download blijft in wachtrij

door RoestigeA85
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

download blijft in wachtrij

★★★ Newbie

download blijft in wachtrij wat te doen

Bericht 1 van 11 (2.895 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: download blijft in wachtrij

EA SPORTS FC Team

Wat te doen... wat te doen...

 

Ik kom dit de laatste tijd wel vaker tegen en ben er niet zeker van of er een probleem is aan onze kant of dat er iets anders aan de hand is. Aangezien niet iedereen er last van heeft, wil ik eerst het volgende proberen:

 

- Voer Origin uit als administrator

- Ga naar Origin > Applicatiesinstellingen > Diagnostiek > Downloaden in veilige modus en zet deze aan

- Leeg de cache van Origin

- Schakel jouw firewalls en virusscanners tijdelijk uit

- Start Windows Schoon op

Jason.png

In thread bekijken

Bericht 2 van 11 (2.892 Weergaven)

Alle reacties

Re: download blijft in wachtrij

EA SPORTS FC Team

Wat te doen... wat te doen...

 

Ik kom dit de laatste tijd wel vaker tegen en ben er niet zeker van of er een probleem is aan onze kant of dat er iets anders aan de hand is. Aangezien niet iedereen er last van heeft, wil ik eerst het volgende proberen:

 

- Voer Origin uit als administrator

- Ga naar Origin > Applicatiesinstellingen > Diagnostiek > Downloaden in veilige modus en zet deze aan

- Leeg de cache van Origin

- Schakel jouw firewalls en virusscanners tijdelijk uit

- Start Windows Schoon op

Jason.png
Bericht 2 van 11 (2.893 Weergaven)

Re: download blijft in wachtrij

[ Bewerkt ]
Anonymous

Haai,

 

wat vaak ook helpt is (mochten andere zoeken)

1. Origin beeindigen


2. alle al gedownloade bestanden uit de game map knippen en in een andere map kopieren, oftewel alle bestanden verschuiven naar een andere map.

 

3. Origin opniew opstarten en de download opniew beginnen. Als de download loopt Origin weer beeindigen en alle bestanden weer terug zetten.

 

4. Daarna Origin weer opstarten. Origin gaat dan weer verder en vindt de bestanden die er al zijn en slaat deze over. Alleen missende bestanden worden dan gedownload. 

Werkt alles als een refresh van de download status die de Origin client nog wel eens verliest.

Al jarenlang komt dat voorbij.

Op het Engelse Forum is deze oplossing in ieder geval meermaals van pas gekomen.

 

Toi toi

 

Bericht 3 van 11 (2.837 Weergaven)

Re: download blijft in wachtrij

EA SPORTS FC Team

Bedankt voor de tip @Anonymous!

 

Was je vroeg ook een Hero/Champion? Je hebt zo enorm veel berichten op het forum :o

Jason.png
Bericht 4 van 11 (2.829 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: download blijft in wachtrij

★★★★ Novice
Als dit alles niet helpt, wat is er dan nog mogelijk?
Bericht 5 van 11 (2.743 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: download blijft in wachtrij

EA SPORTS FC Team

@Leto71-STA-NL Zelfs niet na het verwijderen van de download en daarna cache te legen en een schone start van Windows uit te voeren?

Jason.png
Bericht 6 van 11 (2.740 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: download blijft in wachtrij

[ Bewerkt ]
★★★★ Novice

Klopt ook dat allemaal gedaan, laatste versie geïnstalleerd, alles opnieuw uitgevoerd, weer gedeïnstalleerd, cache legen, clean boot.
Dan beta versie geïnstalleerd, in downloaden in veilige modus aangezet, etc.. en dit alles uiteraard in administratormode, zowel het installeren als het opstarten van de desktop-app.
Alles standaard gehouden qua installatiemapkeuze etc... Ook alles herhaald maar dan niet in administatormode, niets hielp.
Zelfs de Windows Essentials (firewall en antivirus) geheel weggehaald van PC.

 

Het heeft gewerkt, oh echt wel als een zonnetje.. was op de laptop anderhalf, 2 jaar geleden op Win7 up-to-date, gewoon installeren en draaien, niet eens in administrator mode.

Spellen installeren in zelf gekozen mappen en gaan. Korte tijd erna Windows 10 erop, ook geen probleem opgeleverd. Zelfs gewoon met Windows Essentials volledig draaiend en niets geen clean boot of andere fratsen hoeven uit te halen.

Paar maanden later PC gaan gebruiken, Win10 erop, Star Wars The Old Republic wilde niet installeren.. vaag. Downloaden in veilige modus aangezet en dat heeft geholpen.
Later weer terug naar Win7, omdat door een of andere Win10 update mijn geluidskaart volledig verdwenen was, van alles geprobeerd, niets hielp.

Win7 gebruik ik nu weer zo'n anderhalf jaar op de PC, alle andere desktopgame clients, werken vlekkeloos, Steam, Epic, Battle.net etc... alleen Origin blijft problemen geven.
Ik heb Star Wars Battlefront 1 veel gespeeld, in administratiemode opstarten en Downloaden in veilige modus hielp om SWBF1 te installeren, zo ook SWTOR.
SWBF2 heb ik 2x keer in Free weekenden kunnen spelen, ook met download in veilige modus en administratormode opstarten van client.

Sinds eergisteren heb ik dus SWBF2 gekocht in een Kerst aanbieding, dus origin installeren en daarna key ingevoerd, wil het spel installeren, helaas blijft hangen in de wachtrij.
Voor mijn beleving heeft de Origin desktop client ontzettend veel moeite met bepaalde windowsupdates?
Want wat ik nu allemaal heb moeten doen is niet normaal, want nog werkt het niet, geen enkel spel wilt downloaden.

Zo jammer dat SWBF2 niet zonder de Origin desktop client is te installeren. Want met SWTOR gaat dat prima en loopt het als een zonnetje.

Origin heb ik nu weer compleet verwijderd, graag verneem ik welke stappen ik nu het beste kan ondernemen om na installatie geen problemen meer te krijgen met downloaden en installeren van de spellen.

Mijn PC draait Windows 7 up-to-date met Windows Essentials. Heeft Win10 soms minder of geen problemen?

Bericht 7 van 11 (2.730 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: download blijft in wachtrij

EA SPORTS FC Team

Bedankt voor de goede en uitgebreide uitleg!

 

Voor Origin heb je minimaal Windows 7 met SP1 nodig om Origin goed te laten werken, volgens google hebben ze (Microsoft) Windows Essentials stopgezet en de laatste update hiervan is 4-5 jaar geleden. Maar goed, zo te zien heb je gewoon Windows 7 en zou het moeten werken. 

 

Heb je misschien speciale instellingen die je gebruikt op jouw router? Ik heb het weleens meegemaakt dat dit het probleem was en dat de PC direct op de eerste modem/router aansluiten en mogelijk het terugzetten van de router terugzetten naar de fabrieksinstellingen het probleem oploste. 

 

Een andere mogelijkheid is dat de downloadcache niet goed ingesteld staat.

 

Dit zijn de instellingen die je nodig hebt (let niet op de Poolse taal, ik heb deze screenshot van een Poolse collega gejat Wink)

downloadcache.jpg

 

OF Windows 10 minder problemen heeft durf ik je niet te zeggen, het zou allebei gewoon moeten werken.

Jason.png
Bericht 8 van 11 (2.713 Weergaven)

Re: download blijft in wachtrij

[ Bewerkt ]
★★★★ Novice

Microsoft Security Essentials had ik moeten schrijven, dat wordt nog steeds up-to-date gehouden door Microsoft, zo ook in Windows 10.

Zo ver ik weet zijn er geen speciale instellingen gedaan in de modem, maar ik kan uiteraard de resetknop indrukken en de gehele modem resetten.
De modem (van de internetprovider) is waaraan de PC direct op is aangesloten.

Uiteraard blijft het vaag, want geen enkel ander game-desktopapplicatie of op zich zelf staand spel heeft problemen met verbinden en downloaden.
Alle spellen download ik vanaf internet, ik heb geen fysieke dragers zoals dvd of iets dergelijks.

Ik ga OriginThinSetup.exe opnieuw als administrator installeren en laat alles op de standaard instellingen tijdens de installatie.
De instellingen voor de Downloadcache map stonden al goed, maar wanneer ik de optie Standaardwaarden herstellen aanklik, krijg ik deze melding: Kan niet opslaan in verboden map
Origin is niet gemachtigd om hier games op te slaan. Kies een andere map.

Best vreemd vind ik, kies ik een andere map die ik zelf heb aangemaakt op de C-schijf (SSD) waar Windows 7 op draait en verschillende spellen op zijn, blijft het nog steeds in de wachtrij staan.


Maar WOW!!!! ik heb daarna een andere (hoofd)map Origin aangemaakt op een lege tweede SSD schijf en ook de optie aangevinkt Oude installatiebestanden bewaren, begint ineens de download!?!?! 

Raised eyebrow

En nee ik heb de modem nog niet gereset. :ealight_bulk:

Kan het soms zijn dat Origin desktop-app ziet dat er misschien te weinig ruimte aanwezig is op de C schijf om naast de installatiebestanden ook het spel te kunnen installeren?
Het is een SSD schijf van 250GB, waarop 104 GB nog vrij was, dat is voldoende voor het spel zelf, dat is namelijk 74GB groot.
Doch eist het installatieprogramma dat er 150GB vrij moet zijn voor de installatiebestanden én voldoende ruimte om het spel daarna te kunnen installeren?
De andere spellen die ik installeerde onder Origin waren absoluut kleiner van formaat en waarschijnlijk was er meer dan voldoende ruimte aanwezig voor zowel de installatiebestanden als het desbetreffende spel zelf.


Wil ik als laatst nog even jou EA_Jason bedanken voor je reacties, hulp en het meedenken. Hulde! Thumbs up

Bericht 9 van 11 (2.710 Weergaven)

Re: download blijft in wachtrij

★★★ Newbie

Heb alles geprobeerd wat hier is beschreven maar download blijft nog steeds in de wachtrij. Zelfs Origin verwijdeten en opnieuw installeren werkt niet

Bericht 10 van 11 (2.534 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

blue-ea-promo

Ervaar je problemen met andere spelers?

Rapporteer spelers wegens valsspelen, misbruik en intimidatie.

Speler rapporteren

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help