Sims 3 launcher werkt niet

door JoyceV95
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Sims 3 launcher werkt niet

★★ Novice

De Sims 3 launcher werkt niet. Als ik spelen duw verdwijnt het origin scherm 2 seconden en dan komt het gewoon terug. Er komt geen foutmelding. 

Als tweede probleem blijft elk uitbreidingspakket en accesoirepakket in de wachtrij staan in de download manager als voltooien. Het is wel geïnstalleerd maar blijft dan staan.

Al reeds met de helpdesk gechat maar verwezen door om dit op het forum te plaatsen want de persoon kon me niet helpen. 

Bericht 1 van 14 (485 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 3 launcher werkt niet

★★★★★ Expert
Controleer dat je met de goede Origin / EA account bent aangemeld en ongehinderd verbonden bent met het internet, @JoyceV95.
Je helemaal eens afmelden en de Origin cliënt helemaal afsluiten. Dan een paar minuten wachten. Vervolgens de Origin cliënt weer starten en je aanmelden met de goede Origin / EA account, indien hierom gevraagd wordt.
Lees dit helpartikel hoe je de cache van de Origin cliënt kan leegmaken: https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
Repareer De Sims 4 via de Origin cliënt.
De Sims 3 starten via de Origin cliënt, net als elk ander spel van Origin.
Tevens je naam eens aanpassen, want dit soort "namen" kunnen nog wel eens problemen geven.


Groetjes.
Bericht 2 van 14 (464 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 3 launcher werkt niet

★★ Novice

Hey, geprobeerd wat je zei maar het werkt nog steeds niet. Uitbreidingen blijven onder voltooien staan na downloaden en als ik op spelen klik bij sims 3 gebeurt er gewoon niets.

Heb al proberen omzeilen door naar bestand te gaan en op game zelf te klikken om zo de launcher te omzeilen maar werkt ook niet. Heb alles ondertussen al 4 keer verwijderd en terug geïnstalleerd. Sims 3 zonder uitbreiding wilt ook niet draaien. 

Bericht 3 van 14 (454 Weergaven)

Re: Sims 3 launcher werkt niet

Champion

Hey @JoyceV95,

 

Het kan ook zijn dat het probleem ergens anders mee te maken heeft en dat je zowel Origin als De Sims 3 moet toestaan om door de Firewall te kunnen gaan. Als je de cache van Origin al eens hebt geleegd: Cache wissen om problemen met je games op te lossen (ea.com) en/of je Sims 3 spel al hebt gerepareerd. Dan kan het misschien liggen aan andere zaken. Een beetje afhankelijk van de computer of laptop die je gebruikt zou je zeker nog eens de Visual Studie onderdelen van Microsoft kunnen downloaden. 

 

Die programma onderdelen zijn nodig om De Sims spellen te kunnen spelen. Hier kan je de benodigde programma's ophalen: Latest supported Visual C++ Redistributable downloads | Microsoft Docs

Download en installeer dan de x86 en de x64 versie die je kunt vinden in de tabel als je wat verder naar beneden scrolt.

 

Laat even weten of je met deze suggesties verder kunt. Zo niet, zou je dan eventueel een DxDiag.txt willen maken? Hier kan je lezen hoe je dat kunt doen: Informatie verzamelen over je pc door middel van DxDiag (ea.com)

 

Aan de hand van dat bestand kunnen wij misschien wel uitzoeken waar we je andere suggesties kunnen doen.

 

Alvast bedankt.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 4 van 14 (447 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 3 launcher werkt niet

★★ Novice

Hey ik heb dat bestand gemaakt dat u vroeg. Na de installatie van die 2 files werkte het nog steeds niet.

Ik vind het echt vreemd want enige periode terug werkte op deze laptop alles perfect. Dan alles verwijderd, even niet gespeeld en nu als ik alles terug installeer zoveel problemen..... 

Bericht 5 van 14 (442 Weergaven)

Re: Sims 3 launcher werkt niet

[ Bewerkt ]
Champion

Dank je voor je snelle reactie @JoyceV95!

Je mag mij trouwens gewoon met je aanspreken hoor.

 

Ik heb even snel gekeken naar de DxDiag.txt en normaal gesproken zou jouw systeem De Sims 3 gewoon moeten kunnen laten draaien. Misschien dat je wel de grafische driver kunt updaten: GeForce Game Ready Driver | 516.94 | Windows 11 | NVIDIA  Maar daar zal het probleem niet liggen.

 

Wat misschien wel problemen kan geven is dat je nog maar  24.8 GB van de 160 GB vrije ruimte hebt op de C: Drive. Dat is eigenlijk te weinig voor updates van Windows en eventuele andere grotere programma's. Op de D: Drive heb je nog ruim 346.8 GB van de 500GB dus het is raadzaam om zowel Origin (of de EA app) als ook De Sims 3  te verplaatsen naar deze opslagruimte. Origin - Back-ups maken van je games en ze herstellen met Origin (ea.com)

 

Wat vooral opvalt in de DxDiag.txt voor De Sims 3 is dat er een aantal belangrijke stuurprogramma drivers ontbreken in De Sims 3. Dat kan meerdere oorzaken hebben. Het kan zijn dat je De Sims verkeerd hebt verwijderd. Dus niet via de officiële weg via het instellingen menu (Apps en Onderdelen) of dat er nog restanten van programma's zijn achter gebleven op een verkeerde plaats. 

Mijn advies is om in dat geval een Crap Cleaner of vergelijkbaar programma te gebruiken en het register eens grondig schoon te maken. CCleaner kan je gratis downloaden. CCleaner downloaden | Gratis uw pc opschonen, optimaliseren en afstellen!

 

Misschien dat je ook gebruik kunt maken van de EA App: Maak kennis met de gloednieuwe EA-app (scrol even door voor de downloadknop) 

 

Hopelijk heb je wat aan deze suggesties maar als niets werkt, tag me dan even dan kijken we samen verder naar andere oplossingen.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 6 van 14 (435 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 3 launcher werkt niet

★★★★★ Expert
Lijkt erop dat je De Sims 3 probeert te starten met een niet geschikte videokaart hiervoor, @JoyceV95.
Controleer dat je de iets betere videokaart, de "NVidia GeForce 940MX" genaamd, eigenlijk altijd gebruikt voor het draaien van de zwaardere software.

Groetjes.
Bericht 7 van 14 (424 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 3 launcher werkt niet

★★ Novice

Hey

Heb het nu echt goed verwijderd via programma's zoals je zei. En dan opnieuw gedownload onder de D schijf.

Echter wilt het nog steeds niet werken, maar zoals je ziet in de screenshots (ben nog is aan het proberen installeren) download het spel wel maar blijft het onder voltooien staan. 

Groetjes

Bericht 8 van 14 (409 Weergaven)

Re: Sims 3 launcher werkt niet

★★ Novice
Bericht 9 van 14 (405 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 3 launcher werkt niet

★★ Novice

Hey

het werkt dus nog steeds niet. Alle uitbreidingen blijven altijd onder voltooien staan. En het basisspel zelf als je op spelen duwt verdwijnt dus het origin scherm 2 seconden en dan komt het terug. Ik heb alles gedaan wat gezegd is zonder resultaat. Ik begrijp er niets van want enkele tijd terug werkte op deze laptop alles perfect. EA help had ik niets aan want die wimpelden me af omdat ze zelf niet wisten hoe dit kon. Het spel heeft honderden euro's gekost (ik heb telkens buiten de 2 laatste alle uitbreidingen en accessoire pakketten gekocht de dag van uitgave) maar dus voor een korte gameplay want nu heb ik er niks meer aan. Begin er echt gefrustreerd van te raken. 

 

Heb nog een doc bijgevoegd, die foutmelding kwam tijdens het downloaden (was de eerst keer, vorige 10x niet gehad). En als ik op spelen knop duw zegt het telkens dat het nog aan het installeren is maar dat is niet zo want alles blijft na downloaden onder voltooien staan. 

 

Bericht 10 van 14 (400 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help