Re: sims 4 loopt vast na update

door juliav93
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

sims 4 loopt vast na update

★★ Novice

na een update van mijn MacBook (macOS Catalina) en de update van de sims4 ben ik eerst uren bezig geweest met de sims opstarten, ik kreeg hele tijd melding dat de sims al draaide (dat was niet zo.) doet die het eindelijk loopt het spel elke keer vast en werkt niks mee. 

 

iemand een oplossing?

Bericht 1 van 6 (2.468 Weergaven)

Re: sims 4 loopt vast na update

★★★★★ Expert


Mogelijk is er iets misgegaan toen je besturingssysteem werd bijgewerkt, @juliav93.

Begin met het leegmaken van de cache van de Origin cliënt, De Sims 4 map in je Documenten hernoemen en daarna het spel repareren via de Origin cliënt.

Zorg dat overige en niet benodigde software die nog openstaat, helemaal wordt afgesloten.

Herstart je platform eens.

Zorg dat de Origin cliënt en De Sims 4 zijn bijgewerkt naar hun laatste versies.

Ook kan je een nieuwe gebruikersaccount met Administrator rechten aanmaken, vervolgens daarop aanmelden en nog eens proberen of je De Sims 4 gestart krijgt.

Groetjes.


Bericht 2 van 6 (2.456 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 loopt vast na update

[ Bewerkt ]
★★ Novice

het opstarten gaat prima maar tijdens het spelen loopt het vast en reageert het spel nergens meer op. ik heb inmiddels de sims verwijderd en ben het opnieuw aan het installeren. dit gaat nog wel even duren met al die uitbreidingenStandard smile maar hoop dat het spel het hierna weer goed doet voor de update deed het spel het namelijk prima en liep die eigenlijk nooit vast. 

Bericht 3 van 6 (2.452 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 loopt vast na update

★★★★★ Expert


Probeer eerst de basisstappen eens, @juliav93.
Hernoem De sims map in je Documenten en vervolgens de cache van de Origin cliënt leegmaken.
Door het spel te repareren, worden de ontbrekende en/of beschadigde bestanden opnieuw gedownload. Rechtsklik op de speltegel van De Sims 4 in de spelbibliotheek van de Origin cliënt en kies voor de Repareren optie. Afhankelijk wat er allemaal gerepareerd dient te worden, de snelheid van internetverbinding en platform, kan dit enige tijd duren.
Je dient ook alle overige onnodige openstaande software hebben afgesloten, want die kunnen de invloed hebben op de goede werking van De Sims 4 als de Origin cliënt.
Zorg dat je platform volledig is bijgewerkt, zeker de stuurprogramma's.
Het probleem dat het spel vastloopt en/of zich snel al afsluit, kan hieraan liggen, maar ook gebeuren als je gebruikte platform niet voldoet aan de benodigde systeemeisen.
Tevens kan je ook een nieuwe gebruikersaccount aanmaken met Administrator rechten, daarop aanmelden en nog eens proberen of je het spel gestart krijgt.

Wil je toch het spel helemaal verwijderen en opnieuw installeren, dan kan je beter alleen eerst het basisspel doen. Daarna test je of deze start en je probleem nog opduikt.


Groetjes.


Bericht 4 van 6 (2.447 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 loopt vast na update

★★ Novice
@RealSimmor0 ik heb inmiddels de sims weer opnieuw geïnstalleerd maar helaas loopt het nog steeds vastFrown ik heb de mods er uitgegooid maar dat helpt ook niet, ik heb een ander account gemaakt maar hier loopt het spel ook vast. ik weet niet meer wat ik moet doen en wordt er langzaam wel een beetje moe van, probeer nu al 2 dagen te simsen maar het gaat niet op deze manier.
Bericht 5 van 6 (2.429 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 loopt vast na update

★★★★★ Expert


Beter is de map van De Sims 4 hernoemen, de cache leegmaken en het spel repareren via de Origin clënt, @juliav93. Je bent niet de enigste die problemen ondervind nadat je platform was bijgewerkt naar deze versie.
Modificaties (aangepaste inhoud) zijn regematig toch de boosdoener dat De Sims 4 niet meer opstart. Basisstappen nalopen geeft de oplossing voor dit soort problemen, mits deze modificaties ook weg blijven uit de map.
Ik neem aan je ook het spel had geprobeert te spelen onder een nieuw aangemaakte gebruikseraccount met Administrator rechten?

  • Verder heb je ook alle software die nog openstaat afgesloten. Waarschijnlijk zijn die niet benodigd, maak je systeembronnen vrij en voorkomt het dat deze de goede werking van de Origin cliënt als De Sims 4 kunnen verhinderen.
  • Het spel deed het nog wel voordat je het besturingssysteem had bij gewerkt?
  • Ben je nagegaan dat je besturingssysteem echt bijgewerkt is, met alle stuurprogramma's en geen updates beschikbaar meer zijn?
  • Ga ook na of de Origin In-game en FPS-teller uitgeschakeld zijn.
  • Controleer of je inderdaad de 64-bits versie draait op dit besturingssysteem.
  • Tevens kan je de laptopmodus uitproberen.
  • Bij sommige werkt het spel als je de taal wijzigd. Hierbij wordt een nieuwe map aangemaakt en is eerdere spelvoortgang niet meer zichtbaar.
  • Verder zie ik dat het bestand genaamd UserData.lock dat in de map van De Sims 4 zou staan voor dit probleem en dat je het dient te verwijderen.
    Voordat je het betreffende bestand echt verwidjerd, kan je deze beter eerst uit de map halen, of hernoemen.
Mocht dit niet helpen, dan overweeg om De Sims 4 en de Origin cliënt eens helemaal te verwijderen. Doe dit op de gebruikelijke manier hoe de installatie van software ongedaan maakt.
Je kan ook het hulpprogramma voor het opnieuw instellen van de Origin cliënt gebruiken.

Groetjes.


Bericht 6 van 6 (2.417 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

fifa-19-promo-splash

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo

JE EA ACCOUNT-ID OF WACHTWOORD VERGETEN?

Je kunt je accountgegevens opnieuw instellen, bijwerken of koppelen.

Meer bekijken op EA Help

black-origin-bg

REGELS EN RICHTLIJNEN ORIGIN FORUM

Volg deze regels en richtlijnen wanneer je iets plaatst op Origin.

De regels lezen