Re: Sims 2 op nieuwere software

door RealSimmor0
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Sims 2 op nieuwere software

★ Novice

Hoi!

Ik ben al jarenlang fan van de Sims. Toen ik klein was speelde ik regelmatig de Sims 2. Daarna ben ik overgegaan op de Sims 3 en nu speel ik al enkele jaren de Sims 4. Ze zijn alle 3 fantastisch, maar ik mis de Sims 2 toch wel echt het meest. Ik zag dat deze een tijdje beschikbaar is geweest op Origin voor gratis download, maar dat deze niet goed draait op Windows 10. 

Mijn vraag is eigenlijk of er plannen zijn om de Sims 2 terug te laten komen, maar dan op nieuwe software zoals Windows 10? Ik hoop het echt heel erg, ik zou deze echt weer enorm graag willen spelen. Overigens denk ik dat ik niet de enige zal zijn Wink

Alvast bedankt voor jullie tijd en ik hoor het graag!

Bericht 1 van 3 (467 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Sims 2 op nieuwere software

[ Bewerkt ]
★★★★ Novice

Hoi @SannexPan ,

 

Helaas zijn er geen plannen om sims 2 terug te laten komen, ze willen hier dat je sims 3 of 4 speelt en bieden liever geen ondersteuing aan mensen die rechtmatig eigenaar zijn van sims 2, ik heb ze beide ook, maar sims 2 is toch ook nog goed te spelen vind ik.

 

Uit ervaring kan ik zeggen, dat sims 2 gewoon lekker werkt op windows 10, alleen de installatie kan wat lastiger verlopen. Bij mij werkte de installatie via de cd in ieder geval vlekkeloos en had ik enkel probleempjes bij het opstarten, je hebt bijvoorbeeld de laatste nieuwe patch nodig en ook de tool "Graphic rules maker" omdat je grafische kaart waarschijnlijk te nieuw is voor het spel, en deze tool zorgt ervoor dat de grafische instellingen juist staan zodat het wel gaat werken.

In thread bekijken

Bericht 2 van 3 (457 Weergaven)

Alle reacties

Re: Sims 2 op nieuwere software

[ Bewerkt ]
★★★★ Novice

Hoi @SannexPan ,

 

Helaas zijn er geen plannen om sims 2 terug te laten komen, ze willen hier dat je sims 3 of 4 speelt en bieden liever geen ondersteuing aan mensen die rechtmatig eigenaar zijn van sims 2, ik heb ze beide ook, maar sims 2 is toch ook nog goed te spelen vind ik.

 

Uit ervaring kan ik zeggen, dat sims 2 gewoon lekker werkt op windows 10, alleen de installatie kan wat lastiger verlopen. Bij mij werkte de installatie via de cd in ieder geval vlekkeloos en had ik enkel probleempjes bij het opstarten, je hebt bijvoorbeeld de laatste nieuwe patch nodig en ook de tool "Graphic rules maker" omdat je grafische kaart waarschijnlijk te nieuw is voor het spel, en deze tool zorgt ervoor dat de grafische instellingen juist staan zodat het wel gaat werken.

Bericht 2 van 3 (458 Weergaven)

Re: Sims 2 op nieuwere software

★★★★★ Expert
Als je graag weer De Sims 2 wilt gaan spelen, dan kan je beter opzoek gaan naar een computer met Windows XP waarvoor De Sims 2 werd uitgebracht, omdat je anders tegen vele problemen, vroeg of laat, al tegen komen, @SannexPan. Als de veel moeite en tijd je die hiervoor moet insteken, vreemde software van derden die je waarschijnlijk dient te gebruiken, instellingen diep in je computer moet gaan aanpassen, met als resultaat dat het nog niet zal werken. Mocht je weinig kennis van computer hebben, dan dien aan niet te beginnen aan zoiets. Met de installatie van de installatieschijven van De Sims 2, al om mee te beginnen, omdat net als andere software een beveiligingsmethode bevatten die geweigerd worden door Windows 10 en niet langer meer ondersteund worden door Microsoft. Als het basisspel wel schijnt te lukken, dan kunnen er problemen verschijnen bij het starten of tijdens het spelen. De aanvullende inhoud installeren, komt daarbij nog eens bij.
Nieuwere hardware en software zal ook voor problemen geven met de oudere software, omdat deze toen nog niet bestonden.
Je kan ook geen digitale versie (zoals De Sims 2 Ultieme Collectie) meer krijgen van De Sims 2. Productcodes van De Sims 2 komen ver uit de tijd voordat Origin verscheen, zullen een andere format hebben en niet werken. De Sims 2 (of andere oudere versies) zullen ook niet meer beschikbaar komen op Origin.
Wil je De Sims spelen op Windows 10, dan zal je eerder uitkomen bij De Sims 4 of De Sims 3.

Groetjes.
Bericht 3 van 3 (422 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help