Sims3: Spel voortgang verdwenen (steam)

door eschiixxx
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Sims3: Spel voortgang verdwenen (steam)

[ Bewerkt ]
★★★ Newbie

Op een gegeven moment begon mijn spel raar te doen. Ik kon niet meer op bepaalde voorwerpen klikken, bijvoorbeeld op de deur van de living kon ik nog klikken, maar niet meer op die van de badkamer of op het bad of de koelkast. Hierdoor heb ik mijn spel opgeslagen en afgesloten om eens te herstarten. (save and quit)

Normaal gezien doe ik altijd eerst een gewone save en daarna quit zonder op te slaan.

 

Tijdens het spelen van het spel ben ik ook altijd aangemald in mijn account.

 

Bij het herstarten was mijn gezin te zien in het startscherm/laadscherm en leek alles in orde te zijn. Gezin bestaande uit: 1 popje + enkele roommates. (foto: SIMS3_1)

Eens het spel herstart werd, ging het scherm onmiddelijk naar het scherm stad bewerken en merkte ik dat alle gezinnen uit de stad weg waren inclusief de mijne. (foto: SIMS3_2).

 

Wanneer ik dan enkele dingen teste om te checken of het spel misschien gewoon raar doet, ipv mijn save files weg te zijn.

Merkte ik dat je ook geen active household kon selecteren. (foto: SIMS3_3)

 

Nu heb ik ook even getest of ik mijn poppetje gewoon ergens kon laten intrekken en dit lukte, maar met als gevolg dat ik enkel het poppetje heb zonder de vooruitgang ervan (skills, job, wensen, ...). Ik weet niet zeker of dit het gebruikte poppetje was of niet, aangezien ik altijd na het maken van een poppetje, het poppetje apart opsla.

 

De twee huizen dat ik gemaakt had, waren wel nog exact zoals ik ze gemaakt had.

 

Nu zou ik mijn poppetje terug willen met de vooruitgang en met het huis waar ik in speelde, maar ik weet niet wat ik nog kan doen.

Kan iemand me helpen?

 

Als extra informatie, aangezien ik niet weet of dit er iets mee te maken kan hebben:

1- TS3W.exe is running in the bin -> was gefixt

2- Sims3 launcher keeps running after quiting the sims. Forcing shut down, files are not uploaded yet -> was gefixt, sloot erna af op de correcte wijze

3- Dit probleem nu.

 

* Hiervoor heb ik nog nooit een probleem gehad met mijn sims op deze PC, geen flippen, geen verkeerd afsluiten

 

Heb hiervoor al contact proberen opnemen met EA support, maar ik kreeg enkel een email dat ik de chatfunctie moet aanduiden als contact manier.

Maar ik kan deze optie nooit aanduiden, er kwam telkens vanzelf, methode email.

En als ik het nadien opnieuw probeerde kreeg ik, answers HQ.

Bericht 1 van 2 (198 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims3: Spel voortgang verdwenen (steam)

Champion

Hey @eschiixxx,

 

Dat is een heel uitgebreide omschrijving van een probleem! 

Ik denk dat ik desondanks toch meer informatie nodig heb om te kunnen duiden wat er nu precies misgaat.  

Om te beginnen: In de titel van jouw vraag geef je tussen haakjes aan dat het iets te maken kan hebben met (Steam). Als jij De Sims 3 via Steam start dan kan dat een van de oorzaken zijn. Ik heb geen zicht op het functioneren van De Sims 3 onder Steam en verwijs je in dat geval terug naar hun support pagina: Steam Support - The Sims™ 3 (steampowered.com)

 

Als je gebruik maakt van Origin of de EA App dan zou ik graag van jou willen weten welk besturingssysteem je gebruikt (Windows, mac of console) en of je pas geleden een update hebt gehad van dat besturingssysteem? Als je Windows gebruikt en je hebt een upgrade gehad naar Windows 11 controleer dan ook de instellingen van jouw OneDrive. In Windows 11 is de OneDrive geïntegreerd en zal je moeten kiezen voor de instelling altijd bewaren op dit apparaat voor de bestanden en mappen die je vindt in: \Documenten\Electronic Arts.

 

Als je niet helemaal zeker bent en je wilt een uitgebreidere diagnose laten maken voeg dan ook een DxDiag.txt bij. Hier kan je lezen hoe je zo'n bestand kunt maken: https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/ Dit kan alleen op Windows pc's.

 

Dus hoe meer gerichte informatie je geeft hoe beter we je kunnen helpen. 

 

Alvast bedankt.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 2 van 2 (165 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help