Re: Alle Sims in het spel verouderen bij de 'lang leven instelling'!

door mirjam456
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Re: Alle Sims in het spel verouderen bij de 'lang leven instelling'!

★★★ Novice

Het was me inderdaad ook al opgevallen dat ik veel te veel sims heb. Dat komt doordat ik buurtverhalen had geactiveerd en alles had aangezet. Veel families hebben nu katten, honden en kinderen gekregen. Dat moet ik nog oplossen.

Ik heb geprobeerd met de cheat de leeftijd te herstellen: het werkt als ik een kind een peuter laat worden, dan de normaal verouderen aanzetten en dan groeit hij normaal op naar kind. Wel verdrietig vanwege vergeten verjaardag. Als ik het spel dan opsla en nogmaals de kinderen naar peuter verjong is de reset volledig.

Ik ga ook kijken of ik wat sims uit mijn spel kan halen en ze in een nieuw spel zetten. En huisdieren uit huishoudens halen. Misschien helpt dat ook.

Bericht 11 van 15 (329 Weergaven)

Re: Alle Sims in het spel verouderen bij de 'lang leven instelling'!

Champion

Hey @mirjam456,

 

Dank je voor je reactie. Ook voor mij kan het handig zijn om te weten dat het aanzetten van 'buurtverhalen' een mogelijk ongewenst effect kan hebben.

Dat ga ik dus zeker nog even onderzoeken. Ik speel een rotatiespel met meer dan 28 huishoudens en nu ongeveer 148 Sims en ben benieuwd hoe snel dat aantal oploopt als ik buurtverhalen aanzet.

Ik heb buurtverhalen uitgezet omdat ik graag controle houd over die Sims en mijn handen meer dan vol heb aan dat aantal van 148.

 

Wel goed om te weten dat het opslaan onder een andere naam een deel van het probleem kan oplossen.

 

Hopelijk komt straks alles weer in orde en kun je met plezier verder spelen. Wink

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 12 van 15 (319 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Alle Sims in het spel verouderen bij de 'lang leven instelling'!

★★★ Novice

Wow wat een klus was dat, maar mijn 48 families zijn aangepast. Iedereen, heeft nu 1 levensfase jonger gekregen met de cheat. Sommige ouderen waren al overleden, en niet op de kavel, dus daar is niets meer aan te doen. Veel huisdieren verwijderd of uit de familie gezet. Sommige baby's waren peuter geworden, maar waren alweer 2-4 baby's in een wieg, dus uit het huishouden gezet. Ik heb nog wel wat baby's over, 1 gezin zelf 6 stuks! Maar die zijn niet met die cheat uit de familie te zetten. Ik denk even spelen en laten opgroeien tot peuter en alsnog uit de familie zetten of laten meenemen door de maatschappelijk werkster.

Ik kan nu ook weer Sims uitwisselen met andere huishoudens, nu ik onder de 200 zit.

Vandaag neem ik de proef op de som om de gameplay weer naar lange levensduur en enkel actief huishouden verouderen te zetten. Uiteraard wel eerst een backup van mijn saves gemaakt.

Ik heb nog wat schermafdrukken toegevoegd, oa. van de saves map en de sims map. Misschien heeft u nog wat tips?

Bericht 13 van 15 (288 Weergaven)

Re: Alle Sims in het spel verouderen bij de 'lang leven instelling'!

Champion

Dat was zoals ik het las zeker een forse klus, @mirjam456 

 

Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om de buurtverhalen te testen in mijn spelopzet en kan daar dus nog niks zinnigs over zeggen. Ik vind het trouwens veel plezieriger als je mij gewoon je en jou noemt. We zijn hier als spelers allemaal gelijk en we doen ons beste elkaar verder te helpen. Ik ben wel benieuwd naar de spelvoortgang nu jij de levensduur weer op lang hebt gezet. Heel verstandig dat je backups hebt gemaakt van de saves. 

Op dit moment heb ik geen suggesties. Ik hoop alleen maar dat je weer een beetje met plezier kunt spelen. Als er iets is kan je hier altijd terecht.

 

Voor nu heel veel plezier met spelen. Wink

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 14 van 15 (268 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Alle Sims in het spel verouderen bij de 'lang leven instelling'!

★★★ Novice

Het is gelukt, denk ik. Sommige sims willen nog steeds verouderen, maar dan doe ik nog een keer die cheat, en blijft het goed.

Ik heb alleen nu 3 au pairs rondlopen bij de familie waar ik mee speelde en ontslaan helpt niet. Misschien helpt het als ik de familie uitzet en gelijk weer terugplaats? Moet ik nog uitproberen.

En ik keek angstvallig naar de buurtverhalen en zag dat een sim was overleden met dezelfde naam, maar ik miste niemand. Gelukkig. En er was iemand met pensioen gegaan, maar die sims was ook niet verouderd. Buurtverhalen liep denk ik een beetje achter Thinking

Bedankt voor het meedenken, en ik ga van het weekend weer met frisse zin spelen.

 

Bericht 15 van 15 (245 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help