Re: Sims middeleeuwen doet het niet

door cameleon1952
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

herinstallatie the sims medival

★★★★ Novice

Ik heb een nieuwe laptop aangeschaft

hierop opnieuw Origin en mijn beide Sims 3 en Sims 4 pakketten geinstalleerd

Gaat perfect

 

Nu wil ik ook mijn Sims Medieval en Sims Medieval Pirates & Nobles toevoegen aan Origin, maar dat wordt geweigerd

omdat de codes al in gebruik zouden zijn.

Echter op de oude laptop is alles verwijderd

 

Hoe kan ik die beide spellen nu weer installeren ?

 

[edit: email address removed]

 

Bericht 1 van 15 (911 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: herinstallatie the sims medival

Community Manager
Hey @cameleon1952,

Welkom!

Als je de melding krijgt dat de codes al in gebruik zijn, kan dit inderdaad het geval zijn en dat je misschien de codes ooit op een ander EA account hebt ingeleverd. Kan ik gelijk hebben?
EA_LeeuwAHQ
Bericht 2 van 15 (907 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: herinstallatie the sims medival

★★★★★ Expert
Dan zal je met de verkeerde Origin / EA account aangemeld zijn, @cameleon1952.
Zorg dus dat je met de juiste Origin / EA account gaat aanmelden.
Bij voorkeur en indien mogelijk je volledige e-mail adres gebruiken, die je gaat overnemen met de "Kopiëren en "Plakken" functies.

Productcodes zijn eenmalig te gebruiken en blijven na hun registratie gekoppeld aan het betreffende Origin / EA account.
Een tweedehands gekocht product is dus niet nogmaals te gebruiken. Je zal teruggaan naar je deze had gekocht en je geld terugvragen.
Ook gekregen producten zijn niet nogmaals te gebruiken.

Wanneer je deze producten eerder hebt gebruik en toen hun meegeleverde productcode had geregistreerd / verzilverd, hoef je dat bij een nieuwe installatie niet meer te doen.

Aanvullende inhoud vereist dat hun basisspel is geregistreerd op dezelfde Origin / EA account, om deze te kunnen gebruiken.
Tevens dient jouw computer te voldoen aan hun gevraagde systeemeisen. Als de aanbevolen systeemeisen van het basisspel.

Gebruik geen installatieschijven meer, deze geven diverse problemen.
Download en installeer alles via de Origin cliënt, dat is makkelijker.
Laatste versie van de Origin cliënt kan je hier vinden: https://www.dm.origin.com/download
Zorg dat je ongehinderd bent verbonden met het internet. Gebruik een bekabelde internetverbinding.
Hierna Origin cliënt starten. Je gaan aanmelden met de juiste Origin / EA account.
Dan naar je spelbibliotheek gaan en daar zie je de gekochte producten, om deze te downloaden en installeren.

Producten worden niet bewaard op de computer, maar zijn gekoppeld aan jouw Origin / EA account, samen met de Origin cliënt en een internetverbinding te bereiken zijn.


Denk er aan dat oudere spellen niet altijd meer (goed) werken op nieuwe computers.


Systeemeisen voor De Sims 4 (alleen basisspel en de normale (64-bits) versie): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements
Systeemeisen voor De Sims 3 (alleen basisspel): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-3#store-page-section-requirements
Systeemeisen voor "De Sims Middeleeuwen Deluxe Pakket": https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-medieval#store-page-section-requirements


Groetjes.
Bericht 3 van 15 (909 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims middeleeuwen doet het niet

★★★★ Novice

IK HEB EEN NIEUWE PC AANGESCHAFT

Ik heb op de oude PC alles van Origin en Sims 2, Sims 3 Sims 4, Sims Middeleeuwen en Sims MIddeleeuwen Piraten en Adel verwijderd

Ik heb op de nieuwe PC Origin opnieuw geinstalleerd en daarna ook Sims 3 en Sims 4

Gamesettings vanaf de oude POC gekopieerd en overgezet

Sims 3 en Sims 4 werken uitstekend

Helaas krijg ik het niet voor elkaar om Sims Middeleeuwen en Sims Middeleeuwen Piraten en Adel opnieuw te installeren

Als ik in Origin de serienummers invoer,dam wordt mij gemeld dat deze al geregistreerd zijn.

Ook op de uitwijkpagina van Sims 3 kan ik deze niet her-installeren.

Ik heb deze programmas destijds zelf gekocht, heb ook de CD's, de doos en het boekwerk, maar kom er nu niet verder mee

 

Hoe kan ik de registratie omzetten zodat ik nu op mijn nieuwe PC deze games ook weer kan spelen ?

 

bvd

 

Nellie

Bericht 4 van 15 (907 Weergaven)

Re: herinstallatie the sims medival

★★★★ Novice

Destijds was er nog geen sprake van Origin en heb ik deze beide games gewoon geinstalleerd vanaf de CD en de code geregistreerd

Moest op mijn oude PC dus ook de betreffende CD in de drive hebben anders werkte het niet

Later heb ik zowel Sims 3 als Sims 4 met alle opties (heb alle uitbreidingen) netjes naar Origin overgezet maar de Middeleeuwen games niet

Nu ik een nieuwe laptop heb, zonder DVD drive er in, moet ik alles wel online gaan doen

Daarom wilde ik ook deze Middeleeuwen games onder Origin gaan registreren, maar dat wordt nu dus niet geaccepteerd.

de games destijds wel onder mijn account geregistreerd

 

Mogelijk moet ik de eerste registratie eerst ongedaan maken en dan opnieuw aanmelden ?

 

Ik verneem graag, hoe nu verder

 

Nellie

 

Bericht 5 van 15 (906 Weergaven)

Re: herinstallatie the sims medival

Community Manager
@cameleon1952, zou je misschien een schermafbeelding kunnen plaatsen van de melding die je te zien krijgt zodra je de codes van The Sims Medieval probeert in te voeren in Origin? Als je daadwerkelijk de melding krijgt dat deze codes al in gebruik zijn, en het spel is zelf niet aanwezig op je EA account als je inlogt in Origin, heb ik toch het vermoeden dat dit misschien ooit zijn ingeleverd op een ander EA account.

Het allerbelangrijkste; wanneer je inlogt met je EA account in Origin op de nieuwe laptop, zie je dan The Sims Medieval staan in je Game bibliotheek?
EA_LeeuwAHQ
Bericht 6 van 15 (906 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims middeleeuwen doet het niet

★★★★★ Expert
Dubbel plaatsen van je reactie, is niet nodig, @cameleon1952.
Vermijd het plaatsen van zinnen en woorden in hoofdletters, want dat is niet netjes.


Je zal met de verkeerde Origin / EA account aangemeld zijn. Zeker als je de melding krijgt bij het invullen van een productcode, dat deze al is gebruikt.

Producten zijn gekoppeld aan jouw Origin / EA account en worden niet lokaal bewaard. Het overzetten van de spelgegevens heeft geen zin, als je met een Origin / EA account bent aangemeld waarop het product niet is gekocht.

Een productcode is eenmalig te registreren / verzilveren en blijft hierna altijd gekoppeld aan de Origin / EA account waarmee dat n het verleden is gedaan.

Je hoeft de productcode alleen te registreren / verzilveren bij het eerste gebruik, daarna is dat niet meer nodig. Bij een installatie op een andere of nieuwe computer, hoef je deze producten alleen maar via de Origin cliënt te downloaden en installeren.
Vermijd het gebruik van de installatieschijven, deze bevatten verouderde gegevens en zullen daardoor diverse problemen veroorzaken.
Downloaden en installeren via de Origin cliënt is veel makkelijker en heb je ook sneller de laatste versie van het product. Zeker als je geen DVD-station zit in jouw (nieuwe) computer, als deze voorheen nodig is geweest.
Daarnaast kan je aanvullende inhoud door elkaar installeren en niet in volgorde wanneer deze waren uitgebracht.


1 Je bent met de verkeerde Origin / EA account aangemeld. Zeker als je het product eerder hebt kunnen gebruiken.
Dat zal komen als je meerdere Origin / EA accounts gebruikt.
Zorg dat je bent aangemeld met de juiste Origin / EA account. Bij voorkeur en indien mogelijk je volledige e-mail adres gebruiken, die je met behulp van de "Kopiëren" en "Plakken" functies gebruiken, in plaats van deze over te typen.

2 Heb je de productcode niet gebruikt voor De Sims Middeleeuwen, dan zal je moeten controleren dat je deze juist gaat overnemen, want sommige tekens lijken veel op elkaar.
Probeer eens de productcode via de website van De Sims 3 te registeren / verzilveren, als het niet lukt via de Origin cliënt. Zie je dan deze producten wel verschijnen in je spelbibliotheek van de Origin cliënt, mits je bent aangemelde met dezelfde en juiste Origin / EA account, ongehinderd bent verbonden met het internet en zo nodig de Origin cliënt eens opnieuw hebt gestart?

3 Je hebt het product toch tweedehands gekocht. Je zal moeten teruggaan naar deze verkoper en je geld proberen terug te vragen.
Dit zal ook gelden voor de gekregen producten, ze zijn dus niet nog eens te gebruiken. Ook niet op een andere, nieuw aangemaakte Origin / EA account. Je zal dit zelf moeten doen, want hier is daarvoor niks te doen!

De aanvullende inhoud vereist dat hun basisspel is geregistreerd op dezelfde Origin / EA account, om deze kunnen gebruiken. Hierna wordt de aanvullende inhoud zichtbaar bij de spelbibliotheek van de Origin cliënt. Tevens dient de computer ook te voldoen aan hun aparte gevraagde systeemeisen. Het is beter te voldoen aan de aanbevolen systeemeisen van het basisspel, om toch meer speelplezier te ervaren.


Wis alle filters in de spelbibliotheek als er een product ontbreekt, want het is mogelijk dat deze ergens anders is ingedeeld.
Controleer dat je bent verbonden met het internet en aangemeld met de juiste Origin / EA account.
Overige en onnodige openstaande software helemaal afsluiten.
Gebruik een bekabelde internetverbinding.
De "Gebruikersaccountbeheer" en je beveiligingssoftware (tijdelijk) uitzetten.
Start de Origin cliënt als een Administrator.
De cache van de Origin cliënt leegmaken, zeker als je deze een langer tijd niet hebt gebruikt: https://help.ea.com/nl-nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games

Verwijder alle huidige versie van de Origin cliënt. Ook de "technische previews" dus. Download en installeer de laatste versie van de Origin cliënt: https://www.dm.origin.com/download
Gebruik hiervoor een bijgewerkte als moderne webbrowser.
De Origin cliënt en de spellen van Origin dienen lokaal bewaard worden. Hun gegevens dien je ook lokaal te bewaren en bereikbaar houden.

Mogelijk dienen de stuurprogramma's van jouw computer eerst nog worden bijgewerkt en zijn er nog updates voor Windows beschikbaar die je eerst nog dient te installeren. Denk ook aan de optionele updates. Het is normaal deze stappen net zo lang blijven herhalen, als steeds de computer opnieuw laten starten.

Voor het installeren van software en de meeste instellingen kunnen wijzigen, dien je aangemeld zijn op een Windows gebruikersaccount met Administrator-rechten.


Kinderaccounts hebben geen toegang tot de online functies, waaronder kopen via Origin en de spelfuncties voor meerdere spelers gebruiken.
Zij zullen het product in een (online) winkel moeten (laten) kopen. Daarna de meegeleverde productcode registreren / verzilveren op hun kinderaccounts. Ook hier zal hetzelfde geleden voor het gebruik van de aanvullende inhoud.


Zorg dat je bent aangemeld met de juiste Origin / EA account, wanneer je een product koopt via Origin en/of een productcode (meegeleverd bij de producten gekocht in een (online) winkel) gaat registeren / verzilveren.

Je zal contact opnemen met de helpdesk, om te kijken op welke Origin / EA account het product was geregistreerd.
Dat zou makkelijke moeten gaan als je de gevraagde gegevens geeft, de oorspronkelijke verpakking met bijhorende productcodes en geldige aankoopbewijs nog hebt.
Wellicht is het beter de meerdere Origin / EA accounts laten samenvoegen, indien dit mogelijk is. Hierbij zitten een aantal risico's.

Je zal alleen eerder opgeslagen spelvoortgang, instellingen en media kunnen overzetten, door middel van hier en reservekopie maken. Dan kopiëren naar een USB-opslagmedium, deze hierna veilig ontkoppelen.
Wanneer je het betreffende product eerst juist hebt kunnen starten en afsluiten, deze in de juiste map weer plaatsen op de nieuwe of opnieuw geïnstalleerde computer.
Dan zijn de nog niet bestaande mappen automatisch aangemaakt en weet dat het spel wel al draait.

Wanneer je een DVD-station nodig hebt gehad voor de installatie van het product en deze ontbreekt op de nieuwe computer, terwijl deze wel benodigd is hiervoor, dan voldoet jouw computer gewoon niet aan de gevraagde systeemeisen.
Je zal een DVD-station erbij moeten plaatsen, of toch een andere computer gebruiken.

Afsluitend, je zou contact kunnen opnemen met de helpdesk, om te kijken of ze jouw huidig product kunnen vervangen door een digitale versie van dit product.


Groetjes.
Bericht 7 van 15 (908 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims middeleeuwen doet het niet

★★★★ Novice

@RealSimmor0 en anderen

 

Met dank voor al jullie hints en tips

ik heb mijn oude Account van 2011 ! gevonden en ingelogd

alles staat nu netjes in mijn Gamebiliotheek en werkt ook !

Nu eenduidige een account bij EA en Origin

 

we kunnen en mogen weer :-)

 

nogmaals dank

 

groeten Nellie

Bericht 8 van 15 (898 Weergaven)

Re: herinstallatie the sims medival

★★★★★ Expert
Ondertussen is cameleon1952 er achter gekomen, dat er inderdaad op de verkeerde Origin / EA account is aangemeld, @EA_Leeuw. Dat er nog een andere Origin / EA account bestaat, waarop het betreffende product al is geregistreerd. Nadat daarmee is aangemeld, dit product kon gedownload en geïnstalleerd worden.

Groetjes.
Bericht 9 van 15 (896 Weergaven)

Re: herinstallatie the sims medival

Community Manager

Top, @RealSimmor0.

Fijn om te horen dat het toch uiteindelijk is opgelost. Standard smile

Veel speel plezier!

EA_LeeuwAHQ
Bericht 10 van 15 (878 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help