Bij opstart van spel, processing and compiling shaders

door Callmemich
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Bij opstart van spel, processing and compiling shaders

★★★ Newbie

Beste,

 

Telkens ik het spel opstart moet ik shaders installeren.

De melding luidt Processing and compiling shaders x/y (2:145.4)

 

Wat kan ik hier tegen doen?

Vervolgens begint het ook vaak te 'schokken' ik in het startmenu.

Precies of hij download iets in de achtergrond. Zeer bizar.

 

 

Vriendelijke groeten,

 

Mich

Bericht 1 van 5 (1.391 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Bij opstart van spel, processing and compiling shaders

★★★★★ Expert
Zo iets eigenlijk zou bij eerste keer starten van een spel getoond worden, na eens spelupdate of stuurprogramma's bijwerken, @Callmemich.


Herstart de computer, als je dit nog niet hebt gedaan.

Begin bij de basisstappen.
Cache van de Origin cliënt leegmaken: https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
Spelmap hernoemen, deze zal in je "Documenten\Electronic Arts\" moeten staan.
Daarna het spel repareren en bijwerken via de Origin cliënt.


Nagaan dat jouw computer wel het spel kan draaien. Doe dit voor dat je software koopt.


Het spel via de Origin cliënt starten, net als elk ander Origin spel.
Alle overige en onnodig openstaande software helemaal afsluiten, want deze kunnen de juiste werking van beiden verhinderen / verstoren.
Gebruik altijd eigenlijk een bekabelde internetverbinding.
De "Gebruikersaccountbeheer" en beveiligingssoftware (tijdelijk) uitzetten.
Start de Origin cliënt als Administrator.


Mogelijk dienen de stuurprogramma's van jouw computer eerst nog worden bijwerkt. Begin bij die van de videokaart. Herstart de computer na een voltooide installatie.

Alle nog beschikbare updates bij de Windows Update voor Windows 10, downloaden en installeren. Vergeet niet de optionele updates. Herstart de computer. Net zo lang deze stappen herhalen.
https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/windows-bijwerken-3c5ae7fc-9fb6-9af1-1984-b5e0412c556a


Laatste versie van de Origin cliënt downloaden en installeren: http://www.dm.origin.com/download

Handmatig de meegeleverde installatieprogramma's van de benodigde hulpprogramma's gaan repareren of (opnieuw) installeren. Je kan deze terugvinden in de installatielocatie van het spel.


Beeldschermresolutie naar 1024×768 verlagen.
Start het spel 4 in de venstermodus.
De "Origin in-game" uitzetten.

Windows Schoon Starten: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/929135

Alle overige en onnodige apparaten uitzetten en losmaken.
Maak alle overgeklokte hardware ongedaan.
Schone installatie doen van de (videokaart) stuurprogramma's.

Altijd de betere videokaart gebruiken voor het draaien van de zwaardere software, meestal door NVidia geleverd, want een basis / ingebouwde "videokaart", is niet geschikt voor dit soort taken.

Verzet de (grafische) instellingen bij het spel naar beneden toe, als het spel weer start.


Groetjes.
Bericht 2 van 5 (1.366 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Bij opstart van spel, processing and compiling shaders

Community Manager
Hey @Callmemich,

Welkom!

Het is heel normaal dat je elke keer als je het spel opstart Shaders moet compileren, maar als het goed is duurt dit maar een paar seconden / 1 minuut of zo. Blijft het bij jou doorgaan zonder einde en hoe lang duurt het ongeveer?
EA_LeeuwAHQ
Bericht 3 van 5 (1.363 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Bij opstart van spel, processing and compiling shaders

★★★ Newbie

Bijna alles geprobeerd maar tevergeefs.

Ik heb m'n graph settings enorm verlaagd, ookal kon ik het een jaar geleden op dezelfde pc op Ultra draaien.

Ik weiger m'n resolutie aan te passen naar iets lager dan hetgeen da tik nu heb.

Da tis uiteindelijk belachelijk.

 

Ik ga er gewoon mee leren leven en hopen dat het ooit van zichzelf weggaat.. maar, ik zal binnen een paar weken gewoon iets anders beginnen spelen wss.

 

Toch bedankt!

Bericht 4 van 5 (1.278 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Bij opstart van spel, processing and compiling shaders

★★★★★ Expert
Zoiets dient alleen worden gedaan bij eerste keer spelen, @Callmemich.
Helemaal de onderstaande stappen doen.
Mogelijk wordt er iets gebruikt dat het spel als de Origin cliënt, toch op een bepaalde manier hinderen / storen, om goed kunnen werken.
Zorg dat alle stuurprogramma's bijgewerkt zijn van je computer.
Heb je ook alle nog beschikbare updates voor Windows 10 geïnstalleerd, waaronder de optionele updates.
Beeldschermresolutie verlagen naar 1024×768. Start het spel in de venstermodus. Alle overige en onnodige aangesloten apparaten uitzetten en losmaken, maar 1 monitor met standaard bekabelde toetsenbord en muis gebruiken. Overklokken ongedaan maken, standaard waarden hardware fabrikanten gebruiken. Doe eens een schone installatie van de (videokaart) stuurprogramma's.
Wijzig de grafische instellingen bij het spel als bij Windows.
Andere monitor gebruiken.
Het spel eens helemaal verwijderen, achtergebleven restanten handmatig verwijderen. Daarna het spel opnieuw downloaden en installeren via de Origin cliënt.
Nieuwe DxDiag informatie meegeven.
Test met een andere computer.

Nagaan dat de computer geen besmettingen en andere ongewenste bezoekers heeft, deze dienen verholpen worden.
De openstaande onderhoudstaken doen.
Nagaan dat er geen fouten in Windows aanwezig zijn, deze dienen verholpen worden. Anders schone installatie van Windows 10 doen.


Groetjes.
Bericht 5 van 5 (1.262 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

ea-promo

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help