Re: Typo in Dutch Translation of the Game

door monique23051
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Re: Typo in Dutch Translation of the Game

★★★ Guide
@EA_Leeuw Dankjewel Wink Ik mis de Sims hier wel maar heerlijk aan het genieten van de rust Standard smile Geen wifi heeft af en toe voordelen hahaha...Ik heb wel 4G gelukkig maar dá's iets te duur om mee te simmen (niet onbeperkt hier) Graag gedaan trouwens,
Groetjes Monique
Bericht 141 van 207 (564 Weergaven)

Re: [Collectie Thread] Verschillende taal en vertaal fouten

★★★ Guide

Hey hey,

 

Kwam net een vertaalfoutje tegen bij de sims namelijk Intens luisteren of aandachtig luisteren. Zie screenshots Wink Ik denk dat de goede vertaling aandachtig luisteren is in plaats van aandachtig.

 

Groetjes Monique

Bericht 142 van 207 (410 Weergaven)

Re: [Collectie Thread] Verschillende taal en vertaal fouten

Community Manager
@monique23051, dankje!
EA_LeeuwAHQ
Bericht 143 van 207 (382 Weergaven)

Re: [Collectie Thread] Verschillende taal en vertaal fouten

★★★ Guide
@EA_Leeuw graag gedaan Wink
Bericht 144 van 207 (374 Weergaven)

Re: [Collectie Thread] Verschillende taal en vertaal fouten

[ Bewerkt ]
★★★ Guide

Hey,

 

Kwam dit 'foutje' net tegen bij mijn spel. Moet natuurlijk tegen hem zijn ipv zijn.

Groetjes Monique
ZijnFoutje.jpg

Bericht 145 van 207 (317 Weergaven)

Re: [Collectie Thread] Verschillende taal en vertaal fouten

★★★★★ Novice

ik snap ook niet helemaal waarom casual niet vertaald is.. in dit geval zou ik er subtiel van maken?

Bericht 146 van 207 (298 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: [Collectie Thread] Verschillende taal en vertaal fouten

Community Manager
@DeSimsWiki, hmm, is er een betere Nederlandse verwoording voor "Casual"? Misschien "Gewoon"? Maar dat klinkt ook weer zo... tja, niet 100%.
EA_LeeuwAHQ
Bericht 147 van 207 (293 Weergaven)

Re: [Collectie Thread] Verschillende taal en vertaal fouten

Champion

@EA_Leeuw  en @DeSimsWiki

 

Casual mag je naast gewoon of gewoontjes ook vertalen als 'terloops', 'toevallig' of 'bij gelegenheid'. Zelfs het woord 'casueel' bestaat in de Nederlandse taal!

Als het kleding betreft, kan je het natuurlijk ook over vrijetijdskleding of gelegenheidskleding hebben. 

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 148 van 207 (284 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: [Collectie Thread] Verschillende taal en vertaal fouten

★★★★★ Novice

@EA_Leeuw @Trismagistos alhoewel gewoon of gewoontjes oid (of toevallig en elke andere genoemde vertaling) juist is voor het woord casual, lijkt het me in deze situatie niet een toepasselijke vertaling ver het Nederlands. De situatie lijkt mij "doen alsof er niets aan de hand is, alles is normaal". In tekstverband lijkt subtiel (of een variant met een betekenis die zowel gewoontjes als subtiel kan betekenen) beter passend. Of een andere mogelijkheid is dat de zin helemaal omgegooid wordt, ik blijf echter altijd toch wel op subtiel steken, maar dat is misschien mijn tunnelvisie nu Large smile

Bericht 149 van 207 (263 Weergaven)

Re: [Collectie Thread] Verschillende taal en vertaal fouten

Champion

@DeSimsWiki,

 

Misschien hebben we allebei wel last van tunnelvisie. Standard smile Want ik zou 'casual' in de titel vervangen door: 'Toevallige' en de tweede 'casual' door 'terloops' in de zin van 'nonchalant'.

Nu ik het een keer of drie vier heb bestudeerd gaat mijn voorkeur steeds sterker uit naar 'nonchalant' voor beide gevallen. Ik hoop dat het team met de grote hoeveelheid suggesties die we nu hebben gedaan een wijs besluit kan nemen. Large smile

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 150 van 207 (249 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help