Sims 4 Overzetten Naar Andere Laptop

door lauraensilkesims
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Re: Sims 4 Overzetten Naar Andere Laptop

Community Manager (retired)
Hey @Winnemans,

Dit zouden de opgeslagen bestanden moeten zijn. Zijn dit er veel of maar een paar? Gebruik je toevallig iCloud/OneDrive op jouw voorgaande computer/laptop voor documenten?

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 11 van 17 (1.996 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 Overzetten Naar Andere Laptop

★ Novice

Hallo,

 

Ik dacht niet dat ik mijn documenten in de iCloud bewaar. Ik heb een 8-tal documenten. Dus weet ook niet goed als dit klopt. Als dat 1 document is per sim ooit gespeeld, dan zou dat in principe genoeg moeten zijn. 

Bericht 12 van 17 (1.991 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 Overzetten Naar Andere Laptop

★★★★★ Expert
Als je de speltaal van De Sims 4 eens had gewijzigd of soms "De Sims 4 Legacy Editie" gebruikt, dan worden de spelvoortgang en instellen apart weer opgeslagen, @Winnemans.
Standaardlocatie waar De Sims 4 je spelvoortgang en instellingen worden, is in je "Documenten\Electronic Arts\" map. Deze dient lokaal zijn opgeslagen en ook bereikbaar voor De Sims 4.


Als je gegevens van de ene computer naar de andere computer hebt overgezet en het is een langer tijd geleden dat je De Sims 4 hebt gespeeld daarop, dan kan het zijn dat er iets misgegaan is of het probleem daarin ergens zit. Ook zal je alle aangepaste inhoud (zogenoemde "modificaties") eens moeten verwijderden, als je deze soms gebruikt en problemen tegenkomt bij het starten of tijdens het spelen van De Sims 4.

Overschrijven van bestaande bestanden zal deze gegevens laten verwijderen.


Heb je een nieuwe computer aangeschaft, maar niet of onvoldoende jouw gegevens overgezet voordat je de oude computer wegdeed of opnieuw ging installeren, dan is het helaas, maar deze gegevens ben je kwijt.


Als je soms de computer met andere deelt en/of gebruikmaakt van bepaalde software, dan kan het zijn dat deze hebben gezorgd dat deze gegevens steeds weer opnieuw verdwijnen.
Overige en onnodige software volledig afsluiten, want deze kunnen de goede werking van De Sims 4 als de Origin cliënt toch op een bepaalde manier tegenwerken / tegenhouden. Met name beveiligingssoftware, software voor het maken van (online) reservekopieën, software die gebruikt maakt van zogenoemde "lagen" als online opslagdiensten, zullen vaak genoeg de onbedoelde boosdoener(s) hierin zijn.

Windows Schoon Starten: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/929135

De Origin cliënt en de spellen van Origin zul je lokaal moeten hebben geïnstalleerd. De gegevens voor hun beiden zul je lokaal moeten laten opslaan.

Groetjes.
Bericht 13 van 17 (1.982 Weergaven)

Re: Sims 4 Overzetten Naar Andere Laptop

Champion

@Winnemans Zou je hier wat meer informatie over jouw MacOS kunnen geven? Als het even kan ook wat meer informatie over hoe je van de ene naar de andere computer/laptop bent overgestapt? Misschien dat een deel van jouw oude families en bestanden nog aanwezig zijn op je oude laptop. Kan het zijn dat je niet alle Sims mappen hebt overgezet? De uitbreidingspakketten van de Sims krijgen ieder een eigen plaats in een Mac. En origin downloadt niet altijd alle pakketten. Zeker niet als je de technische preview gebruikt. Ook als je Origin hebt gedownload via Chrome kan het handig zijn om die versie te verwijderen en Origin opnieuw te downloaden en te installeren via Safari. Misschien dat je eens kunt kijken op de website van een van de hero's op het platform die veel kennis heeft over de Sims en Mac's. Haar naam is Bluebellflora. Als je haar googelt vind je ook haar website. Hier vind je in ieder geval de informatie over Origin: Origin not downloading packs – BluebellFlora De tekst is in het Engels maar als je de interne vertaal optie gebruikt zal je, denk ik, een heel eind kunnen komen. Heb je daarbij toch hulp nodig tag mij dan even.

 

Veel succes.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 14 van 17 (1.958 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 Overzetten Naar Andere Laptop

★★★ Newbie

Ik heb hetzelfde probleem, maar die code had ik al eens ingewisseld op mijn oude laptop waardoor deze nu niet meer werkt. Nu is mijn vraag hoe ik het dan kan oplossen om hem toch op mijn nieuwe laptop te zetten.

Bericht 15 van 17 (1.850 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 Overzetten Naar Andere Laptop

Community Manager (retired)
Hey @AnoukSz2002,

Je zult je moeten aanmelden met hetzelfde account waar je destijds jouw code op hebt ingewisseld.

Codes kunnen inderdaad niet tweemaal gebruikt kunnen worden maar zijn voor altijd geldig op dit account en het maakt niet uit op welke computer of laptop je je aan meldt. Als je je op het juiste account aan meldt zul je het spel weer kunnen downloaden net als voorheen.

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 16 van 17 (1.843 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 Overzetten Naar Andere Laptop

★★★★★ Expert
Een verzilverde / geregistreerde productcode is gekoppeld aan jouw Origin / EA account, @AnoukSz2002. Deze worden niet lokaal bewaard.
Mocht je de gekochte product niet in je spelbibliotheek van de Origin cliënt zien staan, dan zal je met de verkeerde Origin / EA account zijn aangemeld.
Controleer dus dat je gaat aanmelden met de juiste Origin / EA account. Bij voorkeur en indien mogelijk, zal je jouw volledige e-mail adres invullen, met behulp van de "Kopieën" en "Plakken" functies en liefst neit door deze dan maar te typen.
Tevens dien je te zorgen dat je bent verbonden met het internet en geen software hebt openstaan die de juiste werking van de Origin cliënt kan verhinderen. Het gebruik van een bekabelde internetverbinding wordt aangeraden.
De filters in de spelbibliotheek van de Origin cliënt gaan wissen, zodat je ontbrekende producten ergens anders ingedeeld staan.
Verder kan je de Origin cliënt opnieuw starten. Met je volledig af te melden, daarna de Origin cliënt afsluiten. Een paar minuten wachten. Om vervolgens weer de Origin cliënt te starten en met de juiste Origin / EA account gaan aanmelden.
De cache van de Origin cliënt leegmaken: https://help.ea.com/nl-nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/ Dit zal weer de standaardlocaties voor downloaden en installeren gaan gebruiken.

Heb je een product gekocht via Origin, dan ontvang je geen productcode, maar wordt deze automatisch geactiveerd op het betreffende Origin / EA account.
Met een kinderaccount heb je geen toegang tot de online functies, waaronder het kopen via Origin ook vallen. Zij dienen de productcode van het product gekocht in een (online) winkel te gaan verzilveren / registeren op hun kinderaccount.
De aanvullende inhoud vereist hun basisspel, dat ook dient zijn geregistreerd op hetzelfde Origin / EA account, als het voldoen aan hun aparte genoemde systeemeisen, om deze te kunnen gebruiken.
Omdat productcodes maar 1x te gebruiken zijn, kan je tweedehands als gekregen producten niet nog eens gebruiken. Ook niet met een andere, of nieuwe gemaakte Origin / EA account.

Zorg dat je dus met de juiste Origin / EA account eerst bent aangemeld, voordat je gaat kopen of een productcode gaat verzilveren / registeren.


Controleer of je computer voldoet aan de gestelde systeemeisen van De Sims 4 (alleen basisspel, de normale (64-bits) versie): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements
Mocht je nog geen Origin / EA account hebben, dan zal je eerst eentje moeten maken. Voor kinderen dient dit hun ouders / verzorgers te doen.
Download en installeer de Origin cliënt. Systeemeisen en laatste versie kan je vinden hier: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/download
Start de Origin cliënt, nadat de installatie van de Origin cliënt is voltooid.
Ga je aanmelden met de juiste Origin / EA account.
Als je nog geen producten hebt gekocht via Origin, kan je dat nog doen. Voor het verzilveren / registeren van productcodes zie dit helpartikel: https://help.ea.com/nl/help/faq/redeem-product-and-promotional-codes/ Alleen volledige producten zullen te gebruiken zijn.
Vanuit je spelbibliotheek van de Origin cliënt kan je de gekochte spellen downloaden en installeren, als je dat nog niet hebt gedaan. Of gaan spelen.

De spellen van Origin zullen via de Origin cliënt gestart worden.
De Origin cliënt en de spellen van Origin dien je lokaal te installeren.
Hun gegevens dien je ook lokaal te bewaren en bereikbaar houden voor hun.


Groetjes.
Bericht 17 van 17 (1.838 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

fifa-19-promo-splash

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo

JE EA ACCOUNT-ID OF WACHTWOORD VERGETEN?

Je kunt je accountgegevens opnieuw instellen, bijwerken of koppelen.

Meer bekijken op EA Help

black-origin-bg

REGELS EN RICHTLIJNEN ORIGIN FORUM

Volg deze regels en richtlijnen wanneer je iets plaatst op Origin.

De regels lezen