Re: Ongeldige code ontvangen van origin

door Trismagistos
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Ongeldige code ontvangen van origin

★★★ Novice

Hallo,

 

Zojuist monte vista voor de sims 3 aangeschaft. Code in willen vullen op store.thesims3.com alleen kan dit dus blijkbaar niet... De code is via origin gekocht en ontvangen via de mail, maar blijkt volgens de website al gebruikt te zijn... Geprobeerd met origin contact op te nemen, maar kan geen contactoptie kiezen.. Iemand die misschien raad weet of tips? Het was namelijk een cadeau...

 

Groetjes van mij Standard smile

Bericht 1 van 17 (1.069 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Ongeldige code ontvangen van origin

Champion

Hey @Demi-25092000,

 

Ik kan me voorstellen dat je dat vervelend vind. 

Misschien kan de klantondersteuning je helpen om deze aankoop toch als cadeau op de juiste plaats te krijgen. Hier vind je meer informatie over wat je nodig hebt om een spel cadeau te doen: Origin - Cadeaus verzenden en ontvangen met Origin

En hier vind je alle ondersteuningsmogelijkheden: https://bit.ly/EA-Ondersteuning
Houd voor de zekerheid jouw eigen gegevens, de aankoopgegevens en de informatie van de ontvanger van het cadeau bij de hand. 

Heel veel succes. Fingers crossed

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


In thread bekijken

Bericht 4 van 17 (1.051 Weergaven)

Alle reacties

Re: Ongeldige code ontvangen van origin

★★★★★ Expert
Dit onderwerp heeft eigenlijk niks te maken met het EA Desktop programma zelf, maar met De Sims 3 en diens onderwerpen zullen beter in de forumtak thuishoren bedoeld voor de andere / oudere spellen van De Sims serie: https://answers.ea.com/t5/Andere-De-Sims-Games/bd-p/other-sims-games-nl


Wanneer je producten koopt via Origin krijg je geen productcode en wordt het product automatisch gekoppeld aan jouw Origin / EA account, waarmee je bent aangemeld.
Controleer dat je de productcode wel goed hebt ingevuld, want bepaalde tekens lijken best veel op elkaar. Staat de productcode in een e-mail bericht dan kan je deze makkelijk met behulp van de "Kopiëren" en "Plakken" functies overnemen.
Je dient te zorgen dat je met de goede Origin / EA account bent aangemeld.
Controleer dat je ook voldoet aan de gevraagde (systeem)eisen. Het vereiste basisspel zal geregistreerd zijn op dezelfde Origin / EA account

Wanneer je een melding krijgt dat je productcode al is gebruikt, dan zal je dit eerder hebben gedaan. Dit is mogelijk dan gedaan op een andere Origin / EA account.
Een productcode kan je maar 1 keer gebruiken en blijft na diens registratie / verzilvering gekoppeld aan de Origin / EA account, waarmee dit is gedaan.
Een productcode is alleen nodig bij eerste gebruik en wanneer je het product niet hebt gekocht via een digitale winkel.
Tweedehandse gekochte producten en gekregen producten zijn dus niet nog eens te gebruiken. Dit zal ook niet gaan op een andere, nieuw aangemaakte Origin / EA account.

Gebruik de website van De Sims 3 om hun product(codes) te registreren.
Bepaalde software, die je (nog onnodig) hebt draaien, kunnen zorgen voor problemen en zullen afgesloten moeten worden.
Probeer het via een PC, met bekabelde internetverbinding en bijgewerkte webbrowser.

Je zal de winkel moeten bezoeken of er mee contact opnemen, indien je problemen hebt met de daar gekochte producten.

Denk er aan dat de meeste bedrijven in het weekend gesloten zijn of andere openingstijden hebben dan door de week.


Groetjes.
Bericht 2 van 17 (1.074 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Ongeldige code ontvangen van origin

★★★ Novice
@RealSimmor0 Iets te snel dus met het onderwerp... Sorry Standard smile

Ik ben me er van bewust dat codes maar 1x gebruikt kunnen worden. Het probleem is dat de winkel waar ik het gekocht heb origin zelf is. De productcode is aangeschaft en 2 minuten later voor het eerst ingevoerd... Dus helaas helpt je antwoord niet Standard smile
Toch bedankt voor de moeite! Ik heb zojuist iemand van origin te pakken gehad dus ik hoop dat mn probleem opgelost wordt. Want nu zit ik met een aangeschafte code die niet werkt
Bericht 3 van 17 (1.069 Weergaven)

Re: Ongeldige code ontvangen van origin

Champion

Hey @Demi-25092000,

 

Ik kan me voorstellen dat je dat vervelend vind. 

Misschien kan de klantondersteuning je helpen om deze aankoop toch als cadeau op de juiste plaats te krijgen. Hier vind je meer informatie over wat je nodig hebt om een spel cadeau te doen: Origin - Cadeaus verzenden en ontvangen met Origin

En hier vind je alle ondersteuningsmogelijkheden: https://bit.ly/EA-Ondersteuning
Houd voor de zekerheid jouw eigen gegevens, de aankoopgegevens en de informatie van de ontvanger van het cadeau bij de hand. 

Heel veel succes. Fingers crossed

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 4 van 17 (1.052 Weergaven)

Re: Ongeldige code ontvangen van origin

★★★★★ Expert
Dit maakt niet zo veel uit en kan je weten voor een volgende keer, @Demi-25092000.

Weet je zeker dat je deze aanvullende inhoud hebt gekocht via Origin?

Kunnen we aannemen dat je samen met de helpdesk er gaat uitkomen?

Groetjes.
Bericht 5 van 17 (1.041 Weergaven)

Re: Ongeldige code ontvangen van origin

★★★ Novice

Ik ben er uitgekomen samen met de helpdesk! Het is wel degelijk een aankoop geweest via mijn ea/origin account. Mijn vriend had alleen betaald.  Uiteindelijk heeft mijn vriend zijn geld terug gekregen aangezien de helpdesk mijn order wel heeft kunnen vinden alleen stond de aankoop niet in mijn purchase history op store.thesims3.com en dat vond ze zelf ook al heel vreemd… het is en blijft een raar verhaal wat ik niet eerder heb meegemaakt.. Frown 

 

toch bedankt voor alle hulp van jullie en nog een fijne dag allen!

Bericht 6 van 17 (1.031 Weergaven)

Re: Ongeldige code ontvangen van origin

Champion

Fijn, dat je er toch met behulp van de klantondersteuning uit hebt weten te komen @Demi-25092000.

 

Heel veel plezier met spelen in Monte Vista! Wink

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 7 van 17 (1.027 Weergaven)

Re: Ongeldige code ontvangen van origin

Community Manager
Hey @Demi-25092000,

Ik ben blij om te lezen dat het is opgelost. Alleen snap ik de beredenering niet helemaal met betrekking tot dat je het via de bankrekening van je vriend is gegaan? Dit zou namelijk normaalgesproken gewoon moeten kunnen. Het is hier dus foutgegaan volgens de klantenservice?
EA_LeeuwAHQ
Bericht 8 van 17 (1.006 Weergaven)

Re: Ongeldige code ontvangen van origin

★★★ Novice
@EA_Leeuw Hoi hoi

Ik snap zo 1 2 3 je vraag even niet. Ik zal de situatie zo goed mogelijk voor je proberen uit te leggen in de hoop toch je vraag te kunnen beantwoorden:

Ik heb eerder aankopen via origin gedaan. Ik geef aan wat ik wil kopen, geef mijn betaalwijze aan en betaal met mijn bankrekening. Uitbreidingspakketten begonnen gelijk met installeren en werelden zoals roaring heights heb ik de productcode ingevoerd via store.thesims3.com en daarna kunnen downloaden. Dit heeft mijn vriend een aantal keer gezien hoe het werkte en wilde me dus laatst verrassen aangezien hij wist dat ik Monte Vista graag wilde hebben en ik wat te vieren had na een zware periode. Hij deed exact hetzelfde als ik en schafte op deze manier monte vista aan voor mij. 1 verschil hij gebruikte paypal en niet ideal zoals ik. Hij kreeg een productcode en liet deze gelijk aan mij zien. 2 minuten later vul ik de code op de website in en krijg de melding dat deze al is gebruikt. Ik heb op verschillende manieren geprobeerd contact op te nemen met origin/ea maar dat lukte niet (vandaar dit forum) na een lange tijd zoeken uiteindelijk wel een medewerker te pakken gekregen. Ordernummer, gebruikersnaam en overige nodige gegevens aan haar doorgegeven. Ze kon zien dat de order is geplaatst en betaald en de productcode die ik heb gekregen klopte ook met wat er in de order staat. De betaalwijze bleek ook niets uit te maken aangezien er dus gewoon betaald was. Uiteindelijk had ook zij geen idee wat het probleem was en bood aan het geld terug te storten. Dit stond binnen een paar minuten weer op de rekening van mn vriend.

Helaas geen monte vista voor mij, maar blij dat mn vriend zn geld terug heeft gekregen. Het is natuurlijk extra balen dat je een cadeau krijgt van iemand wat heel lief bedoelt is maar niet werkt en diegene dus zijn of haar geld kwijt is dan dat je het zelf hebt aangeschaft en het werkt niet (vandaar dat ik dit ook hier vermelde en tegen de ea helpdesk)

Er is geen duidelijke reden waarom het niet werkte en zowel ik als de helpdesk van ea kunnen het niet verklaren. Het had eigenlijk wel moeten werken. Maar goed op deze manier is het (soort van) opgelost Standard smile
Bericht 9 van 17 (991 Weergaven)

Re: Ongeldige code ontvangen van origin

★★★★★ Expert
Waarom kan je zelf deze aanvullende inhoud niet kopen, @Demi-25092000?

Groetjes.
Bericht 10 van 17 (974 Weergaven)

fifa-19-promo-splash

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo

JE EA ACCOUNT-ID OF WACHTWOORD VERGETEN?

Je kunt je accountgegevens opnieuw instellen, bijwerken of koppelen.

Meer bekijken op EA Help

black-origin-bg

REGELS EN RICHTLIJNEN ORIGIN FORUM

Volg deze regels en richtlijnen wanneer je iets plaatst op Origin.

De regels lezen