Re: Ik heb Sims 4 ‘middelbare school’ gedownload maar kan het niet spelen

door JockeyDockey
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Re: Ik heb Sims 4 ‘middelbare school’ gedownload maar kan het niet spelen

Champion

Ik kan me die frustratie goed voorstellen, @pluijmpjel.

 

Soms helpt het als je de Origin cache leeg maakt of probeert om De Sims in Origin te repareren.

 

Voor het legen van de cache in de MacOS systemen, is er een reset-tool. Hier lees je er meer over en vind je de link om deze tool te downloaden: 

https://help.ea.com/nl/help/origin/origin/how-to-reset-origin-on-mac/

 

Het nadeel is dat je dan het pakket dat bleef hangen opnieuw zult moeten downloaden/installeren.

 

Laat even weten of het na gebruik van de reset-tool is opgelost. 

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 11 van 17 (659 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Ik heb Sims 4 ‘middelbare school’ gedownload maar kan het niet spelen

★★★ Newbie
@Trismagistos Hoi, precies hier zijn wij ook. Vandaag middelbare school aangeschaft en bovenstaande geprobeerd.
Downloadmanager onderin geeft wel oranje cijfertje aan, als je op play drukt start het spel maar zonder deze nieuwe wereld
Bericht 12 van 17 (551 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Ik heb Sims 4 ‘middelbare school’ gedownload maar kan het niet spelen

Champion

Hey @JockeyDockey,

 

Even voor mijn duidelijkheid en inzicht: Speel je De Sims 4 ook op een MacOS: Controleren welke macOS-versie uw Mac gebruikt - Apple Support (NL)

Of speel je De Sims op een Windows (10 of 11) computer: https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/

Als je De Sims op een Mac speelt, kijk dan of je de nieuwste versie van Origin voor Mac hebt geïnstalleerd: Origin for macOS - Electronic Arts (ea.com)

Als je gebruik maakt van een Windows pc Kan je veilig overstappen naar de EA App: Download de EA app – Voor de volgende generatie PC-games - Electronic Arts

 

Hoe meer informatie je geeft over jouw computer en de specificaties ervan hoe beter ik je zou kunnen helpen. Soms kan een schermopname bijvoegen al heel veel extra informatie geven.

Zodra je de aanvullende informatie hebt gegeven kan ik je hopelijk ook beter helpen.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 13 van 17 (544 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Ik heb Sims 4 ‘middelbare school’ gedownload maar kan het niet spelen

★★★ Newbie

Hoi, dank voor je info.

ik heb wat schermafbeeldingen als foto meegestuurd.

trouwens, Sims 4 feestdagenpakket doet het wel, en laadt zich in de ‘basis’ sims4

Bericht 14 van 17 (526 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Ik heb Sims 4 ‘middelbare school’ gedownload maar kan het niet spelen

★★★ Newbie
@Trismagistos En mijn dochter speelt het op de Mac
Bericht 15 van 17 (522 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Ik heb Sims 4 ‘middelbare school’ gedownload maar kan het niet spelen

Champion

Hey @JockeyDockey,

 

Dank je voor de schermopnames. Ik herken wel een aantal zaken waar ik wat dieper op in kan gaan.

Voor de duidelijkheid laat ik hieronder eerst de aanbevolen systeemeisen zien voor het uitbreidingspakket Middelbare School als je speelt op een MacOS:


Mac OS® X 10.11 or later dus alles vanaf El Capitan
Processor :  Intel Core i5 (4 cores), of hoger 
Grafische kaart: Intel HD and Iris Graphics en alles vanaf HD 4000 series of nieuwer
RAM geheugen: 8 GB RAM
Opslagcapaciteit: 50 GB vrije ruimte met tenminste 1 GB extra ruimte voor aangepast materiaal zoals: custom content en opgeslagen spellen.

 

Als ik op jouw schermopname kijk: 1882436B-B372-4816-971B-6244E6430319.jpeg dan zie ik dat het RAM geheugen maar 4 GB bedraagt. Als je alleen het basisspel en Middelbare school zou spelen kan dat net aan genoeg zijn. Maar de aanbevolen eisen gaan echt uit van 8GB. Als je meerdere uitbreidingspakketten hebt aangeschaft kom je eigenlijk 4GB RAM geheugenruimte tekort op deze machine. 

Dan zie je ook op die schermopname de grafische kaart: Intel HD-Video 3000 384 mb Als je kijkt naar de aanbevolen grafische kaart alles vanaf HD 4000 dan zie je dat ook hier je grafisch kaart net te kort komt.

 

Dit alles kan eraan bijdragen dat je het uitbreidingspakket minder goed kunt spelen en waarschijnlijk alleen op de laagste beeldscherm instellingen. (Als je daarbij hulp nodig hebt laat dat dan ook even weten)

 

De tweede schermopname geeft een aantal extra specificaties maar die zijn, gezien mijn eerdere uitleg eigenlijk niet echt meer relevant. 

 

De derde schermopname geeft de Origin versie aan die je op jouw MacBook Pro 8.1 hebt geïnstalleerd. De allernieuwste stabiele Origin versie heeft nummer 10.5.116.52126 op jouw systeem is deze iets ouder 10.5.116.52122. Helaas zal het installeren van een nieuwere versie niet veel soelaas bieden. 

 

Al met al moet ik je eigenlijk teleurstellen en voldoet jouw MacBook pro 8.1 niet (meer) aan de aanbevolen systeemeisen voor de allernieuwste Sims 4 uitbreidingspakketten.

 

Als je nog een andere computer hebt, die krachtiger is dan je huidige dan kan je natuurlijk proberen om de volledige Sims 4 daarop te spelen. Als je hulp of advies nodig hebt, laat het even weten.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 16 van 17 (504 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Ik heb Sims 4 ‘middelbare school’ gedownload maar kan het niet spelen

★★★ Newbie
@Trismagistos Dank je. De nieuwe pakketten speelt ze op onze nieuwere Mac book, en dat gaat goed 👍 de Sims legacy speelt ze op haar eigen computer
Bericht 17 van 17 (490 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help