Help mijn sims4 start niet meer op!!!

door CharlotteMingels
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Help mijn sims4 start niet meer op!!!

★★★ Newbie
  1. Hey na 2 maanden wilde ik vandaag eindelijks terug de Sims 4 spelen op de MacBook en opeens begint mijn Sims te hangen kon niet op slaan en heb dan het spel afgesloten en terug opgestart opeens wilt mijn Sims ook niet meer op starten ! Hoe komt dat ? Ik heb al alles geprobeerd word er echt gek van help me alsjeblieft!! 
Bericht 1 van 9 (642 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Help mijn sims4 start niet meer op!!!

★★★★★ Expert
Ontdoe je spel van alle aangepaste inhoud ("modificaties"), doe de basisstappen en nagaan dat De Sims 4 is bijgewerkt, @CharlotteMingels.

Regelmatig je spel opslaan, kan de hoeveelheid dat je zou kunnen verliezen verminderen.

Je dient overige en onnodige openstaande software afgesloten hebben, mogelijk verhinderen deze de goede werking van De Sims 4 als de Origin cliënt.

Systeemeisen van De Sims 4: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements


Groetjes.

In thread bekijken

Bericht 2 van 9 (620 Weergaven)

Alle reacties

Re: Help mijn sims4 start niet meer op!!!

★★★★★ Expert
Ontdoe je spel van alle aangepaste inhoud ("modificaties"), doe de basisstappen en nagaan dat De Sims 4 is bijgewerkt, @CharlotteMingels.

Regelmatig je spel opslaan, kan de hoeveelheid dat je zou kunnen verliezen verminderen.

Je dient overige en onnodige openstaande software afgesloten hebben, mogelijk verhinderen deze de goede werking van De Sims 4 als de Origin cliënt.

Systeemeisen van De Sims 4: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements


Groetjes.
Bericht 2 van 9 (621 Weergaven)

Re: Help mijn sims4 start niet meer op!!!

★★★ Newbie
@CharlotteMingels klopt bij mij start het ook niet meer op. waardeloos. ik kan ook nergens een oplossing vinden.
je kan feedback geven en je hoort er niets meer van terug.
Bericht 3 van 9 (385 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Help mijn sims4 start niet meer op!!!

★★★★★ Expert
Zie onderstaande stappen en vermeld standaard het gebruikte platform, @ellajoan2009.

Groetjes.
Bericht 4 van 9 (377 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Help mijn sims4 start niet meer op!!!

Champion

Hey @ellajoan2009,

 

Wat vervelend dat De Sims 4 bij jou niet meer opstart!

 

Kan je aangeven hoe je de Sims wil  starten? Maak je gebruik van Origin, de EA App of maak je misschien gebruik van een snelkoppeling op je bureaublad? 

Probeer eerst De Sims te starten vanuit Origin of de EA App en als dat niet lukt, probeer dan je spel te repareren. 

Als dat allemaal niet lukt  zou je dan wat meer informatie willen geven over jouw computer. Is dat een Windows of MacOS en geef als het kan ook de specificaties. Met een Windows pc kan je dat doen via een DxDiag.txt bestand. Hier lees je hoe je die kunt maken: Informatie verzamelen over je pc door middel van DxDiag (ea.com)

 

Hoe meer informatie je geeft hoe beter wij je kunnen helpen.

 

Alvast bedankt!Wink

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 5 van 9 (368 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Help mijn sims4 start niet meer op!!!

★★★ Newbie
@Trismagistos pc is macbook air. ik start sims op van uit orgin maar soms ook rechtstreeks in beide gevallen krijg ik te lezen dat sims niet opgestart kan worden want het draait al op de mac? terwijl al maanden niet kunnen spellen.
Bericht 6 van 9 (354 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Help mijn sims4 start niet meer op!!!

[ Bewerkt ]
Champion

Hey @ellajoan2009,

 

Omdat je gebruik maakt van een Mac verwijs ik je eerst even naar deze pagina Origin - Origin resetten op Mac (ea.com) met de vraag of je Origin al eens hebt gereset.

Maak desnoods gebruik van deze tool om Origin te debuggen

 

Als je probleem blijft bestaan is het handig om ook even naar deze informatie te kijken: Re: [MAC - READ FIRST] Links to Mac Help Threads, Guides and Troubleshooting - Answer HQ.

Dit is wel in het Engels dus als je hulp nodig hebt met vertalen laat het dan even weten.

 

In het uiterste geval is het handig om ook hier even de specificaties van jouw MacOS aan te geven. Dus graag naam van de versie en verdere specificaties van het systeem. As je daar hulp bij nodig hebt, laat het dan ook even weten.

 

Hopelijk kom je er met het resetten en/of debuggen wel uit.

 

Veel succes. Fingers crossed

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 7 van 9 (341 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Help mijn sims4 start niet meer op!!!

★★★★★ Expert
Dan gebruik je geen PC, @ellajoan2009! Ook dat dit een ander probleem is, dan dit al ouder genoemde onderwerp en zou geplaatst worden in een nieuwe onderwerp.

Het probleem heeft vaak te maken met ongeldige spelgegevens, de gebruikte software als het ontbreken van de juiste rechten en niet bereikbare locaties.
Zorg dat je start met de basisstappen.
Het helemaal en handmatig opnieuw installeren van de Origin cliënt kan een helpen. Net als beide talen wijzigen en daarna probeer je De Sims 4 te starten in het Engels.

Als je "gedwongen" voelt geen zin hebt het te zoeken op Engels deel en kan je dat dan noemen?

Groetjes.
Bericht 8 van 9 (334 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Help mijn sims4 start niet meer op!!!

Champion

Misschien is het handig om de informatie in deze link even te lezen @RealSimmor0!

 

Dan kom je er vanzelf achter dat een Mac weldegelijk een pc is. PC staat voor Personal Computer en dus alle systemen voor thuisgebruik kunnen worden aangeduid als pc.

Apple behoorde zelfs tot een van de eerste fabrikanten van pc-systemen en was de eerste die een grafische interface creëerden met de introductie van de muis; een aanwijsapparaat dat direct in contact stond met het beeldscherm.

 


Het helemaal en handmatig opnieuw installeren van de Origin cliënt kan een helpen. Net als beide talen wijzigen en daarna probeer je De Sims 4 te starten in het Engels.


 

Het is trouwens nergens voor nodig om de Taalversie van De Sims 4 te wijzigen naar het Engels en daarna weer terug te zetten naar het Nederlands.

 

Gelukkig hebben de meeste systemen ingebouwde vertaalopties en ook die kan je vrij eenvoudig gebruiken in de Engelstalige link die ik heb aangegeven. Als spelers desondanks nog hulp nodig mochten hebben dan heb ik ook daarbij de nodige hulp aangeboden. Er is dus nergens sprake van "gedwongen".

 

Veel plezier met spelen. Wink

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 9 van 9 (317 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help