Apex takes ages to start

door SamqFPS
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Apex takes ages to start

★★ Novice

Hey everyone,

 

Apex Legends takes ages to start up. I open apex and then click on continue. Then I get a black screen with the loading thing in the right bottom. That screen will last for 2 minutes and then the game start. 

I had apex downloaden on a M.2 SSD wich was almost full. I ordered a new M.2 drive (2end one: Samsung evo 970 1TB) 

 

downloaded origin and apex again on this drive and I still have the same issue. I already flush the DNS and tried a few other things. Nothing is working. Do you guys have any suggestions on what I can do? 

I hope to hear from u soon

Bericht 1 van 11 (493 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Apex takes ages to start

Community Manager (retired)
Hey @SamqFPS,

Welkom op het Nederlandse forum. Is dit toevallig op Steam?

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 2 van 11 (475 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Apex takes ages to start

★★ Novice
@EA_Neil Hey! Nee is niet op steam maar op origin. Het is sinds begin seizoen 8 ‘ongeveer’.
Bericht 3 van 11 (470 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Apex takes ages to start

Community Manager (retired)
@SamqFPS,

Bedankt voor de reactie. We zijn er namelijk van op de hoogte dat er wat problemen zijn bij het laden van de game op Steam en dat het voor sommigen langer lijkt te duren.

Draait het spel verder prima na het langer laden inclusief laden van een match en erna?

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 4 van 11 (468 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Apex takes ages to start

★★ Novice
@EA_Neil Ik heb apex op Origin en niet op Steam. Na het lange laden werkt het spel verder prima. Maar krijg af en toe ‘code net’.
Bericht 5 van 11 (466 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Apex takes ages to start

Community Manager (retired)
@SamqFPS,

Code:net is meer een connectie gerelateerd probleem en ik weet niet of ze met elkaar te maken hebben. Was het op de SSD ervoor wel gewoon prima en is het pas sinds de nieuwe hard drive?

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 6 van 11 (464 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Apex takes ages to start

★★ Novice
@EA_Neil Ja beide SSD’s zijn prima. Ik heb hem vervangen omdat ik dacht dat de ene SSD de oorzaak was maar dat is dus niet zo. Apex heeft er nog steeds erg veel moeite mee om op te starten op de nieuwe SSD. Zelfs na compleet opnieuw downloaden/ repareren etc
Bericht 7 van 11 (459 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Apex takes ages to start

Community Manager (retired)
@SamqFPS,

Lijkt het sneller te gaan als je tijdens het laad scherm (rond 4 seconden nadat je het laad scherm ziet) jouw internet verbreekt en dan snel weer inschakelt puur om te testen?

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 8 van 11 (457 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Apex takes ages to start

★★ Novice
@EA_Neil Geprobeerd, werkt helaas niet
Bericht 9 van 11 (454 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Apex takes ages to start

Community Manager (retired)
@SamqFPS,

Ik weet niet of er een oplossing voor is op dit moment maar heb het gevoel dat dit mogelijk gekoppeld is aan het probleem dat we zien bij sommige spelers die inderdaad lang in een laad scherm zitten maar zover merkte we dit voornamelijk bij Steam spelers.

Je zou kunnen kijken of het verschil maakt als je met een andere connectie inlogged om te zien of dit connectie specifiek is die dit veroorzaakt en het inladen verlangzaamd of iets anders. Het is goed te horen dat het erna wel gewoon normaal laadt zodat je verder wel kunt spelen.

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 10 van 11 (451 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

ea-promo

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help