spellen stoppe

door cranedriver
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

spellen stoppe

★★★ Novice

Hoi allen,

 

Als ik Origin of ea play app open heb val na een tijdje een spel spelen, het spel weg en kom ik terug naar het bureaublad.

en soms als ik de case wis gaat het heel even beter maar vaak ook niet.

 

mvg 

Bericht 1 van 10 (660 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: spellen stoppe

Champion

Hey @cranedriver,

 

Kan je aangeven om welk spel het gaat? 

Zou je dan ook gelijk willen aangeven op welk systeem jij jouw spel speelt? Is dat een Window computer of een MacOS? hoe meer informatie je geeft hoe beter we je kunnen helpen.

 

Alvast bedankt.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 2 van 10 (641 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: spellen stoppe

★★★ Novice

Ik speel op pc, met fifa , lost in random en apex is het me overkomen. 
het is me zelfs overkomen met fortnite terwijl origin app open stond. 

ik heb zelf het idee dat die app ergens heel dominant in is en er iets gebeurd waardoor het spel wat ik speel even freeze en ik gelijk naar het bureaublad terug keer, start ik het spel gelijk op dan gebeurd het zelfde vrijwel gelijk weer. 

als ik de case van de origin app gewist heb gaat het goed maar als ik dan weer een ander spel start gebeurt het weer. 

mvg

Bericht 3 van 10 (634 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: spellen stoppe

Champion

Dank je, @cranedriver.

 

heb je de EA App al geïnstalleerd. Download de EA app – Voor de volgende generatie PC-games - Electronic Arts

Het kan zijn dat jouw spellen beter werken met de EA App dan met Origin. Maar het kan ook aan jouw pc zelf liggen. Zou je een DxDiag.txt willen maken zodat we kunnen zien of er oplossingen mogelijk zijn?

Hier kan je lezen hoe je zo'n bestand aanmaakt: https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/
Hopelijk dat we je daarna ook beter kunnen helpen.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 4 van 10 (628 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: spellen stoppe

★★★ Novice

Ik heb bij de geprobeerd zowel de ea app als origin en dat maakt geen verschil in het probleem. 

Mvg 

Bericht 5 van 10 (625 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: spellen stoppe

Champion

Hey @cranedriver,

 

Ik heb even snel naar jouw DxDiag.txt gekeken.

Wat opvalt is dat jouw C: drive nog maar 17GB aan vrije ruimte heeft terwijl je wel 32GB RAM gebruikt. Updates van jouw Windows systeem zijn op dit moment niet mogelijk. 

Daarnaast heb je een voor de instellingen die je gebruikt relatief zwakke grafische kaart: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB en ook de driver van deze kaart heeft een update nodig. 

Mogelijk heb je deze computer al een tijdje want de geïnstalleerde harddisks:  WDC WDS120G2G0B-00EPW0 en WDC WD10EZEX-75WN4A0 hebben een relatief lage schrijf snelheid die niet echt past bij de 32GB RAM. 

 

Het advies is dus om meer vrije ruimte te maken op de C: drive zodat je de noodzakelijke updates kunt installeren.

 

Hopelijk kan je daarmee een deel van de problemen verhelpen.

 

Veel succes.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 6 van 10 (623 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: spellen stoppe

★★★ Novice

Thnx voor de info, 

 

als ik het goed begrijp is het slim om een grotere en snellere c schijf te plaatsen en en evt te kijken naar een betere grafische kaart? 

Welke kaart zou jij mij aanraden ?

 

mvg 

Bericht 7 van 10 (611 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: spellen stoppe

Champion

Hey @cranedriver,

 

Normaal gesproken zou je FiFa 23 gewoon wel kunnen spelen maar de harde schijf is echt te klein. Hier lees je wat je nodig hebt voor bijvoorbeeld FiFa 23 : FIFA 22 Systeemvereisten pc - EA SPORTS

Kijk dan vooral naar de aanbevolen systeemeisen.

 

Je kunt ook met Can You RUN It | Can I Run It | Can My PC Run It (systemrequirementslab.com) zelf controleren of jouw systeem voldoet en wat je minimaal nog nodig hebt voor jouw spellen. Ik zag dat je ook andere spellen speelt dus kan je per spel controleren of jouw systeem voldoet. 

 

Ik vind het lastig om in deze situatie een advies te geven want als ik kijk naar het moederbord dan is die in 2017 op de markt gebracht en dus inmiddels bijna 6 jaar oud. De overige specificaties ervan bieden  niet veel ruimte voor verbetering. Kijk ook eens naar de reviews: Gigabyte GA-AB350-Gaming 3 (rev. 1.x) - Reviews - Tweakers

 

Het geld dat je aan verbeteringen zou willen uitgeven ten opzichte van een nieuw systeem met meer mogelijkheden en een langere levensduur zijn afwegingen die jij zelf moet maken.  Maar ik kan me voorstellen dat die keuzes niet eenvoudig zijn.

 

Ik zou misschien zelfs opzoek gaan naar een goede nieuwe (of heel jonge tweedehands) gaming desktop of -laptop en als je graag zelf een computer bouwt dan kan je bijvoorbeeld bij Alternate zelf een heel mooi systeem samenstellen. Je kan het dan zelf bouwen of door dit bedrijf laten assembleren.  De nieuwste generatie grafische kaarten kan je waarschijnlijk ook niet meer op dit moederbord kwijt.

 

Als je een ander systeem of pc vindt of zelf suggesties hebt dan wil ik graag even met je meedenken. Als je iets hebt gevonden tag me dan even door @ te gebruiken.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 8 van 10 (597 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: spellen stoppe

★★★ Novice

Hier nog een keer dx diag maar dan met naar mijn mening dit keer voldoende schijf ruimte en de laatste updates,

maar nog steeds valt het spel uit.

 

ga er vanuit dat met Nvidia voorgestelde instellingen ik de juiste instellingen heb voor mijn grafische kaart.

 

mvg 

Bericht 9 van 10 (576 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: spellen stoppe

[ Bewerkt ]
Champion

Hey @cranedriver,

 

Je hebt in ieder geval wat extra ruimte op de c: drive vrijgemaakt maar voor een goed functioneren van de updates van Win 10 is minimaal 85GB noodzakelijk. Ook heb je de drivers van de Nvidia up to date gebracht. Jammer genoeg is het allemaal net niet genoeg om het probleem op te lossen.

Het belangrijkste probleem op dit moment is: RADAR_PRE_LEAK_64

Meestal het gevolg van een geheugenfout of een probleem met de RAM banken. Zoals ik al eerder aangaf is het RAM geheugen groter en sneller dan de schrijfcapaciteit van jouw harddisks. 

 

Daarnaast zie ik dat er een probleem meer dan één keer voor komt.

Dat herhaalde problemen vind je in de spoiler.:

Spoiler

Handtekening van probleem:
P1: 1e
P2: ffffffffc000001d
P3: fffff80036872185
P4: ffffa001b167b080
P5: fffff8002bf1bc80
P6: 10_0_19044
P7: 0_0
P8: 256_1
P9:
P10:

Dit probleem hoort eigenlijk bij een Win 7 systeem en het lijkt erop dat jouw PC een upgrade heeft gekregen met Win 10 Enterprise 64-bit en dat de hardware eigenlijk niet geschikt is voor Win 10.

 

Om zeker te zijn van mijn zaak overleg ik nog even met een paar anderen om te kijken wat het beste advies kan zijn.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 10 van 10 (568 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

ea-promo

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help