Sims 3 sluit af zonder een foutmelding tijdens spelen en opent de EA app.

door midazuzu
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Sims 3 sluit af zonder een foutmelding tijdens spelen en opent de EA app.

★★ Novice

Hallo iedereen,

 

Sinds ik de EA app heb gedowload heb ik problemen met de sims 3.

Als ik een tijdje aan het spelen ben, sluit hij ineens af zonder iets van een waarshuwing te geven. Ik word dan terug naar mijn bureablad gebracht en de EA app opent weer vanzelf. Ook kleurt de EA app in mijn taakbalk oranje alsof er een melding is. Maar die is er nooit. 

 

Ik heb dit probleem nog nooit eerder gehad. Ik heb al geprobeert mijn game te repairen en de instellingen van EA app zelf veranderd waardoor hij niks meer op de achtergrond doet maar hij werkt helaas nog steeds niet. Ik hoop dat ik een beetje duidelijk was,

 

Kan iemand mij hiermee helpen?

 

Alvast bedankt!Heart

Bericht 1 van 6 (297 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Sims 3 sluit af zonder een foutmelding tijdens spelen en opent de EA app.

Champion

Hey @midazuzu,

 

Ik heb de DxDiag.txt even bestudeerd en heb een paar vragen en adviezen voor je. 

De vraag is welke grafische kaart je gebruikt om De Sims 3 te spelen? Als je De Sims 3 namelijk probeert af te spelen via de Intel(R) HD Graphics Family kaart dan loop je het risico dat je spel voortijdig wordt afgesloten. Zoals je ook al omschreef. Hier vind je wat meer informatie over die grafische kaart en de systeem eisen voor De Sims 3 Systeemvereisten - De game - Community - De Sims 3 (thesims3.com)

En hier vind je een programmaatje waarmee je zelf kunt testen of jouw pc voldoet:  The Sims 3 system requirements | Can I Run The Sims 3 (systemrequirementslab.com)

 

Je kan het beste gebruik maken van de andere grafische kaart die ook in Hewlett-Packard HP ENVY 15 Notebook  is meegeleverd. De NVIDIA GeForce GTX 850M kaart kan het spel zonder problemen aan en als je die grafische kaart gebruikt dan kan je De Sims 3 zonder problemen spelen. De Driver die je gebruikt is van september 2021 en om er zeker van te zijn dat je de juiste grafische drivers gebruikt kan je deze pagina bezoeken en de nieuwste driver versie downloaden: Official GeForce Drivers | NVIDIA

 

Tot slot raad ik je aan om de allernieuwste Windows 10 onderdelen update te installeren. Controleer dus via de Windows update mogelijkheid of je de allernieuwste versie hebt. Het kan zijn dat jouw laptop ook geschikt is voor Windows 11 https://aka.ms/GetPCHealthCheckApp (de keuze om die te installeren is geheel aan jou)

 

Laat even weten of je hiermee verder kunt. Als je meer advies nodig hebt, laat het ook even weten.

 

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


In thread bekijken

Bericht 4 van 6 (254 Weergaven)

Alle reacties

Re: Sims 3 sluit af zonder een foutmelding tijdens spelen en opent de EA app.

Champion

Hey @midazuzu,

 

Lastig dat jouw spel ineens afsluit als je al een tijdje aan het spelen bent!

Kan je aangeven of jij jouw spel in de tussentijd ook opslaat? Misschien dat er iets anders aan de hand is? Zou je een DxDiag.txt willen maken? Hier lees je hoe je dat kunt doen: 

https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/
Dan kan ik aan de hand daarvan onderzoeken of er oplossingen mogelijk zijn en zo ja, welke. 

Alvast bedankt.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 2 van 6 (283 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 3 sluit af zonder een foutmelding tijdens spelen en opent de EA app.

★★ Novice

Hi @Trismagistos!

 

Dankjewel dat je me wilt helpen! Ik sla mijn spel nu wel vaker op tussendoor als ik aan het spelen ben, omdat ik anders de vooruitgang in m'n game verlies. Ik heb ook DxDiag.txt voor je gemaakt, die heb ik toegevoegd in de bestanden. 

 

Ik hoop dat dit kan helpen en ik hoor graag meer, nogmaals bedankt!

Bericht 3 van 6 (269 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 3 sluit af zonder een foutmelding tijdens spelen en opent de EA app.

Champion

Hey @midazuzu,

 

Ik heb de DxDiag.txt even bestudeerd en heb een paar vragen en adviezen voor je. 

De vraag is welke grafische kaart je gebruikt om De Sims 3 te spelen? Als je De Sims 3 namelijk probeert af te spelen via de Intel(R) HD Graphics Family kaart dan loop je het risico dat je spel voortijdig wordt afgesloten. Zoals je ook al omschreef. Hier vind je wat meer informatie over die grafische kaart en de systeem eisen voor De Sims 3 Systeemvereisten - De game - Community - De Sims 3 (thesims3.com)

En hier vind je een programmaatje waarmee je zelf kunt testen of jouw pc voldoet:  The Sims 3 system requirements | Can I Run The Sims 3 (systemrequirementslab.com)

 

Je kan het beste gebruik maken van de andere grafische kaart die ook in Hewlett-Packard HP ENVY 15 Notebook  is meegeleverd. De NVIDIA GeForce GTX 850M kaart kan het spel zonder problemen aan en als je die grafische kaart gebruikt dan kan je De Sims 3 zonder problemen spelen. De Driver die je gebruikt is van september 2021 en om er zeker van te zijn dat je de juiste grafische drivers gebruikt kan je deze pagina bezoeken en de nieuwste driver versie downloaden: Official GeForce Drivers | NVIDIA

 

Tot slot raad ik je aan om de allernieuwste Windows 10 onderdelen update te installeren. Controleer dus via de Windows update mogelijkheid of je de allernieuwste versie hebt. Het kan zijn dat jouw laptop ook geschikt is voor Windows 11 https://aka.ms/GetPCHealthCheckApp (de keuze om die te installeren is geheel aan jou)

 

Laat even weten of je hiermee verder kunt. Als je meer advies nodig hebt, laat het ook even weten.

 

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 4 van 6 (255 Weergaven)

Re: Sims 3 sluit af zonder een foutmelding tijdens spelen en opent de EA app.

★★ Novice

Hi @Trismagistos,

 

Dankjewel voor alle hulp!

Ik ben alles nagegaan zoals je hebt aanbevolen.

 

Ik wist niet helemaal op welke kaart ik de Sims speelde, maar ik heb gekeken en als het goed voldoe ik aan alle eisen en ben ik nu mijn game op de NVIDIA kaart aan het spelen.

Ik heb de nieuwste driver versie voor NVIDIA ook nog gedownload en ik hoop dat dit gaat werken. Helaas kon ik niet de Windows 11 versie downloaden!  

Maar ik denk wel dat het zo al veel beter gaat Standard smile

 

Als ik nog tegen iets aanloop zal ik het nog wel melden!

Echt nogmaals bedankt voor alle hulp! :D Ik ben er heel blij mee!

 

Nog een fijne dag Standard smile

Bericht 5 van 6 (244 Weergaven)

Re: Sims 3 sluit af zonder een foutmelding tijdens spelen en opent de EA app.

Champion

Graag gedaan @midazuzu

Zolang jouw laptop goed functioneert op Windows 10 is er geen enkele reden om over te stappen naar Windows 11. Maar houdt wel de updates in de gaten.

 

Voor nu en later, veel plezier met spelen! Wink

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 6 van 6 (233 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help