Re: FIFA 20 compleet verdwenen!

door hurkihurki
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

FIFA 20 compleet verdwenen!

★★★ Newbie

Ik heb Fifa 20 gekocht in de Origin store.

Ik heb een xbox game-pass abonnement gehad voor een paar maanden.

Daarbij zit inbegrepen EA-play.

Met dat abonnement ben ik gestopt.

Sinds deze week is de game volledig van mijn harde schijf verwijderd, terwijl ik er apart voor betaald heb.

Nu is fifa allen nog te krijgen via de EA store bij een abonnement.

 

Groet

Sebastiaan

Bericht 1 van 6 (830 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: FIFA 20 compleet verdwenen!

★★★★★ Expert
Wanneer hebt je het spel gekocht, @hurkihurki?


Als je het abonnement op de betaalde abonnementsdienst EA Play (Pro) voor PC hebt stopgezet, dan heb je geen toegang meer tot de extra inhoud en functies.
Je zal opnieuw een abonnement op de betaalde abonnementsdienst EA Play (Pro) voor PC kopen of het spel los kopen, indien nog beschikbaar.
Er kunnen problemen verschijnen, als je van een uitgebreidere speluitgave naar de standaard speluitgave gaat hiermee.

Software kan zich niet zelf hebben verwijderd, dit zal je zelf hebben gedaan of iemand anders waarmee je de PC deelt. Dit kan gedaan zijn zonder medeweten en/of door bepaalde software te gebruiken. Deze software dien je helemaal hebben afgesloten, of anders helemaal verwijderen.
Nagaan dat de PC geen besmettingen en andere ongewenst bezoekers bevat. De achtergebleven onderhoudstaken doen. Nagaan of er soms fouten zitten in Windows.
Wanneer dat geen vertering geeft, dan zal er een een schone installatie van Windows 10 gedaan worden.

Als er soms er gekochte producten ontbreken in de spelbibliotheek van de Origin cliënt, dan zal je met de verkeerde EA / Origin account aangemeld zijn.
Nagaan dat je met de juiste EA / Origin account gaat aanmelden. Bij voorkeur en indien mogelijk dien je het e-mail adres helemaal te gebruiken, overgenomen met de "Kopiëren" en "Plakken" functies.
Zorg ervoor dat je ongehinderd bent verbonden met het internet.
Heb je ook alle filters in de spelbibliotheek leeggemaakt, zodat deze neit ergens anders ingedeeld worden?
De cache van de Origin cliënt leegmaken: https://help.ea.com/nl-nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
Overige en onnodige openstaande software helemaal afsluiten.
Gebruik een bekabelde internetverbinding.
De "Gebruikersaccountbeheer" en beveiligingssoftware (tijdelijk) uitzetten.
Staan deze ook bij je Bestelgeschiedenis?: https://myaccount.ea.com/cp-ui/orderhistory/index
Aanvullende inhoud vereist dat het basisspel is geregistreerd op dezelfde EA / Origin account, om deze kunnen gebruiken, naast het ook voldoen aan hun aparte gestelde systeemeisen.

Mocht er soms een beperking / limiet hebben zitten op jouw EA / Origin account, dan is het mogelijk dat er bepaalde zaken niet langer mogelijk zijn en/of problemen verschijnen.


Download en installeer de laatste versie van de Origin cliënt: http://www.dm.origin.com/download
Verwijder alle bestaande versies, ook de "technische previews" dus.
Als de normale weg niet lukt, de andere weg nemen.
De Origin cliënt en spellen worden lokaal geïnstalleerd. Ook hun gegevens dien je lokaal te bewaren en bereikbaar houden.

Windows Schoon Starten: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/929135


Groetjes.
Bericht 2 van 6 (776 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: FIFA 20 compleet verdwenen!

Community Manager
Hey @hurkihurki,

Dat klinkt vervelend inderdaad.
Maar je zegt dat het spel van de harde schijf is verdwenen; dit heeft niks te maken met of dat je het spel daadwerkelijk ook niet meer kunt terugvinden in je Origin bibliotheek of niet.

Ik heb ook het gevoel dat je een paar dingen door elkaar haalt misschien; EA Play via de Xbox game pass, dit werkt niet met Origin, maar met de EA app. Bedoel je dit misschien?

En als je terug inlogt met je EA account via Origin, dus niet via de EA app, zie je dan wel het spel in je bibliotheek?
EA_LeeuwAHQ
Bericht 3 van 6 (745 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: FIFA 20 compleet verdwenen!

★★★ Newbie

Spel ergens vorig jaar gekocht. Toch veranderd er niks aan mijn eerste post. Ik heb echt niks vreemds gedaan. Tussentijds xbox game-pass geprobeerd. Toen dwong EA mij om de game op te starten via ea-play. Heb ik gedaan. Was geen probleem.

Van FIFA20 is er in de Origin games folder slechts een _Installer en een SETUP folder aanwezig. De rest is verdwenen. Heel vreemd allemaal, maar eigenlijk geen groot probleem als ik hem weer kan installeren. Hij is echter niet te vinden in mijn "Library". Ook bij "aankopen" niks gevonden. Bestelgeschiedenis is helemaal leeg. Terwijl ik echt wel wat games als C&C en Jedi Knight Fallen order heb gekocht. Die staat overigens allemaal wel in mijn "Library". FIFA20 is verdwenen....

Bericht 4 van 6 (734 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: FIFA 20 compleet verdwenen!

★★★ Newbie

Dank voor je reactie. Ik begrijp er zelf echt weinig van en ben (dacht ik) geen n00b op het gebied van computers. Wat mij verder opvalt is dat FIFA20 gewoon niet meer te koop is. Er staat in de Origin Store het volgende: Alleen beschikbaar op Origin met EA Play en EA Play Pro. 

 

Nu denk ik dat dat er iets mee te maken heeft.... het verdwijnen van FIFA20 uit mijn Library....

 

Als ik inlog in de Origin store gebruik ik mij e-mail adres van Ea account.... dat is 1 en dezelfde account....

 

Groet

Sebastiaan

Bericht 5 van 6 (730 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: FIFA 20 compleet verdwenen!

Community Manager
@hurkihurki, dankjewel voor de extra informatie! Ik heb al een vermoeden wat hier gebeurd is.

Helaas kan ik dit niet bespreken via de forums, maar je kunt het beste even hiervoor contact opnemen met onze klantenservice via https://help.ea.com/nl/contact-us, hopelijk kunnen die het voor je uitleggen wat er precies aan de hand is & wat voor stappen je kunt ondernemen.
EA_LeeuwAHQ
Bericht 6 van 6 (724 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

fifa-20-promo-splash

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

fifa-20-promo-splash-2

Je FIFA-account beveiligen

Schakel aanmeldingsverificatie in voor toegang tot de FUT-webapp en de Companion-app en om je informatie te beveiligen.

Bekijk meer op EA Help