Alle Sims in het spel verouderen bij de 'lang leven instelling'!

door Trismagistos
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Alle Sims in het spel verouderen bij de 'lang leven instelling'!

[ Bewerkt ]
Champion

Sul Sul, Simmers

 

Allemaal even opgelet!

 

Na de patchupdate van 26 juli waarmee je de nieuwste Sims versie installeert (PC: 1.90.358.1030 / Mac: 1.90.358.1230 of Console: versie 1.61) is een foutje geslopen. Op de Engelstalige Forum pagina is er inmiddels een bug rapport voor aangemaakt. Re: Old bug is back: Sims age up after using Create-a-Sim - Answer HQ.

 

Het probleem heeft te maken met het verjaren of verouderen van je Sims na een bezoekje aan Creëer Een Sim (CAS of CES) Als je in het instellingen menu hebt gekozen voor Sims met een lange levensduur Zie voorbeeld in het rode kader: 

 

lange levensduur auto uit.png

 

Dan lopen de Sims in je spel het risico direct te verouderen of binnen een paar Sim dagen.

 

Als je naar de Sim balk zelf kijkt kan je dit zien: 

Schermafbeelding 2022-07-26 224105-1.png

 

Dit verschijnsel komt niet voor bij een normale levensduur en als je er voor kiest om je Sims niet te verouderen. Het advies is als je dit verschijnsel tegenkomt om je spel af te sluiten zonder op te slaan en daarna bij opnieuw starten eerst de levensduur te wijzigen naar normaal en daarna te kiezen voor niet automatisch verouderen.  Als je de levensduur lang nog aan staat maar grijs is geworden blijft het probleem bestaan.

 

Als je het bug rapport leest en je hebt last van het snel verouderen van je Sims klik dan daar op 'Me too. Hopelijk wordt er snel een oplossing bedacht en houd daarom de berichten hier in de gaten.

 

Als je speelt met mods of cc kijk dan op het Engels/Amerikaanse De Sims forum voor de lijst met gebroken mods en cc:  Broken/Updated Mods & CC: July 26 '22 Sexual Orientation/High School etc. Patch — The Sims Forums. Verwijder de gebroken mods en cc en houd de websites van de makers in de gaten voor eventuele updates.

 

Heb je vragen over dit probleem of kom je er niet uit, laat het dan even weten.

 

Trismagistos Wink

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 1 van 15 (1.506 Weergaven)

Re: Alle Sims in het spel verouderen bij de 'lang leven instelling'!

★★★ Newbie

Ik kan helaas de levensduur niet veranderen van 'lang' naar 'normaal'. Die knop blijft namelijk op grijs staan. Moet ik nu gewoon wachten tot die bug is opgelost?

Bericht 2 van 15 (1.253 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Alle Sims in het spel verouderen bij de 'lang leven instelling'!

Champion

Hey @ebbiolislaegers,

 

Heb je misschien de knop automatisch verouderen gespeelde sims al op nee staan? Dus zo staan dat geen enkele sim ouder wordt? 

In dat geval moet je die eerst weer op ja zetten, dan de levensduur op normaal en tot slot de knop automatisch verouderen gespeelde Sims weer op nee zetten. Sla dat spel op en sluit daarna De Sims 4 eerst helemaal af voordat je opnieuw gaat spelen. 

Ga niet eerder spelen voordat je die instellingen hebt opgeslagen en je spel hebt afgesloten.

 

Op deze manier voorkom je dat je Sims toch nog kunnen verouderen.

 

Veel succes en veel plezier met spelen. Wink

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 3 van 15 (1.253 Weergaven)

Re: Alle Sims in het spel verouderen bij de 'lang leven instelling'!

★★★ Newbie
Hey @Trismagistos,

Bedankt het heeft geholpen! Standard smile
Bericht 4 van 15 (1.243 Weergaven)

Re: Alle Sims in het spel verouderen bij de 'lang leven instelling'!

Champion

Graag gedaan, @ebbiolislaegers

 

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 5 van 15 (1.237 Weergaven)

Re: Alle Sims in het spel verouderen bij de 'lang leven instelling'!

★★★ Novice
@Trismagistos Het probleem zou verholpen zijn, maar ik heb er pas sinds vandaag last van.Toen ik merkte dat alle sims insta verouderen heb ik een oudere versie teruggezet, daarna op korte levensduur gezet, opgeslagen en afgesloten. Opgestart via spel laden. Maar het probleem bleef bestaan. Daarna een nog oudere versie teruggezet van 4 september, weer opgestart via spel laden, maar het probleem is nog steeds aanwezig. Heeft u nog een ander advies?
Bericht 6 van 15 (860 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Alle Sims in het spel verouderen bij de 'lang leven instelling'!

★★★ Guide
@mirjam456 Gebruik je soms custom content of mods? Dit kan namelijk wel zo zijn dat dit daardoor gebeurd. Lees eventjes dit: https://answers.ea.com/t5/Bug-rapporten-en-Technische/Als-je-gebruik-maakt-van-aangepast-materiaal/m...

Ik hoop dat het je helpt. Succes,
Groetjes Monique
Bericht 7 van 15 (848 Weergaven)

Re: Alle Sims in het spel verouderen bij de 'lang leven instelling'!

Champion

Hey @mirjam456,

 

Sorry voor de wat late reactie.

Zou je eens willen controleren of je in de map \Documenten\Electronic Arts\De Sims 4\saves extra mappen ziet? Als dat zo is dan denk ik dat je een save hebt terug gezet waarin de 'groundhog bug' zat. Die save zorgde voor heel veel problemen bij spelers. 

Om het probleem op te lossen zal je de extra mappen uit de map  \Documenten\Electronic Arts\De Sims 4\saves moeten halen en daarna de keuze maken of je modificatie die dit heeft veroorzaakt nog wilt behouden. De naam van de mappen komt overeen met de naam van de modificatie. 

 

Controleer daarna via de informatie in deze link: https://answers.ea.com/t5/De-Sims-4/Als-je-gebruik-maakt-van-aangepast-materiaal/m-p/11711598#M14442 Of je ook alle andere problemen kunt oplossen. Verwijder in ieder geval het bestand localthumbcache.package uit de map \Documenten\Electronic Arts\De Sims 4\

 

Hopelijk kunnen we daarmee een deel van jouw opgeslagen spel redden. 

 

Laat even weten of je daarna nog last hebt van het probleem.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 8 van 15 (835 Weergaven)

Re: Alle Sims in het spel verouderen bij de 'lang leven instelling'!

★★★ Novice

Ik heb in de saves map gekeken, maar zie geen extra mappen staan. Ik gebruik geen mods of aangepast materiaal. 

De problemen zijn begonnen na de update van 13 september, en nadat ik 2 kits had gekocht: de binnenplaats oase kit en woestijn luxe kit.

Ik had een save van 4 september teruggeplaatst, maar dezelfde problemen dus. Ik had toen de nieuwste versie weer teruggeplaatst.

Ik heb nu het bestand localthumbcache.package verwijderd en gecontroleerd hoe het spel werkt. De gameplay staat nu op normale levensduur en verouderen actieve huishouden.

De familie waar ik gister mee speelde lijkt nu goed te werken: geen plotselinge veroudering.

De Sims die al op het punt stonden te verouderen, verouderen alsnog, tenzij ze een jeugddrankje hebben gehad om de veroudering terug te draaien.

Families die ik nog niet had bekeken verouderen ook alsnog gelijk.

Voor nu hou ik de gameplay op normale levensduur en niet automatisch verouderen tot het probleem verholpen is. Of tot ik iedereen een jeugddrankje heb gegeven.

Ik weet niet of het mogelijk is om alle huizen en families in de bibliotheek te zetten en in een nieuw spel te gebruiken met behoud van relaties?

Bericht 9 van 15 (773 Weergaven)

Re: Alle Sims in het spel verouderen bij de 'lang leven instelling'!

[ Bewerkt ]
Champion

Hey @mirjam456,

 

Dat je nog steeds problemen ondervindt met het verouderen is heel opmerkelijk. Als het goed is zou dit probleem al met de patchupdate van augustus die het spel update naar versie 1.90.375 pc/mac en 1.62 console zijn opgelost. Lees ook de reactie op de Engelstalige forumpagina: Opgelost: [FIXED] Long Life Span: Sims have days added on entering live mode - Answer HQ (ea.com)

Inmiddels zij er al weer twee updates overheen gegaan en de september patch: 1.91.205 pc/mac en 1.64 console zou hier geen invloed op moeten hebben gehad. 

 

Waarschijnlijk is er in jouw situatie dan toch sprake van een ander probleem. De save die je hebt teruggeplaatst kan dus wel elementen van het probleem in zich hebben en die los je waarschijnlijk alleen op door het op te slaan onder een totaal andere naam. Maar het kan ook zijn dat het bestand niet meer op een normale manier (dus zonder4 cheats of mods) kan worden hersteld.

 

Wat me opvalt in jouw bijlage is dat je het maximum aantal speelbare sims overschrijdt met ruim 65 sims. Dit kan de oorzaak zijn dat het spel in jouw situatie zoekt naar een evenwicht en daardoor Sims sneller laat verouderen of zelfs laat sterven. In die situaties dat je het spel met meer dan 30% overbelast (65 sims) zal je ook de processor van je pc of laptop zwaarder belasten. 

 

Op je laatste vraag 'of het mogelijk is om alle huizen en families in de bibliotheek te zetten en in een nieuw spel te gebruiken met behoud van relaties' is het antwoord helaas: Nee! Zodra je een nieuw spel begint zet je ook alle relaties weer op 0 en zou je alleen via cheats of mods weer een deel daarvan kunnen herstellen.

 

Het probleem dat je hier beschrijft: 

De Sims die al op het punt stonden te verouderen, verouderen alsnog, tenzij ze een jeugddrankje hebben gehad om de veroudering terug te draaien.

Families die ik nog niet had bekeken verouderen ook alsnog gelijk.

Zou je eventueel kunnen oplossen met de cheatregel:

Spoiler
cas.fulleditmode

En als je dan met het gezin naar 'Creëer Een Sim' (CAS) gaat kan je de leeftijden weer aanpassen naar het begin van een leeftijdsfase. Misschien dat je daarmee een deel van het probleem kunt oplossen zonder dat je jeugddrankjes hoeft te kopen. 

 

Laat even weten of je hier iets aan hebt. 

 

Alvast bedankt. 

 

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 10 van 15 (760 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help