[Pinned] Ik kan de chat niet meer gebruiken - wat nu?

door Cro-x-73
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

[Pinned] Ik kan de chat niet meer gebruiken - wat nu?

[ Bewerkt ]
★★★★★ Apprentice

Mijn user naam en die van 2 andere vrienden is gecensureerd door een hacker door ons op de sensuur lijst te laten zetten. We kunnen niet meer chatten en als iemand onze naam volledig schrijft dan wordt die ook met ******* weergegeven. Hoe kunnen we onze naam laten verwijderen van die lijst want EA games antwoord niet om ons te helpen.

Bericht 1 van 7 (730 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: [Pinned] Ik kan de chat niet meer gebruiken - wat nu?

[ Bewerkt ]
Community Manager (retired)

Hey allemaal,

 

Ik heb jullie berichten over het filter en jullie namen samengevoegd tot een mega discussie.

 

Mocht je het probleem ondervinden dat je niet meer kunt chatten en het gevoel hebben dat het aan jouw naam ligt vraag dan aan een vriend of zij dit voor jou kunnen checken. Dit doe je door de gebruikersnaam in de chat te typen. Als dit tevoorschijn komt als sterretjes is jouw naam mogelijk door het filter opgepakt door een bepaald woord in jouw naam of iets anders.

 

Mocht dit een fout zijn en je gelooft dat er niks fouts is aan jouw naam (of woorden die in jouw naam zitten) dan wil ik je graag uitnodigen jouw naam te posten in het volgende topic. Hij is in het Engels maar hier houdt een community manager in de gaten welke woorden en namen in het filter terecht komen en stuurt deze door.

 

Link naar de discussie op het forum waar je jouw naam toe kunt voegen .

 

Tot die tijd kan het een goed idee zijn om te zien of het aanpassen van je Origin naam helpt weer te kunnen chatten. Dank je wel!

 

- EA_Neil

Neil.png

In thread bekijken

Bericht 7 van 7 (652 Weergaven)

Alle reacties

Re: Sensuur in chat blokkeert user naam.

★★★★★ Expert
Aangezien je dit meerdere keren en ergens anders had geplaatst, @Cro-x-73.
Gaat het om een Origin / EA account, dan kan je eens contact opnemen met de helpdesk.
Gaat het om een account van je spelconsole, dan kan je contact opnemen met hun ondersteuning.

Wat je dient te gaan doen als jouw Origin / EA account is gehackt: https://help.ea.com/nl-nl/help/account/secure-hacked-ea-account/

Groetjes.
Bericht 2 van 7 (710 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sensuur in chat blokkeert user naam.

★★★★★ Apprentice

Beste,

Het gaat over een EA account voor de PC. En het betreffende spel is Bf5. Mijn vraag staat overal gepost omdat ik niet in contact geraakte met de helpdesk. Via twitter heb ik uiteindelijk contact gehad maar daar kon niemand me helpen behalve me doorverwijzen naar deze site. We zijn 3 van onze clan die dit probleem hebben. En zoals je kan zien zijn er nog meer mensen met hetzelfde probleem. Ofwel is het een fout in het systeem of wel is EA gehackt. Wat ons opviel is dat je onze naam volledig moet schrijven om de sensuur te activeren. Heb het spel volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd zonder succes. Geef me een helpdesk nummer en ik zal ernaar bellen. Enkel EA kan dit probleem oplossen door onze namen te verwijderen van de profanity list of door een aanpassing te doen in het systeem.

 

Met voorname achting,

 

Mario

Bericht 3 van 7 (704 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sensuur in chat blokkeert user naam.

★★★★★ Expert
Meerdere keren je onderwerp is niet nodig, @Cro-x-73. Ook krijg je niet sneller een antwoord. Dit is geen helpdesk, maar een forum.
Zie het helpartikel. Nadat je weer toegang tot jouw Origin / EA account hebt gekregen, kan er verder gekeken worden. Dit dienen jullie allemaal eens te doen.
Het spel opnieuw installeren, heeft weinig zijn als het probleem in jouw account zou zitten.
Nederlandse helpdesk is gesloten en niet langer telefonisch bereikbaar, in verband met de nare situatie die wereldwijde plaatsvind.

Groetjes.
Bericht 4 van 7 (692 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sensuur in chat blokkeert user naam.

★★★★★ Apprentice

Mijn account is niet gehackt, the profanity lijst is gehackt van EA games. Of er is een defect in de vorige update. Dit is de reden dat ik probeerde iemand van EA games te pakken te krijgen. Het artikel waar je naar verwijst heeft er niets mee te maken. Ik heb een helpdesk kunnen kontakteren via twitter maar dat zijn geen technische mensen van EA, dus sturen ze me naar deze forums waar ik al op meerdere plaatsen op hun verzoek iets geplaatst heb. Maar ik blijf hopen dat er plots ergens iemand is die ons kan helpen. Op de forum staan meerdere mensen met hetzelfde probleem en in onze clan zijn er 3 die plotseling hun chat niet meer kunnen gebruiken. Reden van opnieuw installeren was omdat iemand van die helpdesk erachter vroeg, hij dacht dat er misschien een fout ingeslopen was met het downloaden van de laatste update. Nogmaals bedankt, zet mijn zoektocht verder op de hoop dat er ergens iemand weet hoe je een username van de profanity lijst afhaalt. Vorige forum was er iemand die zich uitgaf voor EA en die er dan ook iemand heeft kunnen helpen.

Bericht 5 van 7 (685 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

kan niet typen i chat channel, (squad,team,all)

★ Novice

mijn bericht is niet te zien in chat,                  (maar ik kan andere spelers bericht wel zien)

Bericht 6 van 7 (672 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: [Pinned] Ik kan de chat niet meer gebruiken - wat nu?

[ Bewerkt ]
Community Manager (retired)

Hey allemaal,

 

Ik heb jullie berichten over het filter en jullie namen samengevoegd tot een mega discussie.

 

Mocht je het probleem ondervinden dat je niet meer kunt chatten en het gevoel hebben dat het aan jouw naam ligt vraag dan aan een vriend of zij dit voor jou kunnen checken. Dit doe je door de gebruikersnaam in de chat te typen. Als dit tevoorschijn komt als sterretjes is jouw naam mogelijk door het filter opgepakt door een bepaald woord in jouw naam of iets anders.

 

Mocht dit een fout zijn en je gelooft dat er niks fouts is aan jouw naam (of woorden die in jouw naam zitten) dan wil ik je graag uitnodigen jouw naam te posten in het volgende topic. Hij is in het Engels maar hier houdt een community manager in de gaten welke woorden en namen in het filter terecht komen en stuurt deze door.

 

Link naar de discussie op het forum waar je jouw naam toe kunt voegen .

 

Tot die tijd kan het een goed idee zijn om te zien of het aanpassen van je Origin naam helpt weer te kunnen chatten. Dank je wel!

 

- EA_Neil

Neil.png
Bericht 7 van 7 (653 Weergaven)

ea-promo

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help