[Bekend Probleem] - De sims 3 Launcher wilt niet openen

door iideniiz
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

[Bekend Probleem] - De sims 3 Launcher wilt niet openen

[ Bewerkt ]
★★★★ Novice

ik heb een nieuwe laptop gekocht. de Asus VivoBook 15X571GT-BQ009T

ik wou via origin de sims 3 downloaden maar telkens als ik op spelen wil klikken laad de sims 3 launcher niet.

ook als ik naar mijn documenten ga staat er alleen sims 3 en geen electronic arts. (zie foto)

ik heb bijna alles van dit forum als geprobeerd maar niks werkt.

 

hopelijk kunnen jullie me nog helpen met dit probleem.

Bericht 1 van 51 (3.431 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: De sims 3 Launcher wilt niet openen

★★★ Novice

Hoiiii

 

Ik heb de basisgame gedownload op mijn studielaptop en nu doet hij het! 

Dus ik denk dat deze het ook zal doen op mijn andere laptop. Zodra ik deze weer bij me heb ga ik het meteen proberen.

 

Echt super bedankt voor jullie hulp!

In thread bekijken

Bericht 34 van 51 (4.593 Weergaven)

Alle reacties

Re: e

★★★★★ Expert
Een duidelijkere onderwerptitel had wel gemogen, @iideniiz.


Nagaan dat jouw computer wen voldoet aan de systeemeisen voor De Sims 3.

De afbeelding laat de installatiemap zien.

Was De Sims 3 gedownload en geïnstalleerd via de Origin cliënt?
Het is beter is om dit via de ze weg te doen, dit kan diverse problemen verhelpen.
Vermijd dus de installatieschijven.

De cache van de Origin cliënt eens leegmaken, zie daarvoor dit helpartikel: https://help.ea.com/nl-nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games
Map van De Sims 3, die in je "Documenten\Electronic Arts\" staat hernoemen.
Vervolgens De Sims 3 via de Origin cliënt gaan repareren en bijwerken.

De Sims 3, net als elk ander spel van Origin, start je alleen nog maar via de Origin cliënt en niet meer via hun eigen snelkoppeling.
Overige en onnodige openstaande software helemaal afsluitend.
Gebruik bij voorkeur een bekabelde internetverbinding.
De "Gebruikersaccountbeheer" en beveiligingssoftware (tijdelijk) uitschakelen.
Start de Origin cliënt als een Administrator.


Mogelijk zal je de stuurprogramma's van je computer eerst nog moeten bijwerken. Start bij die van je videokaart.
Deze kan je vinden op de websites van hun fabrikanten, bij de Windows Update of op de website van de computerfabrikant, in een beperktere vorm.
Nadat een installatie klaar is, de computer opnieuw starten.

Zijn alle nog beschikbare updates voor Windows gedownload en geïnstalleerd?
Denk ook aan de optionele updates. Vervolgens de de computer opnieuw starten. Herhaal deze stappen.
https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/windows-bijwerken-3c5ae7fc-9fb6-9af1-1984-b5e0412c556a

Start de spellen altijd met de beter videokaart draaien, meestal door NVidia geleverd, want een basis of ingebouwde "videokaart" zullen niet geschikt zijn hiervoor.

De beeldschermresolutie naar 1024×768 verlagen.
Lukt het om De Sims 3 te starten in de venstermodus?

De "Origin in-game" uitschakelen.

Windows schoon laten starten: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/929135

Alle overige en onnodige apparaten uitschakelen en losmaken.

Heb je soms de hardware van je computer (laten) overklokken, dan dien je weer de standaardwaarden van hun fabrikanten terugzetten.

Schone installatie doen van je videokaart stuurprogramma's.

Een nieuwe lokale Windows 10 gebruikersaccount met Administrator-rechten aanmaken. Je daarop aanmelden en zo nogmaals dan proberen.
https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/een-lokaal-gebruikers-of-administrator-account-maken-in-...


Systeemeisen voor De Sims 3 (alleen basisspel): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-3#store-page-section-requirements

Download en installeer de laatste versie van de Origin cliënt, nadat je alle huidige versie hebt verwijderd: http://www.dm.origin.com/download

Plaats je DxDiag informatie opgeslagen in een tekstbestand bij je reactie: https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/


Groetjes.
Bericht 2 van 51 (3.415 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: e

★★★★ Novice

Heb alles wat je hierboven hebt uitgelegd geprobeerd. Het lukt nog steeds niet. ik heb de sims weer verwijderd en opnieuw gedownload maar ik krijg alleen de map ´de sims 3´ ipv eerst electronic arts en dan de sims 3 map. Zit het probleem dan niet in windows 10? Want hij download de sims en de uitbreidingspakketten wel alleen als ik dan op spelen klik gaat hij weer terug naar origin. de sims 3 launcher opent ie niet.

Bericht 3 van 51 (3.406 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: e

★★★★★ Expert
De Sims 3 zou nog op Windows 10 moeten werken, @iideniiz.

Je zal op de verkeerde locatie zitten kijken.
De nogal onduidelijke afbeelding die je had toegevoegd, laat een deel van de installatielocatie van De Sims 3 zien.
Standaardlocatie waar de spellen van Origin in worden geïnstalleerd, zal "C:\Program Files (x86)\Origin Games\" moeten zijn.
Standaardlocatie waar de spellen van Origin hun gegevens in bewaren, zal in je "Documenten\Electronic Arts\" moeten zijn.
Mappen die nog niet bestaan, worden automatisch aangemaakt bij het starten van het spel.

Als De Sims 3 nog niet start en je hebt deze geïnstalleerd via de Origin cliënt, betekent dat jouw computer misschien toch niet voldoet aan de gevraagde systeemeisen, anders de genoemde stappen nogmaals dient te proberen.

Ga naar de installatielocatie van De Sims 3 toe, open "Game\Bin" en start "Sims3LauncherW.exe" of "Sims3Launcher.exe" als Administrator.
Lukt het nou eel om De Sims 3 te starten?
Zorg dat je overige en onnodige openstaande software hebt afgesloten (zoals je beveiligingssoftware), de stuurprogramma's hebt bijgewerkt, De Sims 3 via de Origin cliënt hebt gerepareerd en nog beschikbare updates voor Windows zijn geïnstalleerd.

De Sims 3 volledig verwijderen en alleen het basisspel installeren.

Met een andere computer het eens proberen.

Zoals eerder is genoemd, je DxDiag informatie bij je reactie plaatsen, opgeslagen in een tekstbestand.

Groetjes.
Bericht 4 van 51 (3.401 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: De sims 3 Launcher wilt niet openen

[ Bewerkt ]
Community Manager

Hey @iideniiz,

Dankjewel dat je hiervoor contact zoekt op het forum.

Het lijkt mij inderdaad een erg vervelend probleem!

Wat ik even wilde vragen is of dat je misschien een extra antivirus programma hebt geïnstalleerd op je laptop, of dat je eventueel andere EA/Origin spellen hebt geïnstalleerd die wél werken?

- EA_Leeuw

 
EA_LeeuwAHQ
Bericht 5 van 51 (3.391 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: De sims 3 Launcher wilt niet openen

[ Bewerkt ]
★★★★ Novice

@EA_Leeuwja ik heb op mijn laptop mcafee! ik heb deze laptop sinds vrijdag dus misschien dat ik iets moet updaten maar dat heb ik al via instellingen gedaan dus daar zal het probleem denk ik niet zitten.ik heb de sims 4 ook geïnstalleerd maar die doet het wel gewoon. en heb hierboven van realsimmer ook weer geprobeerd maar nog niks werkt. ik heb op mijn andere laptop ook origin met sims 3. is het misschien zo dat de sims 3 van dezelfde origin account niet kan werken op 2 laptops?

mvg Denise

Bericht 6 van 51 (3.385 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: De sims 3 Launcher wilt niet openen

★★★★ Novice

Dit is trouwens wat ik zie in mijn sims 3 bestand. normaal heb je ook andere packages erin staan maar nu staan er maar 6 bestanden in. dat klopt ook niet.

Bericht 7 van 51 (3.379 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: De sims 3 Launcher wilt niet openen

★★★★★ Expert
Je kan op meerdere computer de spellen van Origin downloaden en installeren, als deze computers voldoen aan de gevraagde systeemeisen van dat spel, @iideniiz. Alleen je kan niet met jouw Origin / EA account op hetzelfde moment zijn aangemeld op deze computers.

De afbeelding laat de spelgegevens zien in je Documenten. Dit is de verkeerde map hiervoor. Als je dit zelf hebt gedaan, dien je dit ook weer ongedaan te maken.
Standaardlocatie waar De Sims 3 zal in "C:\Program Files (x86)\Origin Games\The Sims 3\" worden geïnstalleerd.
Standaardlocatie waar De Sims 3 je spelvoortgang, instellingen en andere gegevens zullen in je "Documenten\Electronic Arts\De Sims 3\"worden bewaard.

Je dient alle overige en onnodige openstaande software helemaal af te sluiten. Dus ook je beveiligingssoftware. Lukt dat niet, zal je toch deze moeten verwijderen.
De schuifbalk bij de instellingen van "Gebruikersaccountbeheer" op de laagste stand verplaatsen, gebruik een bekabelde internetverbinding en start de Origin cliënt als een Administrator.

Voor het downloaden en installeren van de spellen van Origin te kunnen dien je tenminste te beschikken over de dubbele hoeveelheid vrije ruimte op de harde schijf zoals gemeld bij de aanbevolen systeemeisen.
Als je aanvullende inhoud willen gebruiken, dan zal hun gevraagde vrije ruimte op de harde schijf nog eens bij komen.

Tevens kan een schone start van Windows hierbij helpen: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/929135

Nieuwe, lokale Windows 10 gebruikersaccount met Administrator-rechten aanmaken, vervolgens je daarop aanmelden en dan nogmaals proberen: https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/een-lokaal-gebruikers-of-administrator-account-maken-in-...

Alleen het basisspel van De Sims 3 downloaden en installeren. Hierna probeer je deze te starten.


Plaats je DxDiag informatie opgeslagen in een tekstbestand bij je reactie: https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/


Als je nog een andere computer hebt, waarmee je De Sims 3 kan spelen, dan het daarmee ook eens proberen, te downloaden en installeren.
Wanneer dat lukt, is het probleem ergens lokaal aanwezig.

Groetjes.
Bericht 8 van 51 (3.368 Weergaven)

Re: De sims 3 Launcher wilt niet openen

[ Bewerkt ]
Community Manager

@iideniiz, ah oké, dankjewel voor het doorgeven in ieder geval!

Wat ik vermoed is dat er ergens een stukje software op je nieuwe laptop geïnstalleerd is, die er voor zorgt dat The Sims 3 Launcher niet werkt. Dit kan inderdaad eventueel komen door McAfee.
Ik raad aan om McAfee eventueel te verwijderen van je computer en de (standaard meegeleverde) Windows Antivirus te gebruiken, die automatisch weer in werking zal moeten treden zodra ja McAfee hebt verwijderd. Hopelijk werkt het daarna.

Hier kun je eventueel een stappenplan volgen hoe je McAfee kunt verwijderen: https://www.xs4all.nl/service/probleem-oplossen/beveiliging/handmatig-mcafee-deinstalleren/

Mocht het daarna niet werken, raad ik aan om te kijken of dat het wel werkt op een andere laptop wel werkt, als je daar de mogelijkheid tot hebt. (Zoals @RealSimmor0 inderdaad al aangaf, dankjewel hiervoor!) Hierdoor kun je specifiek kijken of dat het echt een probleem is met de huidige laptop, of dat het eventueel account gerelateerd is.

- EA_Leeuw

EA_LeeuwAHQ
Bericht 9 van 51 (3.363 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: De sims 3 Launcher wilt niet openen

★★★★ Novice
@EA_Leeuw Bedankt voor jullie hulp, heb mcafee verwijderd en jullie antwoorden geprobeerd. maar het lukt nog steeds niet om de sims 3 launcher te openen (ik denk dat iets de launcher blokkeert te openen). Ik denk dat ik het maar opgeef en maar overstap naar sims 4 haha.

mvg Denise
Bericht 10 van 51 (3.346 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help