Help, Sims 4 maakt geen verbinding / Galerij offline

door mindim
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Help, Sims 4 maakt geen verbinding / Galerij offline

[ Bewerkt ]
★★★ Novice

Ik speel al de hele week de sims 4 inclusief uitbreidingen zonder problemen, ik download van de gallery ook geen probleem. 

Na een rondje met de hond, is verbinden niet meer mogelijk. Op origins sta ik online, alleen maakt de Sims 4 geen verbinding meer.

De verbinding is goed. Laptop trekt het telkens prima, geen haperingen. 

Ik heb het spel via origins gerepareerd, alle caches geleegd, als administrator windows schoon gestart, tot 2 maal toe origins en de Sims 4 compleet verwijderd, maar het biedt allemaal geen soelaas. Ook heb ik de beveiligings software compleet uitgeschakeld, maar ook dat helpt niet, speedtest was prima. Ook met 3 uitbreidingen minder werkt het niet.

Wie kan me in de juiste richting wijzen? 

 

PS DXDIAG bij gevoegd

Bericht 1 van 52 (1.280 Weergaven)
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Help, sims 4 maakt geen verbinding

Community Manager

Hey allemaal, 

 

Als het goed is moeten de Sims 4 Galerij problemen opgelost zijn, dit heb ik in ieder geval van de teams doorgekregen.

 

Mocht je nog steeds last hebben van dit probleem, laat het dan even weten hier in het topic.

 

Dankjewel & veel speelplezier!

EA_LeeuwAHQ

In thread bekijken

Bericht 21 van 52 (1.597 Weergaven)

Alle reacties

Re: Help, sims 4 maakt geen verbinding

★★★★★ Expert
Begin met het helemaal en goed doen van de basisstappen, @mindim.
Hierna zal je de aanvullende stappen moeten doen.

Controleer of andere software die je gebruikt wel verbinding kunnen maken met het internet.
Mogelijk dien je nog eerst jouw computer opnieuw laten starten.

Deel je soms de computer met anderen? Mogelijk is er iets gebeurd in jouw afwezigheid, wat kan gebeuren zonder elkaars medeweten.

Zou je soms een kinderaccount hebben, dan heb je geen toegang tot de online functies.
Mocht er ergens soms een storing en/of onderhoudwerkzaamheden bezig zijn dan zal je hierop moeten wachten tot deze voorbij zijn.


De Sims 4 van alle aangepaste inhoud ontdoen
Vervolgens De Sims 4 laten repareren en bijwerken via de Origin cliënt.
De Sims 4 schoon starten en via de Origin cliënt, net als je dit doet bij andere spellen van Origin.
Overige en onnodige openstaande software zal je toch helemaal moeten afsluiten, want deze zullen goede werking van beiden kunnen blokkeren / hinderen.
Gebruik altijd een bekabelde internetverbinding.
De "Gebruikersaccountbeheer"een beveiligingssoftware (tijdelijk) uitschakelen.
Start de Origin cliënt als een Administrator.

Mogelijk dienen de stuurprogramma's nog worden bijgewerkt, begin bij de stuurprogramma's van de videokaart en denk aan de computer opnieuw laten starten wanneer een installatie klaar is.
Download en installeer alle nog beschikbare updates bij de Windows Update voor Windows 10. Vergeet niet de optionele updates. Aansluitend zal je de computer opnieuw laten starten en is de herhaling van deze stappen benodigd.

Download en installeer de laatste versie van de Origin cliënt hiervan: http://www.dm.origin.com/download


Windows Schoon Starten: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/929135


Kan je met een andere computer eens gaan testen of het daarmee wel lukt?


Groetjes.
Bericht 2 van 52 (1.265 Weergaven)
0 Kudos

Re: Help, sims 4 maakt geen verbinding

[ Bewerkt ]
Champion

Hey @mindim,

 

Wat je beschrijft is wel heel vervelend!

Goed dat je al zoveel zelf hebt geprobeerd en ook gelijk de DxDiag.txt hebt toegevoegd. Uit de specificaties van jouw DxDiag.txt kan ik opmaken dat jouw pc het prima zou moeten doen en voldoet aan de aanbevolen systeemeisen voor De Sims 4 The Sims 4 - Systeemeisen voor De Sims 4 (ea.com).

Om er zeker van te zijn dat alles naar behoren functioneert kan je dat ook eens controleren met Can You RUN It | Can I Run It | Can My PC Run It (systemrequirementslab.com) Met deze website (tool) krijg je een duidelijk rapport van eventuele haperingen.

 

Er vallen wel een paar zaken op in jouw DxDiag.txt. Allereerst dat jouw Windows onderdelen versie al wat ouder is. Mijn advies om de nieuwste onderdelen update op te halen. 

 

De Laatste update van de Windows 10 versie (21H1) van jouw Lenovo 81LL was van mei 2021. Die versie heeft ondersteuning tot december 2022. Inmiddels is er al een versie 21H2 en is Windows begonnen met de uitrol van Windows 11. Kan je aangeven of je al ben overgestapt of de pc statuscontrole al hebt uitgevoerd? Kijk dan ook gelijk of de OneDrive is ontkoppeld. 

 

Heb je ook al eens overwogen om gebruik te maken van de EA Desktop App? Die kan je hier downloaden: EA app Open Beta.

 

Test ajb eerst deze suggesties en koppel dan terug wat de resultaten zijn. Op basis daarvan kunnen we dan wat gerichter verder kijken.

 

Veel succes. Fingers crossed

 

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 3 van 52 (1.258 Weergaven)
0 Kudos

Re: Help, sims 4 maakt geen verbinding

★★★ Novice

Alle software maakt verbinding met het internet, computer is al vaak opnieuw opgestart.

Ik heb geprobeerd in de Sims 4 te verbinden met internet middels bekabelde verbinding, mobiele hotspot en wifi, maar het lukt niet.

 

Ik deel de computer niet met anderen.

 

Ik heb geen kinderaccount, onder mijn naam staat volwassene in mijn EA profile

 

Geen onderhoudswerkzaamheden of storing bij de provider en EA twitter geeft ook niks aan over servers

 

Alle aangepaste inhoud is verwijderd

Sims 4 is bijgewerkt, gerepareerd en schoon gestart via Origin client

 

Alle openstaande software is afgesloten.

Bekabelde verbinding maakt in deze niet uit.

Heb de beveiligingssoftware uitgeschakeld.

Alle bovenstaande uitgevoerd als Administrator

 

Stuurprogrammas Lenovo bijgewerkt, een of andere bios, drivers videokaart bijgewerkt.

 

Windows schoon gestart

 

EA app gedownload

 

Ik heb hetzelfde probleem als ik de game op een andere laptop laat draaien.

 

Het spel werkt als een zonnetje, kan alleen niet online gaan, dus functie gallery niet gebruiken.

 

 

Bericht 4 van 52 (1.244 Weergaven)

Re: Help, sims 4 maakt geen verbinding

★★★ Novice

Ik heb Can you run it uitgevoerd en bijgevoegd, allemaal prima behalve de cpu speed die is 4.1

 

Ik heb daarstraks mijn windows geupdate en 21H2 is inmiddels geinstalleerd. 

 

OneDrive is ontkoppeld

 

Ik zit nog op windows 10 en ben nog niet over op 11, pc statuscontrole zijn geen opmerkingen, allemaal prima

 

Ik heb de EA app open Beta gedownload

 

Al met al helpt het helaas niets.

 

Spel draait prima, maar kan niet online en ik maak daar juist veel gebruik van!

 

 

 

 

Bericht 5 van 52 (1.240 Weergaven)

Re: Help, sims 4 maakt geen verbinding

Champion

@mindim 

 

Misschien dat er iets in de Firewall of in de antivirussoftware de online optie van De Sims 4 tegenhoudt of misschien is er iets veranderd in de modem of de router die je gebruikt?

Kan je aangeven of je rode kruizen ziet als je de Galerie wil openen?  Ook daar is een topic over Opgelost: Re: Galerie werkt niet - Pagina 2 - Answer HQ (ea.com)

 

Zou je willen aangeven welke antivirus software je gebruikt? Dan kunnen we op basis daarvan verder kijken. Controleer dan ook gelijk of je De Sims 4 en Origin toestemming hebt gegeven in de Firewall en het Ransomware schild.

 

 

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 6 van 52 (1.227 Weergaven)
0 Kudos

Re: Help, sims 4 maakt geen verbinding

Community Manager
Hey @mindim,

Er lijken op het moment wat problemen te zijn met de online connectiviteit van de Sims 4 Galerij, sommige spelers lijken hier last van te hebben, niet allemaal.
EA_LeeuwAHQ
Bericht 7 van 52 (1.226 Weergaven)

Re: Help, sims 4 maakt geen verbinding

★★★ Novice

Ik krijg geen rode kruizen bij het openen van de Galerie. 

Ik klik op Galerij en dan zegt de game dat je daarvoor verbinding nodig hebt en dan kies je verbinden. En vervolgens probeert ie dat en lukt het niet, geeft ie aan of je het nogmaals wilt proberen. Het duurt dan erg lang voor ie reageert op de knoppen trouwens. 

 

Ik heb norton, geen flauw idee hoe ik daar alles in moet stellen Embarrassed  Dus ik zet hem helemaal uit als ik ga opstarten. Ik speel altijd de Sims en normaliter is het totaal geen probleem en staat de Norton gewoon aan. Ik was even een uurtje achter de pc weg en het doet het niet meer. 

 

De router heb ik inmiddels gereset.

Bericht 8 van 52 (1.217 Weergaven)

Re: Help, sims 4 maakt geen verbinding

★★★ Novice

Ohh, dus het hoeft niet eens aan mij te liggen? 

Bericht 9 van 52 (1.225 Weergaven)

Re: Help, sims 4 maakt geen verbinding

★★★★ Apprentice

ik heb hetzelfde probleem


@EA_Leeuw  schreef:
Hey @mindim,

Er lijken op het moment wat problemen te zijn met de online connectiviteit van de Sims 4 Galerij, sommige spelers lijken hier last van te hebben, niet allemaal.

 

Bericht 10 van 52 (1.215 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help