Sims 4 wil niet starten

door elketje81
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Sims 4 wil niet starten

★★ Novice

Ik speel al jaren de sims, maar nu was het enkele maanden geleden.

Na het opstarten en updaten van Origin wil ik de Sims 4 terug opstarten.

Dat gaat heel traag en krijg enkel een wit scherm te zien, dus geen fragmenten uit het spel.

Na enkele minuten krijg ik een melding dat er een probleem is, dus kan ik het spel niet spelen.

Jammer want wou uitbreidingen kopen nu die in de aanbieding staan...

Bericht 1 van 11 (474 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Sims 4 wil niet starten

EA SPORTS FC Team

@elketje81

 

Vandaar dat ik je ook de stappen aanraadde die in het artikel staan. Ik kan niet helpen met programma's van een derde partij.

 

Ik kan je wel verder helpen door je een directe link te geven naar de AMD Catalyst Control Center en ik kan je ook vertellen welke drivers je moet downloaden als je mij een DxDiag geeft.

 

DxDiag:

 

https://help.ea.com/nl-nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/

Jason.png

In thread bekijken

Bericht 11 van 11 (557 Weergaven)

Alle reacties

Re: Sims 4 wil niet starten

EA SPORTS FC Team

Hey @elketje81,

 

Probeer in dit geval De Sims 4 te repareren voor in Origin met de rechtermuisknop op De Sims 4 te klikken en te kiezen voor repareren. Verwijderd ook enige cc/Mods aangezien deze soms voor problemen zorgen. 

Jason.png
Bericht 2 van 11 (489 Weergaven)

Re: Sims 4 wil niet starten

★★ Novice
heu hoe kan ik cc/Mods verwijderen?
Bericht 3 van 11 (461 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 wil niet starten

★★ Novice

@EA_Jason heb je instructie gevolgd van repareren (had dat de dag ervoor ook al gedaan), maar werkt blijkbaar niet.

Scherm blijft nog steeds wit als ik het spel wil opstarten en dit is de melding dat ik na enkele minuten krijg:

 

"The Sims 4 werkt niet meer.  Er is een probleem opgetreden waardoor het programma niet goed meer werkt. Het programma wordt gesloten en er wordt een melding weergegeven als een oplossing beschikbaar is."

Bericht 4 van 11 (446 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 wil niet starten

EA SPORTS FC Team

Het nadeel van deze foutcode is dat he tniet exact weergeeft wat de oorzaak is van het probleem. 

 

Zou je voor mij daarom de stappen willen volgen die in dit artikel staan? Dit zijn oplossingen die het gros van de problemen oplost. 

Jason.png
Bericht 5 van 11 (440 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 wil niet starten

★★ Novice
@EA_Jason blijkbaar is mijn grafisch stuurprogramma verouderd. Doordat ik norton gebruik kan ik niet klikken op "Klik hier voor de nieuwste stuurprogramma's"...
Bericht 6 van 11 (433 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 wil niet starten

[ Bewerkt ]
EA SPORTS FC Team

Je kan ook de drivers direct downloaden en installeren via de website van de maker van de grafische kaart. 

 

Voor mee informatie hebben we dit handige artikel, laat even weten of het lukt Standard smile

 

 

Jason.png
Bericht 7 van 11 (429 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 wil niet starten

★★ Novice
heb een programma net gekocht dat alle updates zou doen, maar ben nog aan het wachten op) de licentie...
Bericht 8 van 11 (416 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 wil niet starten

★★ Novice
heb ondertussen een programma gekocht dat automatisch die updates doet van het stuurprogramma gedurende twee jaar.
Moet nu denk ik nog wachten tot ik de licentie ontvang
Bericht 9 van 11 (422 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 wil niet starten

★★ Novice
@EA_Jason ik ben nu volop bezig met de programma's die moesten vervangen worden te installeren. Maar bij de eerste installatie (dat uren duurde) kreeg ik na afloop deze melding:AMD catalyst installeer manager: de update is voltooid (er zijn tijdens de update waarschuwingen gegeven). Zie het logboek voor details. Er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. Installeer een peogramma of, als dit al is geïnstalleerd, maak een koppeling in het onderdeel Standaardprogramma's van het Configuratiescherm.
Ik ken niet veel van computers dus voor mij is dat chinees... Weet niet over welk programma ze het hebben.
Bericht 10 van 11 (413 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

fifa-19-promo-splash

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo

JE EA ACCOUNT-ID OF WACHTWOORD VERGETEN?

Je kunt je accountgegevens opnieuw instellen, bijwerken of koppelen.

Meer bekijken op EA Help

black-origin-bg

REGELS EN RICHTLIJNEN ORIGIN FORUM

Volg deze regels en richtlijnen wanneer je iets plaatst op Origin.

De regels lezen