Re: Issues

door EA_Leeuw
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Issues

★★★ Novice

Beste ontwikkelaar, ik ben echt een groot fan van Battlefield. Ik speel het al vele jaren met veel plezier op een PC.

 

Nu heb ik een PS5 loop tegen het volgende aan:

 

1: Geen muis en toetsenbord ondersteuning Devil

Als ik google lees ik dat de reden is dat dit oneerlijk is tenopzichte van andere console gebruikers...

Terwijl pc gebruikers wel consoles mogen gebruiken?

Persoonlijk kan ik alleen met toetsenbord en muis spelen. Op console vind ik het echt super onhandig.

COD en Fortnite zijn voorbeelden waar de ondersteuning wel wordt geboden en er is daar geen ongelijkheid. 

 

2: Mijn zoon zag het spel en wilde het ook graag samen spelen zoals met Fortnite en schafte het aan voor zn ps4 aan.

Na herhaaldelijk proberen te connecten met elkaar door de crossgen optie aan te zetten... werkte het niet. Ff googlen en lees dat we niet samen kunnen spelen. Dit staat gewoon uit ondanks crossgen aan staat.

Reden omdat het weer te oneerlijk zou zijn tenopzichte van de spelers?!?! 

Dit is toch altijd al zo geweest? Pc van 750 euro en van 3500 euro maken jullie toch ook geen verschil in? Waarom in Ps wel!?!?

Cod fortnite alles speelt daar door elkaar... geen probeel toch?

 

3: leveling werkt niet behalve als ik team deathmatch doe. Als ik via de portal naar een custom game ga staat leveling voor de wapens gewoon uit. Ff googlen... omdat er mensen zijn die bots hebben en punten laten minen?!?!!? 

Dit is toch altijd al zo geweest? En dit zijn dan denk ik pc gebruikers en toch leveling voor iedereen uitzetten?!?!?

 

4: als ik fijn samenspeel met iemand en zijn squad wil joinen dan is dat niet mogelijk in game. 

Of andersom als mn team loopt te snipen en ik wil rushen kan ik niet uit die squad...

 

5: geen ingame voice met team dit is toch nu wel standaard anno 2022 

 

Het is echt een mooi spel en goeie gameplay maar door wat allemaal uitgezet is in mijn ogen drog redenen kom ik op het punt om 2 x geld terug te vragen....

 

LOS HET AUB OP!

 

Bericht 1 van 4 (2.101 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Issues

★★★★★ Expert
Als je toetsenbord en muis wilt gebruiken, dan zal je het spel voor PC moeten kopen, @Baksteen_nl.

PS4 is niet "crossgen", maar PC, PS5 en Xbox One X/S platformen zou weer dat wel zijn.

Functie om kunnen praten met andere spelers is (nog) afwezig.

Dit blijft een forum.

Groetjes.
Bericht 2 van 4 (2.080 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Issues

★★★ Novice

Ha bedankt voor je antwoord.

 

Inzake cross platform spelen dat kan kennelijk wel maar cross generatie dan weer niet en dat vind ik gek.

 

Afijn de rest van mn punten ook. Bij wie kan ik dit aankaarten? Dacht dat forum wel een goed medium was! Wink

Bericht 3 van 4 (2.076 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Issues

Community Manager
Hey @Baksteen_nl,

Dit forum is zeker een goed medium voor deze goede feedback! Het is ook feedback die we vaker voorbij hebben zien komen en waar de Battlefield teams goed van op de hoogte zijn.

Even een paar verduidelijken:

- Je 1e punt, muis en toetsenbord ondersteuning voor de consoles; dit is inderdaad een veel gehoord feedback punt, feedback is natuurlijk ook doorgegeven aan de devs.

- Je 2e punt, cross-play; helaas is dit inderdaad niet mogelijk tussen een Gen4 (PS4, Xbox One/One X/S) en PC. Cross-play is alleen mogelijk tussen PS4 en Xbox One/One X/S, en PC gaat alleen samen met PS5 en Xbox Series S|X (de Gen5). De reden voor dit is omdat de Gen4 generatie consoles helaas niet krachtig genoeg zijn om de 128-mode mappen en game modes te spelen, de Gen5 generatie consoles (en PC) wél. Omgekeerde cross-play (Gen4 64-mode mappen en modes) op de Gen5 generatie zou op zich wel mogelijk moeten zijn en deze feedback is ook doorgegeven aan de devs. Deze informatie staat trouwens ook uitgelegd in onze Battlefield Briefing van enkele maanden geleden: https://www.ea.com/games/battlefield/battlefield-2042/news/battlefield-briefing-get-ready-for-launch.

- Je 3e punt, levelling; als het goed is zou je alles gewoon moeten kunnen levellen in de All out Warfare Multiplayer modes: Conquest 64 of 128 spelers, Breakthrough 64 of 128 spelers, Hazard Zone en de Conquest/Breakthrough Solo/Co-op mode (waar je kunt levellen tot en met Mastery rank 12). Ook zou normale levelling mogelijk moeten zijn in Portal Featured modes (de game modes van Portal die officieel zijn, die je ziet op het hoofdmenu van Portal als je naar die mode gaat). Op het moment is levelling inderdaad zo goed als uitgeschakeld in Portal Custom modes (de Portal servers die door de community zijn gemaakt). Wanneer dit weer wordt ingeschakeld is helaas onbekend.

- Je 4e punt, het joinen van een squad; helaas begrijp ik dit niet precies. Loop je tegen problemen aan? Het is inderdaad zo dat er geen manuele squad selectie/verlaat functie is, dit is zo gemaakt om lege squads tegen te gaan en teamplay te bevorderen.

- Je 5e punt, in-game voice chat (VoIP); it is inderdaad een veel gehoord feedback punt, feedback is natuurlijk ook doorgegeven aan de devs.

Hopelijk heb ik wat voor je kunnen verduidelijken. Standard smile
EA_LeeuwAHQ
Bericht 4 van 4 (2.059 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

ea-promo

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help