Re: Sims 3 op nieuwe laptop - overzetten naar Origin?

door RealSimmor0
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Sims 3 op nieuwe laptop - overzetten naar Origin?

★★★ Newbie

Op mijn oude laptop heb ik de Sims3 via disc geïnstalleerd met meerdere uitbreidingen.
Als ik de codes van de uitbreidingen wil verzilveren bij Origin, krijg ik natuurlijk de mededeling dat deze al zijn gebruikt (behalve bij Jaargetijden en Bovennatuurlijk, die pakte Origin wel).
Nu wil ik dus de geïnstalleerde Sims3 uitbreidingen op Origin zetten, zodat ik op nieuwe laptop kan spelen. Wanneer ik op mijn oude laptop de Sims launcher start, staan alle uitbreidingen op beschikbaar, maar in Origin niet (alleen dus Jaargetijden en Bovennatuurlijk).

Hoe krijg ik dit gesynchroniseerd? Of is er een andere manier hoe ik de uitbreidingen op mijn nieuwe laptop kan spelen?

Bericht 1 van 6 (893 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 3 op nieuwe laptop - overzetten naar Origin?

★★★★★ Expert
Hallo @Krommie94,

Productcodes zijn eenmalig te verzilveren / registreren, waarna deze blijven gekoppeld aan de Origin / EA account waarmee dat was gedaan.

Je zal op de nieuwe laptop de Origin cliënt installeren en daarna je aanmelden met de juiste Origin / EA account. Vervolgens kan je De Sims 3 en uitbreidingen downloaden en installeren vanuit je spelbibliotheek.

Voor het kunnen spelen van uitbreidingen en andere aanvullende inhoud, is het basisspel benodigd. Ook dient je computer te voldoen aan de gevraagde systeemeisen van De Sims 3 en deze uitbreidingen.

Heb je alles via de Origin cliënt gedownload en geïnstalleerd? Door elkaar gebruiken van beide manieren zal problemen veroorzaken. Via de Origin cliënt zal het spel automatisch worden bijgewerkt en zal is de bepaalde installatie volgorde niet nodig.


Klik op de speltegel van De Sims 3 in je spelbibliotheek. Vanaf tabblad "Extra content" en rechts van hier, worden alle uitbreidingen en andere aanvullende inhoud vermeld, die je nog kan kopen.
Oranje knop met "Kopen" en een prijs ernaast, betekent dat je deze nog niet in jouw bezit hebt.
Oranje knop met "Downloaden", "Spelen", of "Details", betekent dat je deze wel in jouw bezit hebt.

Als het verzilveren registreren van een productcode niet schijnt te werken, dan kan je proberen de productcode te verzilveren / activeren / registeren op de website van De Sims 3: http://www.thesims3.com/
Je kan hier dezelfde Origin / EA account gebruiken. Herstart de Origin cliënt, mocht er geen melding verschijnen, dat er iets klaarstaat om te gaan downloaden.


Laat je nog weten of het hiermee is gelukt?

Groetjes.
Bericht 2 van 6 (883 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 3 op nieuwe laptop - overzetten naar Origin?

★★★ Newbie

Ha RealSimmor0,

 

Dank voor je snelle reactie.

 

Op de website van Sims 3 krijg ik dezelfde melding dat de codes al reeds in gebruik zijn, wat natuurlijk klopt.

 

Op mijn nieuwe laptop heb ik De Sims 3 via Origin cliënt gedownload. De uitbreidingen Jaargetijden en Bovennatuurlijk kon ik met de code uit de hoes verzilveren en dus downloaden.

Ik vermoed dus dat dit voor problemen zorgt. Hoe krijg ik de Sims 3 plus uitbreidingen die op mijn oude laptop staan geïnstalleerd op mijn nieuwe laptop?

 

 

Bericht 3 van 6 (878 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 3 op nieuwe laptop - overzetten naar Origin?

★★★★★ Expert
Door alles via de Origin cliënt te gaan downloaden en installeren, op de nieuwe laptop, @Krommie94. Geen installatieschijven gebruiken.

Nadat je de Origin cliënt is gedownload en ook hebt geïnstalleerd, start je de Origin cliënt.
Ga je aanmelden met de juiste Origin / EA account, als hierom gevraagd wordt.
Ga naar je spelbibliotheek, daar zal je De Sims 3 zien staan. Rechtsklik hierop en dan "Downloaden" kiezen. Vervolgens de instructies opvolgen die op je scherm verschijnen.
Begin alleen met het basisspel. Test na de installatie hiervan of De Sims 3 wel nog start.

Als die werkt kan je een uitbreiding installeren. Beter is om na elke installatie weer gaan testen of De Sims 3 nog steeds start.


Groetjes.
Bericht 4 van 6 (861 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 3 op nieuwe laptop - overzetten naar Origin?

[ Bewerkt ]
★★★ Newbie

Ha @RealSimmor0,

 

Dat is dus het probleem. De uitbreidingen kan ik niet downloaden via Origin, alleen kopen, terwijl de uitbreidingen op de oude laptop geïnstalleerd staan.
Op mijn oude laptop ben ik in Origin en in de Sims 3 met hetzelfde EA account ingelogd. In de Sims 3 launcher staan alle uitbreidingen op actief, maar in Origin moet ik deze aanschaffen. Ik heb ook geprobeerd de game te updaten en te repareren, maar dat helpt niet.

 

Hoe zou jij dit oplossen?

 

Bericht 5 van 6 (847 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 3 op nieuwe laptop - overzetten naar Origin?

★★★★★ Expert
Je zou De Sims 3 gewoon met een andere computer moeten kunnen downloaden en installeren, via de Origin cliënt, @Krommie94. Tenminste als deze computer De Sims 3 als de gewenste uitbreidingen / aanvullingen wel kan draaien.
Je dient hiervoor de Origin cliënt hebben gedownload en geïnstalleerd.
Daarna de Origin cliënt starten en je met de juiste Origin / EA account gaan aanmelden. De Sims 3 zal in je spelbibliotheek staan. Uitbreidingen en aanvullingen worden vermeld onder hun basisspel.

Mocht het registreren / verzilveren van de productcode niet lukken via de Origin cliënt, probeer het dan via de website van De Sims 3. Je zal hier met dezelfde EA / Origin account aanmelden. https://www.thesims3.com/registeragame.html of https://store.thesims3.com/myAccount.html
Tweedehands of gekregen spellen zullen niet gaan werken, omdat hun productcode al gebruikt is.

Hoe je de cache van de Origin cliënt leegmaakt: https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/

De complete installatiegids voor De Sims 3: https://help.ea.com/nl-nl/help/the-sims/the-sims-3/the-sims-3-complete-installation-guide/

Mocht je hierna nog niet uitkomen, dan is het beter dat je contact gaat opnemen met de helpdesk.


Groetjes.
Bericht 6 van 6 (796 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help