Mass Effect Andromeda zegt "bekijk het maar"

door RedDawnbreaker
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Mass Effect Andromeda zegt "bekijk het maar"

★★★★★ Novice

Hoi,

Na de laatste paar dagen een tiental uur in het spel doorgebracht te hebben, deze ochtend zelfs nog een uurtje, loopt het spel nu vast bij het laden van de previous save.
Ik heb al geprobeerd te repareren en andere saves geprobeerd maar zonder enige oplossing. Ook heb ik diverse andere programma's uitgeschakeld, virus afterburner etc maar zonder enig resultaat.

Mocht er hier iemand iets weten wat ik ermee zou kunnen doen, hoor ik het graag

MVG, 

Christiaan

Bericht 1 van 7 (610 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Mass Effect Andromeda zegt "bekijk het maar"

★★★★★ Expert
Als je probleem ontstaat met laden van eerder opgeslagen spelvoortgang, kan je dan een nieuw spel proberen, @RedDawnbreaker?

Hernoem de map waarin het spel je spelvoortgang en instellingen opslaat. Meestal is dit in je Documenten.
Cache van de Origin cliënt leegmaken.
Spel via de Origin cliënt repareren.

Is het spel bijgewerkt naar de laatste versie?

Controleer of je computer voldoet aan de gevraagde systeemeisen om het spel te kunnen draaien.

De Origin cliënt en het spel starten als Administratore en met (tijdelijk) uitgeschakelde "Gebruikersaccountbeheer"
Onnodig openstaande programma's helemaal afsluiten. Waar ook je beveiligingssoftware dus valt. Anders Windows schoon eens optarten.
Waarschijnlijk dienen de stuurprogramma's van je computer worden bijgewerkt. Denker na de installaties hiervan je computer opnieuw te starten.
Lukt het spel te spelen in de venstermodus?
Verlaag de beeldschermresolutie naar 1024×768 bijvoorbeeld.
Kan je een nieuwe Windows gebruikersaccount met Administrator rechten kunnen aanmaken, vervolgens daarmee kunnen aanmelden en het nog eens kunnen proberen?
Zijn er nog updates beschikbaar bij de Windows Update die je nog dient te installeren?
Mogelijk dien je de (grafische) instellingen in het spel te wijzigen. Beperk het gebruik tot slechts 1 monitor en ontkoppel de anderen.


Laat je nog weten of het hiermee is gelukt?

Groetjes.
Bericht 2 van 7 (602 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Mass Effect Andromeda zegt "bekijk het maar"

★★★★★ Novice

Wat een lijst geef je op zeg, dus met andere woorden je hebt geen idee,

Nou ik zal het zodadelijk eens allemaal bekijken.

Wat bedoel je precies met het hernoemen van de map waarin de spelvoortgang opgeslagen is? Een andere naam geven? 

Verder, een  nieuw spel opstarten is best simpel natuurlijk.... voor de andere tips lijk je mischien gemist te hebben dat ik aangeef dat ik dit spel al enkele uren gedraaid heb, een uur of 100 om precies te zijn. Juiste versie e.d. is ook een beetje apart om aan te geven aangezien via origin alleen maar de juiste spelversie beschikbaar is, tenzij je de client ofline houdt...

Je hoort nog terug van me... misschien dat ik ook nog probeer om een aantal bestanden te verwijderen om die opnieuw te laten downloaden.

p.s.

in venstermodus blijft het laadscherm ook alleen maar zichtbaar, met de balk op 100% zonder de spelwereld verder te laden

Bericht 3 van 7 (596 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Mass Effect Andromeda zegt "bekijk het maar"

★★★★★ Novice
@RealSimmor0

Een nieuw spel lukt wel, laden ook maar als ik dan weer probeer mijn spel in progress te laden lukt het niet @frustratie!
Bericht 4 van 7 (590 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Mass Effect Andromeda zegt "bekijk het maar"

★★★★★ Novice
@RealSimmor0
Vervolg reactie,

Gisteravond kwam ineens naar voren dat mijn progress vanaf de landing op een planeet helemaal mis is gelopen.
Wat was er aan de hand?
Ik besloot om weer terug te keren naar voeld om nog wat herinnering op te pakken die waren blijven liggen en tegelijkertijd die commando test te doen en.... een missie af te maken in de kett base die ik, toen ik er was, niet wist op te lossen. Nou ging het me prima af, ik had ineens door dat ik wat moest scannen ipv naar een computertoegang te zoeken.. anyway, dat gefikst, halverwege die commando test moest ik saven vanwege dringende andere zaken en toen ik terug kwam begon de problematiek.
Wat blijkt nu,
mijn progress, die op 53% staat zakt terug, in de autosaves naar 50%.Ook de manual save staat op 50%. Al die savegames zijn om de één of andere reden onbruikbaar geworden. De missie save, waar je word afgezet op de planeet is nog wel bruikbaar dus gelukkig mis ik maar 1,5 uur.
Mijn oplossing zal zijn om dit gedeelte nog eens te proberen en indien het probleem weer de kop op steekt contact te zoeken met de helpdesk.
Dit lijkt me de beste gang van zaken. Nu alleen nog zin zoeken om dat gedeelte weer te herhalen.

Je wordt hartelijk bedankt voor de tips. Zeker het aangeven van een nieuw spel beginnen heeft er indirect voor gezorgd dat ik op dit spoor wist te belanden 👍👍👍
Bericht 5 van 7 (583 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Mass Effect Andromeda zegt "bekijk het maar"

★★★★★ Expert
Nog enige verandering opgemerkt, @RedDawnbreaker?
Bericht 6 van 7 (559 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Mass Effect Andromeda zegt "bekijk het maar"

★★★★★ Novice
@RealSimmor0 mwa, wat je noemt.... na de 50% spelcompletion loop ik steeds meer tegen bugs aan.
Saven op een planeet oppervlak kan leiden tot fouten... op het schip of in een missie eigen veld gaat het dan weer wel. De laatste fout is nu weer een destroyer op het veld van die gexplodeerde wereld, de vault die geactiveerd dient te worden om aan extra fuel te komen voor de initiative...als ik daar beide turrets eraf heb geschoten freezed dat kreng voor een aantal seconden om daarna invincible te geraken... jammer hoor... ben voor nu maar overgestapt op Matrix met spellen zoals polaris sector en hun warhammer ( gladius armageddon etc ) aanbod.. dat gaat een stuk beter
Bericht 7 van 7 (554 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

blue-ea-promo

Ervaar je problemen met andere spelers?

Rapporteer spelers wegens valsspelen, misbruik en intimidatie.

Speler rapporteren

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help