Sims 2; foutmelding bij installatie

door Lauradelooze13
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Sims 2; foutmelding bij installatie

★ Novice

Goede avond,

 

Jaren heb ik de Sims 2 gespeeld op een oude pc. Nu wilde ik hem installeren op mijn laptop met Windows 10, werkt dit helaas niet. Komt dit omdat de Sims 2 verouderd is? Op deze manier kan ik het niet meer spelen en dat vind ik heel erg jammer. Ik beschik over alle uitbreidingspakketten.

 

Groetjes,

Laura

Bericht 1 van 5 (1.405 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 2; foutmelding bij installatie

★★★★★ Expert


Hallo @Lauradelooze13,

De Sims 2 heeft een beveiligingsmethode die niet ondersteund wordt door Windows 10.

Je kan proberen om de productcode van het basisspel te registreren in de Origin cliënt, om via deze weg het spel te downloaden en te installeren.
Ook zou je de Compatibiliteitsmodus kunnen gebruiken, maar dit geeft geen garantie dat het spel ook zal gaan werken op je Windows 10 laptop.

De actie om dit om te zetten is allang afgelopen.
Op dit forum staan meerdere onderwerpen over je vraag / probleem vermeld.
Wil je nog echt blijven spelen met De Sims 2, dan kan je beter een computer met Windows 7 gebruiken.
Wat vind je van De Sims 3 of Sims 4?

Groetjes.

Bericht 2 van 5 (1.387 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 2; foutmelding bij installatie

★ Novice

Dus er wordt aangeraden om op een software te spelen die over een paar maanden niet meer ondersteund wordt? Dit kan toch niet? Die ultimate collection dient beschikbaar te blijven op origin voor de mensen die de gehele collectie op hun plank hebben staan en er nu niets meer mee kunnen. Ik ben er zelf helaas ook de dupe van; ik heb eindelijk een nieuwe pc aangeschaft met windows 10 en zit nou met 14 sims cd boxes die de prullebak in kunnen en de EA helpdesk kan niets voor mij betekenen... Dit kun je toch niet menen? Zo'n groot en (toentertijd) dure reeks games uitbrengen en vervolgens de mensen laten stikken er in. Schande hoe er met de sims 2 omgegaan is door EA. De collectie al niet meer beschikbaar maken nog vóór de laatste software die het probleemloos afspeelt de deur uit is. Zo krijg je mensen die er nu pas achter komen dat dit het einde is en achter blijven met niks.

 

En nee, de sims 3 en 4 kunnen nog lang niet op tegen de sims 2. De scripts van de sims 3 zijn slordig en problematisch (met name exotisch eiland) en de sims 4 heeft een gigantisch gebrek aan persoonlijkheid. 

 

 

Groetjes.

Bericht 3 van 5 (1.321 Weergaven)

Re: Sims 2; foutmelding bij installatie

★★ Novice
@VivianGeraeds Heb ik nu ook vind het belachelijk . Speel al jarenlang Sims .. afgelopen jaren meer Sims 3 en 4 gespeeld maar op yt weer terug bij Sims 2 beland dus wou dit graag weer spelen heb ook alle uitbreidingspellen nog maar krijg het niet voor elkaar om het te installeren op m’n laptop met Windows 10..
Bericht 4 van 5 (990 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 2; foutmelding bij installatie

EA SPORTS FC Team

De sims 2 is ook gemaakt voor Windows XP en niet voor Windows 10. Wegens alle upgrades qua technologie kan het zijn dat oudere spellen niet goed meer werken.

 

Je kunt proberen om de compatibiliteitsmodus te gebruiken voor het .exe bestand van De Sims 2 en die in te stellen op Windows XP SP2, of online te zoeken of andere communities nog manieren hebben gevonden om De Sims 2 te laten werken op Windows 10.

 

 

Jason.png
Bericht 5 van 5 (965 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help