Re: FIFA17 start niet op, op mijn PC

door EA_Jason
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

FIFA17 start niet op, op mijn PC

★ Novice

Fifa17 start op mijn PC niet op terwijl op de laptop van mijn vader het spel wel doet.

Ik heb mijn PC laten aanpassen en volgens diegene die hem gecontroleerd heeft voldoet hij zeker aan de eisen die nodig zijn om FIFA17 te kunnen spelen.

Ik gebruik nu meestal de laptop van  mijn vader maar dat is natuurlijk niet de bedoeling en daarom heb ik ook al wat speel uren op FIFA17 staan.

Ik zal mijn DXDIAG toevoegen en ook de MSINFO32 en ik hoop dat U mij kunt uitleggen waarom het spel niet wil opstarten of dat ik misschien nog iets moet aanschaffen voor mijn PC.

 

Ik hoor heel graag van jullie.

 

Mvrgr, Dennis Heinrich ( Harry Esselink )

Bericht 1 van 10 (1.145 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: FIFA17 start niet op, op mijn PC

EA SPORTS FC Team

Hey @HarryEsselink,

 

Aan de hand van de MsInfo32 kan ik zien dat het probleem wordt veroorzaakt door KERNELBASE.dll. Dit kan je oplossen door een andere admin gebruiker aan te maken op Windows en daarmee FIFA 17 proberen te spelen. 

 

De specs van de PC zien er goed uit! Daar zal het dus niet aan liggen.

Jason.png
Bericht 2 van 10 (1.135 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: FIFA17 start niet op, op mijn PC

★ Novice

Hello Jason,

Ik heb gisteren 2 nieuwe accounts aangemaakt waaronder 1 onder mijn eigen naam (ook als administrator) en 1 onder mijn e-mail adres (ook als administrator) maar ook nu werkt het helaas niet.

Theoretisch gezien lijkt het simpel maar waarom het niet werkt ik heb echt geen idee.????

Ik hoop echt dat u mijn nog kunt helpen, want het zou jammer zijn dat ik FIFA-17 niet kan spelen op mijn eigen computer en dus de laptop van mijn vader niet meer nodig heb.

Als u wilt inloggen op mijn pc om mee te kijken dan heb ik wel teamviewer echter ben ik meestal rond 16:30 uur thuis, nederlandse tijd.

 

IK hoor heel graag van U.

 

Mvrgr, Dennis Heinrich (HarryEsselink)

Bericht 3 van 10 (1.128 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: FIFA17 start niet op, op mijn PC

EA SPORTS FC Team

Het lastige van de Kernelbase.dll foutcode is dat het meerdere oorzaken kan hebben waardoor we niet exact vast kunnen stellen wat de oorzaak van het probleem is. De meest voorkomende oorzaak is dat de Windows gebruikersprofiel corrupt is geraakt. 

 

Zou je het volgende ook uit willen proberen?

 

- Schakel Origin in-game uit

- Als je jouw CPU/GPU hebt overclocked, verander dit dan terug naar de standaardwaardes.

- Verlaag de instellingen voor FIFA 17

 

Geef ook wat meer informatie over wat er gebeurt wanneer je FIFA 17 op wilt starten, krijg je een foutmelding te zien of misschien een zwart scherm?

Jason.png
Bericht 4 van 10 (1.124 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: FIFA17 start niet op, op mijn PC

[ Bewerkt ]
★★★ Newbie

Bij mij is dit ook zo. Hij klapt eruit tijdens het opstarten. Ik heb best een Powerbak, dus aan de PC kan het niet liggen.

Dus je krijgt wel het schermpje met Spelen / SpelInstellingen / Afsluiten
Na keuze voor spelen krijg je een tijdje een startscherm met progress balletjes en dan pats/boem weg. Terug in het optie scherm

 

Repareren, herinstalleren etc helpt niet echt. Ik heb dit spel net vandaag gekocht en het heeft dus nog nooit gewerkt op mijn PC

Bericht 5 van 10 (1.023 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: FIFA17 start niet op, op mijn PC

EA SPORTS FC Team

Hey @mavvoorn,

 

Plaats hier anders jouw DxDiag zodat we kunnen zien wat er aan de hand is. 

Jason.png
Bericht 6 van 10 (1.011 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: FIFA17 start niet op, op mijn PC

★★★ Newbie

Hi Jason, 

 

Thanks for the offer. I spent 1 whole night at trying to solve it and did not succeed. The game says I have to update to graphics drive 16.30 or higher while being on 15.7.

There is no AMD 16.3 or higher driver available for my graphics board, I used the tool at AMD to determine updates and all is upgraded, but graphics driver stays at 15.7.

 

But surprise me, maybe I missed something.

 

Bericht 7 van 10 (1.003 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: FIFA17 start niet op, op mijn PC

[ Bewerkt ]
EA SPORTS FC Team

Hoi @mavvoorn,

 

Je hebt een HD 5700, de 16.3 driver ondersteunen deze videokaart niet.

 

De HD 5700 is ook niet krachtig genoeg om FIFA 17 te kunnen draaien. 

 

http://gpu.userbenchmark.com/Compare/ATI-Radeon-HD-5700-vs-AMD-R7-260X/m15646vs3151

 

Heb je misschien nog een andere videokaart in jouw pc?

Jason.png
Bericht 8 van 10 (997 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: FIFA17 start niet op, op mijn PC

★★★ Newbie
Tja,

Die conclusie had ik ook al getrokken, jij bevestigd em. Als ik een nieuwe recente videokaart koop, waar moet deze dan aan voldoen?
Bericht 9 van 10 (988 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: FIFA17 start niet op, op mijn PC

[ Bewerkt ]
EA SPORTS FC Team

Voor FIFA 17 heb je minimaal een AMD R7 260 nodig. Je kunt via deze website videokaarten vergelijken:

 

http://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-GTX-1070-vs-Group-/3609vs10

 

FIFA 17 specs:

 

https://www.origin.com/irl/nl-nl/store/fifa/fifa-17#store-page-section-requirements

 

Misschien dat @DarkBanishing een paar tips voor je heeft voor een videokaart. Het hangt een beetje van jouw budget af en of je in de toekomst FIFA 19 wilt spelen of bijvoorbeeld BFV.

Jason.png
Bericht 10 van 10 (986 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

fifa-20-promo-splash

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

fifa-20-promo-splash-2

Je FIFA-account beveiligen

Schakel aanmeldingsverificatie in voor toegang tot de FUT-webapp en de Companion-app en om je informatie te beveiligen.

Bekijk meer op EA Help