Re: American McGee's Alice start niet op

door AliceMcGee2000
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

American McGee's Alice start niet op

★★ Novice

Ik hoop dat iemand mij kan helpen; het gaat om de pc game American McGee's Alice. 
In 2004 de game gekocht, vaak gespeeld en nu jaren later (zelfde pc) dacht ik het spel weer eens te spelen.
Helaas...spel start niet op Frown

Nou had ik op internet gelezen dat door de Windows updates door de jaren heen dit maakte dat het spel niet meer kan opstarten.
Dit zou met enkele simpele commando's in Opdrachtprompt te verhelpen zijn.
Netjes alles gedaan zoals beschreven, en...niets Frown

Ik heb de betreffende update zelfs verwijderd maar ook dat mocht niet baten. Die heb ik dus maar weer teruggezet ivm de beveiliging.
Hoe kan dit nu? Het is nog steeds dezelfde pc als destijds dus je zou denken dat het spel gewoon moet werken. Immers werkte het toen ook.

Iemand enig idee?

Bericht 1 van 4 (243 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing
Highlighted

Re: American McGee's Alice start niet op

★★ Novice

Ha Jason,

Dank je voor je reactie maar jouw tips had ik ook al geprobeerd.
Ook dat was tevergeefs helaas.
Het heeft toch te maken met de Windows updates en het feit dat ie de CD niet meer herkent.
Ik heb het zelf op kunnen lossen; ik speel het spel nu zonder de CD en dit gaat zonder enig probleem!
Opgelost dus Standard smile

In thread bekijken

Bericht 3 van 4 (235 Weergaven)

Alle reacties

Re: American McGee's Alice start niet op

EA SPORTS FC Team

Hey @AliceMcGee2000,

 

Dat is een hele goede vraag, het is al een ouder spel waarvan ik nog niet eerder had gehoord en ik zie dat wij de publisher waren voor het spel Standard smile

 

Aangezien het spel uit 2000 komt (18 jaar geleden) en je nu waarschijnlijk een nieuwere versie hebt van Windows dan Windows 98, kunnen dit soort problemen voorkomen. Ik kan niet garanderen dat we het spel weer werkend krijgen maar ik zal zeker mijn best doen! :eahigh_file:

 

Windows heeft een ingebouwde compatibility modus, deze kan je inschakelen door met de rechtermuisknop op het .exe bestand te klikken van het spel en naar de Eigenschappen te gaan. Vanuit daar ga je naar het kopje met compatibiliteit en stel je daar de compatibiliteit in voor Windows 98. Vergeet ook niet om het spel op te laten starten als administrator.

 

Aangezien dit dezelfde PC is als 14 jaar geleden, kan het ook zo zijn dat de drivers van jouw videokaart zijn geüpdatet. Je kunt proberen om de oude versies van deze drivers te vinden op de website van de maker van de videokaart en deze installeren. Doe dit wel op eigen risico aangezien oude drivers weer voor andere problemen kunnen zorgen Tongue out

 

Laten we dit eerst proberen en zien wat er gebeurt.

 

(oh en sorry voor de late reactie, ik zou eerder reageren maar ik was op vakantie :x)

Jason.png
Bericht 2 van 4 (220 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Highlighted

Re: American McGee's Alice start niet op

★★ Novice

Ha Jason,

Dank je voor je reactie maar jouw tips had ik ook al geprobeerd.
Ook dat was tevergeefs helaas.
Het heeft toch te maken met de Windows updates en het feit dat ie de CD niet meer herkent.
Ik heb het zelf op kunnen lossen; ik speel het spel nu zonder de CD en dit gaat zonder enig probleem!
Opgelost dus Standard smile

Bericht 3 van 4 (236 Weergaven)

Re: American McGee's Alice start niet op

EA SPORTS FC Team

Het is misschien niet de officiële manier om het op te lossen, maar ik ben blij dat je nu weer verder kunt spelen Standard smile

Jason.png
Bericht 4 van 4 (205 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

blue-ea-promo

Ervaar je problemen met andere spelers?

Rapporteer spelers wegens valsspelen, misbruik en intimidatie.

Speler rapporteren

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help