Re: Kan na laatste update van 25-02-2021 niet meer Sims opslaan

door EA_Neil
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

★★★★★ Expert
Zorg dat je de basisstappen helemaal hebt gedaan, @Lisanne3004.
Controleer of je computer voldoet aan de gevraagde systeemeisen van De Sims 4. Informatie van je computer, vermeld je door middel van je DxDiag informatie, zoals eerder werd genoemd.
Ook dien je alle overige en onnodige openstaande software helemaal hebben afgesloten. Dus ook je beveiligingssoftware, programma's voor het maken van reservekopieën, online opslag en programma's die lagen gebruiken.
Heb je De Sims 4 en de Origin cliënt lokaal geïnstalleerd? Worden je en je spelvoortgang en instellingen lokaal opgeslagen? Zijn ze ook toegankelijk?
Zorg dat je Windows schoon hebt opgestart.

Groetjes.
Bericht 11 van 16 (172 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

[ Bewerkt ]
Champion

@Lisanne3004 Dank je wel! Ik kan daar wel wat mee. De Acer Aspire 5 A514-53 zou of een 39xx kunnen zijn of een iets krachtigere 59xx.  Dat maakt wel uit want de eerste heeft een Intel i3 processor en de andere een Intel i5 processor. Zonder direct naar de DxDiag.txt te vragen kan ik aan de standaard specificaties zien dat je laptop wel moeite heeft met het spelen van De Sims 4 ook in een lage grafische kwaliteit en in laptop modus. 

De Windows 10 Home versie 1909 zou je kunnen updaten met een onderdelen update tot de 2004 of zelf de 20h2. Kijk op het screenshot wat je dan zou kunnen zien als je bij bijwerken en beveiliging ziet in het instellingen menu van Windows

Schermafbeelding 2021-03-23 210923.png

Hier kan je lezen wat jouw computer minimaal nodig heeft om de Sims 4 te kunnen spelen. Hoe meer uitbreidingspakketten je hebt hoe dichterbij jouw computer bij de aanbevolen systeemeisen zal moeten zitten. https://help.ea.com/nl-nl/help/the-sims/the-sims-4/the-sims-4-system-requirements/

Je kan dat ook zelf eens testen door op de website van  https://www.systemrequirementslab.com/cyri  het programma 'Can I Run It?' te gebruiken. Als je daar De Sims 4 in het raam intoetst en als het even kan ook nog jouw laatste uitbreidingspakket dan zie je waar jouw laptop moeite mee heeft.  

De standaard grafische kaart in jouw laptop is een Intel UHD Graphics en die is niet de allersterkste om de Sims 4 te kunnen spelen. Bovendien snoept deze grafisch kaart ook nog eens van het RAM geheugen van jouw laptop. Vandaar dat je het waarschijnlijk maar voor korte duur kon spelen.  Als je ook nog ander programma's op de achtergrond gebruikt, kost het jouw systeem heel veel moeite om alles bij te houden. 

Hopelijk heb je wat aan deze informatie. Als je meer advies wilt stuur dan ajb ook een screenshot mee van de uitkomsten van 'Can I Run It?' 

Alvast bedankt.

CCP Champion Banner - Red.png

Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.

Bericht 12 van 16 (158 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

★ Novice

Dankuwel, ik zie inderdaad dat ik Windows kan updaten. Maar is het niet raar dat de maanden dat ik de Sims speelde voor de nieuwe updat, ik nergens last van had? Want als mijn laptop moeite zou hebben met de Sims dan zou ik toch altijd al problemen er mee moeten hebben? Ik had namelijk voor de nieuwste Sims update helemaal nergens last van. 

Bericht 13 van 16 (140 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Community Manager (retired)
@Lisanne3004,

Het kan het ook waard zijn het spel te proberen op te starten met onze nieuwe EA Desktop app in plaats van Origin mocht het probleem daar liggen en krijg je het met het bovenstaande niet opgelost.

Het programma is nog in beta maar zal op ten duur Origin over nemen en heeft gelijke functionaliteit als het gaat om het inloggen en opstarten van jouw spellen.

Meer informatie kun je vinden op: https://www.ea.com/ea-desktop-beta

Uiteraard is Origin mogelijk nog steeds de beste oplossing maar het kan het proberen waard zijn.

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 14 van 16 (136 Weergaven)

Champion

@EA_Neil Hartelijk bedankt je voor de tip. 👍 In oktober vorig jaar ben ik een aantal keer te hoop gelopen op EA Desktop omdat er nog veel kinderziektes waren en de app bij mij niet werkte. Ik moest alle Sims 4 en andere spellen opnieuw downloaden én naar een andere map. Daar had ik toen niet zoveel zin in. Sinds die tijd heb ik hem ook niet meer gebruikt. Nu net weer eens een nieuwe poging gewaagd. Die kinderziekten zijn verholpen en De Sims 4 start vrijwel gelijk! 😎

@Lisanne3004 hoe meer updates van De Sims, hoe meer informatie er door jouw laptop moet worden verwerkt. Dus eigenlijk wordt het spel wel moeilijker voor minder krachtige computers. Vandaar dat er uiteindelijk ook in 2019 een Legacy Editie is uitgebracht.

Heb je de 'You can run it' al geprobeerd? Vaak zie je dan welke aanpassingen je kunt doen om De Sims 4 toch nog wat langer op je computer te kunnen spelen.

Misschien zal je de grafische instellingen allemaal op laag moeten zetten (als je dat niet al gedaan hebt) om wat langer door te kunnen spelen. Kies dan bijvoorbeeld voor de instellingen zoals op het bijgevoegde screenshot: 

Schermafbeelding 2021-03-24 120121.png 

Hopelijk lukt het met de combinatie EA Desktop beta en de lage grafische instellingen wel weer om je spellen op te slaan.

Veel plezier met spelen. 😉

CCP Champion Banner - Red.png

Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.

Bericht 15 van 16 (128 Weergaven)

Community Manager (retired)
@Trismagistos,

Het is inderdaad nog onder ontwikkeling en meestal raden we nog steeds Origin aan maar in sommige gevallen kan het net dat extra stapje geven mocht Origin het probleem zijn.

Laten we zien wat de instellingen doen want uiteindelijk is inderdaad het opnieuw installeren het laatste wat we willen proberen.

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 16 van 16 (125 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help