Re: ik wil sims overzetten van windows naar mac

door RealSimmor0
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

ik wil sims overzetten van windows naar mac

★★★★ Novice

ik wou zonet mijn sims overzetten van een windows pc naar een MacBook. maar ik had een productcode ingegeven en die gaf een fout aan en zei "deze code is al ingewisseld" wat moet ik doen? 

 

 

 

alvast bedankt

Bericht 1 van 13 (1.432 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: ik wil sims overzetten van windows naar mac

[ Bewerkt ]
★★★★★ Expert


Dit onderwerp zal beter thuishoren hier bij de technische problemen betreft Origin, aangezien je platform niet ondersteund wordt.


Zorg dat jouw gebruikte platform voldoet aan de gewenste systeemeisen, @myleneke123.

Nagaan dat jouw gebruikte platform helemaal is bijgewerkt, laatste versie van het besturingssysteem, als beschikbare updates en stuurprogramma's bijwerken.
Zie hiervoor de (online) documentatie of contact opnemen met hun ondersteuning.

  1. Download en installeer de Origin cliënt.
  2. Start dan de Origin cliënt
  3. Ga je aanmelden als hierom gevraagd wordt, met de juist aanmeldingsgegevens.
  4. Ga naar je spelbibliotheek toe, hiervan zal je De Sims 4 kunnen downloaden en installeren.
  5. Start aansluitend De Sims 4.

Productcodes zijn eenmalig te gebruiken en blijven gekoppeld aan het Origin / EA account waarmee deze geregistreerd zijn.
Dit betekent dat je de productcode al hebt geregistreerd, wellicht op een andere Origin / EA account. Je bent dus met de verkeerde Origin / EA account aangemeld.
Mocht je het product tweedehands gekocht of gekregen hebben, dan kan je deze niet nogmaals gebruiken dus.


Groetjes.


Bericht 2 van 13 (1.421 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: ik wil sims overzetten van windows naar mac

★★★★ Novice

dus kan je niet van een windows de Sims overzetten naar een MacBook? of zijn er misschien nog mogelijke oplossingen? 

of gaat dat helemaal niet?

Bericht 3 van 13 (1.418 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: ik wil sims overzetten van windows naar mac

[ Bewerkt ]
★★★★★ Expert


Je zal de software opnieuw moeten downloaden en installeren hierop, @myleneke123.
Overzetten van de spelgegevens gaat niet werken.

Groetjes.


Bericht 4 van 13 (1.415 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: ik wil sims overzetten van windows naar mac

[ Bewerkt ]
Community Manager

Hey @myleneke123,

 

Dankjewel dat je hiervoor een post maakt op het forum!

 

Het klinkt inderdaad vervelend dat je dit meemaakt met The Sims en Origin / EA Desktop.

 

Het is namelijk zo; zodra je een code inwisselt op je EA account, is deze verzilverd en niet meer te gebruiken op andere EA accounts. Dus het kan heel goed zijn dat de code al eens is ingewisseld op een ander EA account, misschien? 🤔

 

Zodra je op je MacBook inlogt in Origin met hetzelfde EA account (de EA Desktop app is helaas niet beschikbaar voor de Mac), zou je als het goed is het spel zonder problemen moeten kunnen downloaden. 

 

Mocht je je niet meer herinneren op welk EA account je de code voor het spel of uitbreiding hebt ingewisseld, wil ik je graag aanraden om contact op te nemen met onze NL Klantenservice.

 

Is het misschien het geval dat je EA Pley hebt op je EA account? In dat geval is het helaas ook niet mogelijk om The Sims te downloaden, aangezien EA Play helaas niet beschikbaar is voor de Mac.

 

*Edit: Ik heb ook even je bericht overgezet naar het Algemene Discussie forum voor Origin, aangezien dit meer een Origin/EA account probleem is dan een EA Desktop/Technisch probleem. Standard smile

 

- EA_Leeuw

 

EA_LeeuwAHQ
Bericht 5 van 13 (1.399 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: ik wil sims overzetten van windows naar mac

★★★★★ Expert
Was het alsnog gelukt hiermee, @myleneke123?

Groetjes.
Bericht 6 van 13 (1.363 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: ik wil sims overzetten van windows naar mac

★★★★ Novice

hoe kan je de sims downloaden want ik heb geen idee hoe je dit doet en zo heel erg graag sims spelen

@EA_Leeuw 

 

groeten 

Bericht 7 van 13 (1.355 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: ik wil sims overzetten van windows naar mac

★★★★ Novice
@EA_Leeuw als ik Origin op safari opzoek en ik klik op aanmelden dan zegt hij dat aanmelden niet mogelijk is
Bericht 8 van 13 (1.354 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: ik wil sims overzetten van windows naar mac

★★★★ Novice
@EA_Leeuw ik kan Origin wel op mijn Mac zetten maar de sims kan ik niet op Origin zetten
Bericht 9 van 13 (1.353 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: ik wil sims overzetten van windows naar mac

★★★★★ Expert
Waarschijnlijk doe je toch iets verkeerd of is het door jouw gebruikte platform gewoon niet geschikt hiervoor, @myleneke123.


1 Controleer of het door jouw gebruikte platform De Sims 4 wel kan draaien, zie deze systeemeisen voor het basisspel: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements Voor het gebruik van aanvullende inhoud gelden aparte systeemeisen, te vinden op hun (online) productpagina's.
2 Controleer of het door jouw gebruikte platform de Origin cliënt kan draaien, zie hier voor de systeemeisen: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/download Mogelijk dien je de software van het door jouw gebruikte platform eerst nog volledig bijwerken.
3 Download en installeer de laatste versie van de Origin cliënt, indien dat nog niet gedaan is: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/download Mogelijk dien je alle huidige versies eerst te verwijderen, waaronder ook de "technische previews" dus.
4 Start de Origin cliënt. Ga je aanmelden met de juiste Origin / EA account.
5 Dan via jouw spelbibliotheek zou je alle gekochte producten kunnen downloaden en installeren. Vermijd het gebruik van installatieschijven.

Nadat De Sims 4 is gedownload en geïnstalleerd, zou je deze moeten spelen. Wanneer dit niet mogelijk is, laat dat weten hier.

De Origin cliënt en de Origin spellen dienen lokaal geïnstalleerd worden. Hun gegevens worden ook lokaal bewaard en moeten bereikbaar blijven.


Productcodes zijn maar eenmalig te gebruiken en blijft geregistreerd op het betreffende Origin / EA account. Het is dus niet mogelijk om een eerdere gebruikte productcode nogmaals te registreren. Ook niet op een andere Origin / EA account dus.
Wanneer deze productcode was gekocht in een tweedehands winkel, dan zal je terug moeten gaan en je geld terugvragen.
Ook voor gekregen producten is het niet meer mogelijk om deze te gebruiken.
Als je eerder de productcode van de De Sims 4 hebt geregistreerd, dan hoef je dit niet nogmaals te doen.

Het vereiste basisspel is nodig en dient al geregistreerd zijn op dezelfde Origin / EA account, om de aanvullende inhoud te kunnen gebruiken.
Naast het ook voldoen aan de gestelde systeemeisen van deze aanvullende inhoud.
Tevens kan je beter voldoen aan de aanbevolen systeemeisen van het basisspel.

Als je al eerdere spelvoortgang hebt gemaakt, dan zal je deze handmatig moeten overzetten. Dit gaat dus niet automatisch. Ook andersom zal dat niet lukken, wanneer met de hier opgeslagen spelvoortgang bent gaan verder spelen.
Wel De Sims 4 voor de eerste keer eens starten, zodat alle mappen worden gemaakt en je kan zien dat er geen problemen zijn.
Je vind de opgeslagen spelvoortgang en instellingen in je "Documenten\Electronic Arts\", waar het gaat om de "Saves" en "Tray" mappen.
Overplaatsen kan makkelijk door een USB opslagmedium te gebruiken, waarnaar je deze gegevens toe zal kopiëren. Dan deze juist ontkoppelen en plaatsen in het door jouw gebruikte platform. Van de gebruikte USB opslagmedium deze gegevens kopiëren of verplaatsen naar hun juiste locaties. Hierna test je dan of deze geen problemen geven.
Als je soms media gebruikt, dan kan je deze beter gaan verplaatsen of kopiëren naar het door jouw gebruikte platform.
Voor het gebruik van aangepaste inhoud, kan je zal je dat in kleinere stappen doen. Verouderde zullen vaker problemen geven. Denk aan het bijwerken dus.


Als je soms een melding of zo iets ziet, dan kan je beter hiervan een schermafdruk maken, opslaan als een afbeeldingsbestandstype en toevoegen bij je reactie als een bijlage.

Met het gebruik van "De Sims 4 Legacy Editie" worden de nieuwere aanvullende inhoud (uitgebracht vanaf 2020) als de online functies niet langer meer ondersteund en zal diens inhoud ook niet bereikbaar gaan worden.


Groetjes.
Bericht 10 van 13 (1.346 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

fifa-19-promo-splash

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo

JE EA ACCOUNT-ID OF WACHTWOORD VERGETEN?

Je kunt je accountgegevens opnieuw instellen, bijwerken of koppelen.

Meer bekijken op EA Help

black-origin-bg

REGELS EN RICHTLIJNEN ORIGIN FORUM

Volg deze regels en richtlijnen wanneer je iets plaatst op Origin.

De regels lezen