sims 4 van mijn dochter kon ze geen deuren meer plaatsen, we hadden gegoogeld en hier terecht gekomen en zo de aanwijzigingen gevolgd om de cache te legen. 

Dat gedaan, nu is haar opgeslagen spel weg waar 2049 uur werk in zit ( ze doet het al heel wat jaren) , ik zie het "save" bestand wel op de computer staan maar krijg het niet geladen, ook is de "laden" button weg in Origin. 

 

IK heb geen verstand van computers, geen idee wat ik moet doen! KAN IEMAND MIJ HELPEN? eventueel via teamviewer? 

 

Ik hoop op een reactie.

 

Mvg

 

De moeder die het spel gereset heeft Frown

Bericht 1 van 12 (311 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Na legen cache Sims 4 geen opgeslagen spel meer te vinden.

Champion

Hey @Daantje316,

 

Dat is wel heel vervelend, zeg! Zeker als er zoveel tijd in is gestoken.

 

De gebeurtenis die jullie nu meemaken is het gevolg van gebroken modificaties na een patchupdate.

Als eerste zou ik aanraden om de map mods te verplaatsen van de map \Documents\Electronic Arts\De Sims 4 naar het bureaublad van de computer. Verwijder dan ook het bestand: localthumbcache.package uit de al eerder genoemde map. 

 

Repareer daarna het spel in Origin door daar in de spelbibliotheek met de rechtermuisknop te klikken op de tegel van de Sims 4 en te kiezen voor de optie repareren. Als je gebruik maakt van de EA (desktop) App kan je in 'My Collection' op de drie puntjes in de Sims 4 tegel klikken en daarna op repair. 

 

Laat even weten of je daarna weer een knop met laden terug hebt. Als dat zo is dan kan ik je proberen te helpen met het probleem van de deuren. Plaats de map mods die je op het bureaublad hebt gezet voorlopig niet terug. Anders kan je hetzelfde probleem opnieuw tegenkomen. 

 

Helaas kunnen we je in verband met privacy en veiligheid niet helpen via Teamviewer.

 

Laat even weten of je hierna meer hulp nodig hebt.

 

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 2 van 12 (301 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Na legen cache Sims 4 geen opgeslagen spel meer te vinden.

★★★★★ Expert
Wanneer er zo veel uren in het spel zitten, wordt er dan regelmatig een reservekopie gemaakt, die ook ergens anders veilig bewaard wordt, @Daantje316?

De standaardlocatie waar De Sims 4 je spelvoortgang en instellingen bewaard, zal in je "Documenten\Electronic Arts\De Sims 4\" wanneer je met de normale versie van De Sims 4 en in het Nederlands speelt.
Je dient deze gegevens lokaal te bewaren en bereikbaar houden, want het verplaatsen kan zorgen dat De Sims 4 ze niet meer kan vinden.

Mogelijk heb je deze gegevens naar een andere locatie verplaatst.

Wanneer je in een andere taal of speluitgave bent aan het spelen, dan worden je spelvoortgang en instellingen ook apart van elkaar bewaard.

Mocht je bepaalde software gebruiken en/of de computer delen met anderen, dan kan het voorkomen dat zij jouw gegevens hebben verplaatst, zonder elkaars medeweten.

Wanneer je aangepaste inhoud gebruikt, wordt deze met je spel bewaard en doordat er een nieuwe spelversie van De Sims 4 is geïnstalleerd kunnen deze niet meer geschikt zijn voor de huidige spelversie van De Sims 4.

Bekijk dit helpartikel of je daarmee ze kan terugkrijgen in De Sims 4: https://help.ea.com/nl/help/the-sims/the-sims-4/how-to-restore-a-previous-saved-game-in-the-sims-4/

Groetjes.
Bericht 3 van 12 (304 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Na legen cache Sims 4 geen opgeslagen spel meer te vinden.

★★★ Newbie

Bedankt voor de reactie. Ik ga het proberen maar dit is echt chinees voor mij maar ga mijn beste doen. 

Bericht 4 van 12 (293 Weergaven)

Re: Na legen cache Sims 4 geen opgeslagen spel meer te vinden.

Community Manager
Hey @Daantje316,

Succes, hopelijk kom je er zo uit. Standard smile

Zolang je de folder met de Save bestanden niet hebt verwijderd, is als (als het goed is) de progressie nog steeds intact.
EA_LeeuwAHQ
Bericht 5 van 12 (281 Weergaven)

Re: Na legen cache Sims 4 geen opgeslagen spel meer te vinden.

★★★ Newbie

Ik heb eigenlijk geen idee of er een backup gemaakt wordt Confused

Bericht 6 van 12 (258 Weergaven)

Re: Na legen cache Sims 4 geen opgeslagen spel meer te vinden.

★★★ Newbie

Ok ik ben nu zover dat het opgeslagen spel terug is (yeahhh) ik had de map " saves" wel terug gezet maar de bestanden in de map gehouden ipv los in de nieuwe map gezet en hij kan ze denk ik niet lezen of iets in die trent. Ik mis nu alleen de gedownloade opties nog, mijn dochter heeft het over bepaalde kapsels, kleding, ik heb natuurlijk geen idee waar dat over gaat. 

 

Is er nog ergens een aparte map waar deze downloads dan weer worden opgeslagen? Bij het openen van haar wereld kregen we nu een melding dat niet alles beschikbaar was omdat het niet in het account aanwezig?

Bericht 7 van 12 (256 Weergaven)

Re: Na legen cache Sims 4 geen opgeslagen spel meer te vinden.

★★★★★ Expert
Ja, dat zullen de aangepaste inhoud zijn en die worden in een aparte map bewaard en nee, die zijn niet gekoppeld aan jouw Origin / EA account, maar worden dus lokaal bewaard, @Daantje316. Je kan deze vinden de "Mods" map.
Mogelijk zullen deze eerst worden bijgewerkt of opnieuw worden gedownload en getest worden op mogelijke boosdoeners.
Heb je getest of De Sims 4 normaal kan starten?
Zie dit helpartikel voor meer informatie: https://help.ea.com/nl/help/the-sims/the-sims-4/mods-and-the-sims-4-game-updates/
Denk eraan dat je de bestanden in de juiste mappen zet.

Groetjes.
Bericht 8 van 12 (241 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Na legen cache Sims 4 geen opgeslagen spel meer te vinden.

[ Bewerkt ]
Champion

Hey @Daantje316,

 

Prima dat je nu een groot deel van het spel terug hebt!

 

Als het goed is heb je de map mods met de extra inhoud; de kapsels, kleding etc op de desktop (het bureaublad) geplaatst. 

 

Omdat er in die map met extra's een fout onderdeel zit, zal je die aangepaste inhoud (de genoemde custom content en/of modificaties) op een nieuw spel moeten testen.

 

Gebruik alsjeblieft niet het spel waarmee al gespeeld wordt omdat er dan weer schade kan ontstaan.

Gelukkig zijn er heel goede testmethodes voor het vinden van gebroken custom content en/of modificaties.  

Je kunt de modificaties een voor een testen maar ook gebruik maken van de 50/50 methode.

50/50 methode
Dat houdt in dat je eerst de helft van de modificaties terug plaats in de map : \Documents\Electronic Arts\De Sims 4\Mods. Test dit op een nieuw te starten spel en als alles het goed doet dan weet je dat deze modificaties goed en veilig zijn. Plaats die dan in een map op je bureaublad met 'bijvoorbeeld de naam 'veilige of goede modificaties'. Test daarna uit de map met de naam 'nog te testen modificaties' weer een deel.

 

Als dan blijkt dat je spel hapert dan weet je dat de kapotte modificaties in die map zitten. Test daarvan weer de helft en zo verder totdat je alle slechte modificaties hebt verwijderd. Sla in de tussentijd je spel niet op maar verlaat het zonder op te slaan! Als je alles hebt getest, kan je de inhoud van de map met de naam 'veilige of goede modificaties' weer terug plaatsen.

Als je modificaties gebruikt moet je rekening houden met de problemen die je nu bent tegengekomen. Zorg ervoor dat je de modificaties net zoals je spel up to date houdt. Bezoek daarom regelmatig de pagina's van de makers en controleer of ze updates hebben. Vaak kan je je ook abonneren op de discord kanalen van de makers.

Er is ook een heel goede handleiding geschreven door oud moderator van Het officiële De Sims Forum (thesims.com),  @SimLibby, Die handleiding vind je hier: Downloaden voor De Sims 4: Custom Content (CC) en Mods — The Sims Dutch

Aan het eind van het hele testproces is het verstandig om je spel te repareren in Origin. Klik daarvoor in de spelbibliotheek met de rechter muisknop op de tegel van De Sims 4 en kies in het dropdown menu voor de optie repareren. Je kunt tegenwoordig je spel ook repareren in de EA App. Klik daarvoor in de App op 'My Collection', daarna op de drie puntjes in de tegel van De Sims 4 en kies dan 'Repair'. Wacht tot het proces is afgerond. Afhankelijk van het aantal pakketten en de snelheid van je verbinding kan dat enkele minuten tot soms wel een uur of langer duren. 

 

Als je hierna nog hulp nodig hebt tag me dan even door het teken '@' te gebruiken.

 

Veel succes.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 9 van 12 (232 Weergaven)

Re: Na legen cache Sims 4 geen opgeslagen spel meer te vinden.

Community Manager
@Daantje316, goed om te lezen dat je voortgang hebt geboekt!
EA_LeeuwAHQ
Bericht 10 van 12 (197 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help