Re: Help, mijn sims kunnen niet meer slapen

door 216703
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Help, mijn sims kunnen niet meer slapen

★★★ Newbie

Ik wilde mijn sims laten slapen alleen als ik op het bed klikte was er geen mogelijkheid om op optie "slapen" te klikken. Ik heb al meerdere keren het spel opnieuw opgestart en gerepareerd met de origin app alleen het werkte niet. Ook heb ik mijn PC afgesloten en van alles maar het schijnt niet te werken. Wat kan ik doen om het terug te krijgen? 

Bericht 1 van 8 (1.702 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Help, mijn sims kunnen niet meer slapen

★★★ Newbie
@Trismagistos Heeyyy thanks voor de tip, ik heb de mods verwijderd en het lag dus wel degelijk aan een van de mods!! alles lukt weer thanksss

In thread bekijken

Bericht 6 van 8 (1.582 Weergaven)

Alle reacties

Re: Help, mijn sims kunnen niet meer slapen

★★★★★ Expert
Kunnen je Sims deze voorwerpen goed bereiken? Probeer eens een andere locatie. Zou je eens een andere meubelstuk kunnen plaatsen en laat je Sim deze proberen.
Heb je dit met alle Sims, @216703? Ook met een nieuwe gemaakt Sim / huishouden? Probeer ook eens een andere kavel, in een eigen gebouwd huis en zelfs in een andere buurt, indien dit nog steeds blijft gebeuren.
Bepaalde eigenschappen van je Sim en/of kavel kunnen dit niet laten doen.

Zorg dat je de basistappen helemaal hebt gedaan. Je zal de Origin cliënt en alle spellen van de Origin moeten afsluiten. Ontdoe De Sims 4 van alle aangepaste inhoud.
De map van De Sims 4, die in je "Documenten\Electronic Arts" staat hernoemen.
De cache van de Origin cliënt leegmaken, bekijk dit helpartikel daarover: https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
Vervolgens De Sims 4 via de Origin cliënt laten repareren en bijwerken. Je zal toch ongehinderd verbonden moeten zijn met het internet. Rechtsklik in je spelbibliotheek van een weer gestarte Origin cliënt op de speltegel van De Sims 4 en dan de optie "Repareren" kiezen en wacht totdat het reparatieproces helemaal klaar is.
De versie 1.89.214.1030 is de laatste versie van De Sims 4.
Hierna zal je De Sims 4 schoon moeten starten.
Met een nieuw aangemaakte Sim / huishouden of kies eentje uit de standaard aanbod ga je testen of het probleem verholpen is.

Start de spellen van Origin altijd nog maar via de Origin cliënt en niet via hun eigen snelkoppeling.
Je zal alle overige en onnodige openstaande software helemaal moeten afsluiten, aangezien deze voor problemen kunnen zorgen.
Altijd dien je eigenlijk een bekabelde internetverbinding te gebruiken.
De "Gebruikersaccountbeheer" en je beveiligingssoftware (tijdelijk) uitschakelen.
Tevens de Origin cliënt als een Administrator laten starten.
Je zal Windows ook eens schoon moeten starten, indien verder nodig: https://support.microsoft.com/nl-nl/topic/windows-schoon-opstarten-da2f9573-6eec-00ad-2f8a-a97a1807f...


Laat je nog weten of het hiermee is gelukt.

Groetjes.
Bericht 2 van 8 (1.695 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Help, mijn sims kunnen niet meer slapen

[ Bewerkt ]
Champion

Hey @216703,

 

Dat lijkt me een lastige situatie. Zijn je Sims moe genoeg en kunnen ze gemakkelijk bij het bed komen. Dat wil zeggen: is er voldoende ruimte tussen het bed en de muren? Staat het bed soms op een platform of verhoging of hangt er een te grote lamp boven het bed?

 

Zou je een schermopname willen delen van de ruimte en het bed waar je dit probleem mee hebt? Als het even kan ook vanuit de Sims. Dat kan je doen door de toetsen 'Shift + tab' gelijktijdig in te toetsen.  Dat kan de situatie voor ons heel wat duidelijker maken.

 

Heb je dit probleem met alleen met dít bed of ook met andere bedden en/of in andere kamers?

 

Hoe meer informatie je geeft over deze situatie hoe beter we je kunnen helpen. Vertel ons dan ook of je gebruik maakt van aangepaste inhoud zoals custom content en/of modificaties.

 

Neem ajb geen onnodige stappen zoals het 'schoon starten van Windows' of het verwijderen van onderdelen voordat je ons meer informatie hebt gegeven.

 

Alvast bedankt.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 3 van 8 (1.689 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Help, mijn sims kunnen niet meer slapen

★★★ Newbie

Hoiii, 

 

Helaas bevindt dit probleem bij al mijn opgeslagen spellen dus alle huishoudens enzovoort. Geen een sim lijkt meer te kunnen kiezen om te gaan slapen behalve peuters. Peuters kunnen dus wel naar bed gebracht worden en er zelf voor kiezen om te gaan slapen, dat heb ik meerdere keren bekeken.

 

Ook hebben mijn sims voordat dit probleem zich bevond in mijn spel geen moeite gehad om naar het bed toe te gaan. De enige opties die nu nog aanwezig zijn zijn: dutje doen, relaxen, verbetering, zitten en linkerkant toewijzen aan. 

 

Ondanks heb ik vorige week een mod gedownload genaamd MCC Commencer. Voor dit had ik nooit problemen met het spel. Ik heb ook andere mods genaamd: Pregnancy & family, basement mod (drugs mod), relationship wellness en daar houdt het wel bij op. Ook heb ik wat gedownloade kleren gedownload maar dat inmiddels al wel minimaal 2 maanden geleden. 

 

Helaas lukt het me niet om een screenshot te kunnen maken van de sims zelf om jullie wat meer duidelijkheid te geven. 

 

Ik wil jullie alvast heel erg bedanken met het reageren op mijn vraag!! 

 

Groetjes 

Bericht 4 van 8 (1.644 Weergaven)

Re: Help, mijn sims kunnen niet meer slapen

Champion

Hey @216703,

 

Zoals je het nu omschrijft lijkt het er sterk op dat het slaap probleem is ontstaan met het downloaden en installeren van de laatste modificatie. MCCC is een heel sterke modificatie en het kan zijn dat je niet de meest recente hebt of dat andere aanwezige modificaties en de laatst geïnstalleerde met elkaar conflicteren.

 

Het is hier niet toegestaan om de namen van modificaties te noemen dus ik zal ze niet herhalen. Maar mijn advies is om de map modificaties even te verplaatsen naar je bureaublad en daarna het bestand: localthumbcache.package uit de map: \Documents\Electronic Arts\De Sims 4 te verwijderen. In dat bestand zitten namelijk alle restanten van gebruikte cc en modificaties waar je nu blijkbaar nog last van hebt. Zodra je De Sims 4 opnieuw start, maakt het spel een nieuwe 'schone' versie van dat bestand aan. Test de Sims 4 daarna vanilla (dat is op een nieuw spel en zonder mods). 

Daarna kan je je modificaties een voor een testen op een nieuw spel. Na de test kan je dat spel altijd weer verwijderen of in het vervolg gebruiken voor een nieuwe testronde.  Als je veel modificaties gebruikt dan kan je het beste de 50% methode gebruiken. Hier kan je een heel uitgebreide handleiding vinden over wat je kunt doen als je spel het niet meer doet of slecht functioneert als gevolg van modificaties: Downloaden voor De Sims 4: Custom Content (CC) en Mods — The Sims Dutch.

 

Als je meer specifieke informatie over het modificaties wilt laat het dan ook even weten. Zorg er altijd voor dat je de meest recente versies hebt. Let er vooral dat je na iedere patch update van De Sims 4 je aangepast inhoud controleert op breuken en gebreken.

 

Laat even weten of het slaap probleem van jouw Sims na de eerste stappen nog steeds bestaat. 

 

Veel succes. Fingers crossed

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 5 van 8 (1.635 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Help, mijn sims kunnen niet meer slapen

★★★ Newbie
@Trismagistos Heeyyy thanks voor de tip, ik heb de mods verwijderd en het lag dus wel degelijk aan een van de mods!! alles lukt weer thanksss
Bericht 6 van 8 (1.583 Weergaven)

Re: Help, mijn sims kunnen niet meer slapen

Champion

Graag gedaan @216703!

 

Kijk ook even naar de andere topics op deze forum pagina. Zeker nu de nieuwste patch update live is gegaan.

 

Veel plezier met spelen. 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 7 van 8 (1.576 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Help, mijn sims kunnen niet meer slapen

★★★★★ Expert
Je dient met een nieuw aangemaakte Sim / huis het gaan testen, @216703.
Zoals is aangegeven veroorzaken het gebruik van aangepaste inhoud voor problemen, blijft het helemaal op eigen risico en worden hier in het algemeen niet ondersteund.


Groetjes.
Bericht 8 van 8 (1.568 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help