Re: Game hapert overal maar niet in 't lab

door Trismagistos
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Game hapert overal maar niet in 't lab

★★★ Newbie

Ik speel al jaren Sims en het is eigenlijk nog nooit heel soepel bij mij gelopen zoals ik bij andere zie. Een kleine vertraging. Nu heb ik voor het eerst Strangerville gespeeld en als ik dan naar het lab ga dan loopt die voor het eerst helemaal soepel. Echt een groot verschil, hoe kan dit en hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn game overal soepel loopt zoals in 't lab? 

Bericht 1 van 7 (340 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Game hapert overal maar niet in 't lab

Champion

Hey @stephymagnusson,

 

Wat je beschrijft is echt heel bijzonder en niet zo 1,2,3, te verklaren. Als je graag hulp wilt en er voor wilt kunnen zorgen dat je spel overal even 'soepel' verloopt dan hebben we toch wat meer informatie nodig over jouw computer. Zou je willen aangeven op welk systeem jij De Sims 4 speelt? Geef dan als je het weet ook de specificaties door. Je kunt gebruik maken van bijvoorbeeld de manier waarop de systeemeisen voor De Sims 4 zijn omschreven: The Sims 4 - The Sims 4 system requirements (ea.com) (Jammer genoeg is er nog geen nieuwe Nederlandse versie maar als je de vertaal opties gebruikt dan moet het een heel eind lukken) 

 

Als je gebruik maakt van een Windows computer kan je ook een DxDiag.txt maken en die als bestand bijvoegen. https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/
Als je ook nog wilt aangeven welke uitbreidingspakketten je hebt en of je gebruikmaakt van aangepast materiaal (cc en/of mods) dan hoop ik dat we je verder kunnen helpen.

 

Alvast bedankt. 

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 2 van 7 (305 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Game hapert overal maar niet in 't lab

★★★ Newbie

Hierbij het bestand. Graag hulp!

Bericht 3 van 7 (293 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Game hapert overal maar niet in 't lab

★★★ Newbie
@Trismagistos Uitbreidingspakketten zijn Landelijk Leven, Word Beroemd, Jaargetijden, Honden en Katten, Stedelijk Leven en Aan het Werk. Mijn Bruiloft, Interieurdesigner, Strangerville, Ouderschap, UIt Eten. Alleen voor al deze pakketten was het ook niet soepel. Mods heb ik ook. Maar mijn game heeft nooit soepel gelopen behalve dus bij 't Lab, wat een verademing dus was Wink
Bericht 4 van 7 (290 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Game hapert overal maar niet in 't lab

[ Bewerkt ]
★★★ Newbie

@TrismagistosEn het kan niet aan mijn computer liggen want anders zou die ook niet soepel moeten lopen bij 't Lab. En op mijn laptop heb ik hetzelfde probleem.

Bericht 5 van 7 (289 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Game hapert overal maar niet in 't lab

★★★ Newbie
@Trismagistos Ik heb een video geupload bij Video's dat je de vertraging kan zien.
Bericht 6 van 7 (266 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Game hapert overal maar niet in 't lab

[ Bewerkt ]
Champion

Hey @stephymagnusson,

 

Ik zal proberen als je reacties even te bundelen in een antwoord. Voor het geval ik volgens jou iets vergeet, laat het dan ook nog even weten. 

 

In omgekeerde volgorde:

Jammer genoeg kan ik de video's die jij op je eigen pagina laadt niet zien. Die zijn zuiver en alleen voor jezelf. Je kunt hier wel video's toevoegen maar die zijn vaak zo klein dat je er bijna niets op kunt zien. Als je een video wilt laten zien dan kan je die het beste op je eigen YouTube kanaal plaatsen en dan hier de link met ons delen.

 

Van de uitbreidingspakketten die je hebt: 'Landelijk Leven, Word Beroemd, Jaargetijden, Honden en Katten, Stedelijk Leven en Aan het Werk. Mijn Bruiloft, Interieurdesigner, Strangerville, Ouderschap, UIt Eten'. is vooral Honden en Katten een complex en zwaar pakket dat veel van je processor vraagt. Ook Landelijk Leven vraag vrij veel. Als ik naar de combinatie van pakketten kijk zou je computer eigenlijk al moeten voldoen aan de aanbevolen systeemeisen voor De Sims 4. Zeker als je ook nog eens speelt met aangepast materiaal: Kijk voor de aanbevolen systeemeisen in de inhoud van de spoiler:

Spoiler
Besturingssysteem: 64-bits Windows 10
Processor: Intel Core i5 (4 cores) of sneller, AMD Ryzen 5 of beter
Geheugen (RAM): 8 GB RAM
Harde schijf (vrije ruimte): Ten minste 50 GB vrije ruimte met ten minste 1 GB extra ruimte voor aangepaste inhoud en opgeslagen games
Dvd-station: DVD-rom-station vereist voor installatie vanaf schijf alleen
Grafische kaart (video): 1 GB video-RAM, NVIDIA GTX 650, AMD Radeon HD 7750 of beter
Direct X-versie: DirectX 11-compatibele
invoer: toetsenbord en muis
Internetverbinding: vereist voor gameactivering en optioneel voor game-updates

Even een kleine toelichting op Strangerville:

Dit pakket staat een beetje los van de overige pakketten. Je kunt dit eenvoudig controleren door te onderzoeken of er jaargetijden zijn in deze wereld. Als je ook Ecologisch leven zou hebben dan zie je ook dat er geen Eco-effecten en/of buurtactieplannen gelden etc. Een beetje simpel gesteld kan je stellen dat Strangerville een redelijk op zichzelf staand pakket is. Het bizarre fruit is wel beschikbaar in andere werelden maar levert geen sporen en/of sporenclusters buiten Strangerville. Het is al weer een tijd geleden dat ik in Strangerville speelde. Hoe e.e.a. precies werkt zou ik moeten nakijken.

 

Dan de DxDiag die je meestuurde. Die heb ik even bestudeerd en hieronder zal ik wat uitleg geven over het diagnose bestand:

Je hebt een HP ProDesk 600 G5 SFF. Met Windows 11. Hier vind je de verdere specificaties: HP ProDesk 600 G5 Desktop Mini Business PC Specifications | HP® Customer Support

Jouw computer is de vierde in de rij met processors.

 

Wat opvalt is dat de grafische kaart: Intel(R) UHD Graphics 630 niet voorkomt in de reeks met aanbevolen grafische kaarten voor de aanbevolen systeemeisen voor De Sims 4. Dat kan een reden zijn voor de vertraging in jouw spel en ook waarom je die vertraging in Strangerville niet waarneemt (zie de eerder toelichting)

 

De grafische kaart snoept omdat die niet echt heel sterk is vermogen af van het RAM geheugen. Er blijft uiteindelijk maar net 3GB over om De Sims te spelen. Al met al aan de krappe kant. 

Dan de vrije ruimte op Drive: C:. Je hebt nog 62GB vrije ruimte over op een totaal van 243GB (HP gebruikt zelf ca. 13GB voor hun eigen recovery systeem)

 

Voor een goede update van Windows heb je ca. 85GB vrije ruimte nodig. Op dit moment heb je die niet. Het is dus aan te bevelen om ruimte vrij te maken. Mogelijk kan je een deel van je programma's en/of documenten verhuizen naar een externe hard disk of USB-stick.

 

In de spoilers hieronder vind je een aantal fouten die in jouw systeem zijn ingeslopen:

Spoiler
Handtekening van probleem:
P1: Update;
P2: 8024402d
P3: 22000
P4: 1098
P5: Windows.Desktop

Die fout heeft te maken met een netframe work update die jouw pc nog moet krijgen 

 


Spoiler
P1: bad_module_info
P2: 0.0.0.0
P3: 00000000
P4: StackHash_0000

Deze fout ontstaat vaak door een verkeerd gebruik van Steam


 

Spoiler

P1: LanWlanWwanSwitchingServiceUWP.exe
P2: 8.10.3.1
P3: 5f6368f6
P4: LanWlanWwanSwitchingServiceUWP.exe

Dit is een typische HP aangelegenheid en ik wijs je daarom maar op deze link: Solved: LAN/WLAN switching - HP Support Community - 7870576

 


 

Tot slot een fout die te maken heeft met de installatie van Windows 11 en de noodzakelijke updates die nodig zijn om dit te herstellen. 

Spoiler
P1: 10.0.22000.832
P2: Detection
P3: unknown
P4: unknown
P5: BinaryHealthPlugin

Ik kan geen uitspraken doen over jouw laptop maar wel over deze computer. Je kunt er De Sims 4 op spelen maar het is aan te raden om dit in laptop modus te doen. Daarnaast raad ik je aan om de noodzakelijke Windows updates te installeren en wat ruimte vrij te maken op je C: Drive. 

Ik kan me voorstellen dat je graag een ander antwoord had gehad. Maar hopelijk heb je wat aan deze informatie. 

Als je naar aanleiding van dit wat lastige verhaal toch nog vragen hebt, stel ze gerust. 

 

Heel veel succes.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 7 van 7 (243 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help