2de handse game

door Lovelinda31
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Re: 2de handse game

★★★★★ Expert


Hallo,

Ik bedoelde daarmee op het kopen van eerder gebruikte software. Of dat nou gaat in een winkel of op rommelmarkt.
Zoals de persoon die deze vraag stelde, de Sims 3 was 2de hands overgenomen.

Groeten



Bericht 11 van 18 (302 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: 2de handse game

EA SPORTS FC Team

Ik begrijp dat het een nadeel is, maar zo werkt de DRM tegenwoordig voor spellen. Standard smile

Jason.png
Bericht 12 van 18 (296 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: 2de handse game

★★★★★ Expert


Hallo,

Mag ik aangeven, dat deze beveiligingsmethodes en aanbied mogelijkheden het plezier van iemand anders bederft, die graag dan zo'n spel jaren later graag eens wilt spelen?!

Spellen zijn tegenwoordig erg prijzig en je dient soms erg lang te wachten voordat een spel eens uitkomt. De goedkopere varianten en voor op andere platforms zijn meestal niks.
Je dient jaren te wachten voordat het goedkoper word en meestal als de opvolger is uitgebracht.
Als er dan eindelijk eens weer een spel uitkomt dat je graag zou willen spelen, dan is deze alleen voor een bepaald platform.

Groeten

Bericht 13 van 18 (267 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: 2de handse game

EA SPORTS FC Team

Hallo,

 

Mocht je het spel jaren later nog willen spelen, dan kan je altijd nog doen via jouw Origin account. Ik begrijp dat veel personen natuurlijk hun spellen door willen verkopen of dat ze een spel goedkoper willen krijgen door het tweedehands te kopen, maar de beveiliging werkt nu iets anders dan vroeger. 

 

De piraterij en dergelijke heeft ervoor gezorgd dat nu allemaal anders is.

Jason.png
Bericht 14 van 18 (262 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: 2de handse game

★★★★★ Expert



Hallo,

Begrijp goed dat deze manieren om spellen beter te beveiligen, wel het speelplezier meer kunnen belemmeren (en bederven).
Als je bent uitgekeken op een bepaald spel en je wilt deze wegdoen, om daarbij iemand anders nog mee wilt helpen.
Niet alleen spellen via een Origin account. In het algemeen.

Tegenwoordig is een spel eens uitproberen voordat je besluit deze te kopen, is er tegenwoordig bijna niet meer bij.
Spellen kosten best veel geld, met de mogelijkheid dat deze je niet bevalt, of niet werkt. Terugbrengen is meestal dan niet mogelijk voor software.

Groeten

Bericht 15 van 18 (256 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: 2de handse game

EA SPORTS FC Team

Hoi @RealSimmor0,

 

In het digitale tijdperk is het zo dat veel spellen alleen online worden aangeboden of dat je een code nodig hebt om het spel te verifiëren. Ik begrijp het helemaal dat je spellen door wilt verkopen als je erop uitgekeken bent, ik verkocht vroeger ook altijd mijn oude spellen door. Dit waren wel spellen voor een console en niet voor de PC.

 

Voor de PC is het natuurlijk wat lastiger en is er een strengere beveiliging nodig.

 

Tegenwoordig kan je ook veel spellen uitproberen via Origin, vaak is er een demo of een proefperiode van het spel beschikbaar en met het internet van nu zijn er overal reviews en filmpjes van de gameplay te vinden. 

Jason.png
Bericht 16 van 18 (254 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: 2de handse game

★★★★★ Expert
Hallo @EA_Joson,

Reviews zeggen niet altijd alles. Video's en afbeeldingen ook en kunnen zijn aangepast om het spel beter te laten verkopen.
Helaas zijn brengen spel ontwikkelaars niet altijd meer demo's of proefversies uit.

Voor de game console is het ook mogelijk om deze beter te controleren met internet toegang.

Ik zie graag een harde uitgave van een spel.
Als een spel wil kopen in de winkel dan zit er alleen een code in de verpakking. Waar slaat dit op? Waar is de spel schijf?

Ik vind het erg jammer, dat als je bent uitgekeken op bepaalde spellen deze niet kan geven aan iemand die later dat speel eens wil graag spelen.


Groeten
Bericht 17 van 18 (232 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: 2de handse game

EA SPORTS FC Team

De harde uitgaves van een spel bevatten meestal nog gewoon de disc, alleen is het wel zo dat je dus de code toe moet voegen aan jouw account waardoor je het spel niet kunt doorgeven of verkopen. 

 

Het is inderdaad een lastige situatie, maar door de piraterij en het internet dat groter is geworden moeten game bedrijven andere maatregelen nemen. 

Jason.png
Bericht 18 van 18 (222 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

fifa-19-promo-splash

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo

JE EA ACCOUNT-ID OF WACHTWOORD VERGETEN?

Je kunt je accountgegevens opnieuw instellen, bijwerken of koppelen.

Meer bekijken op EA Help

black-origin-bg

REGELS EN RICHTLIJNEN ORIGIN FORUM

Volg deze regels en richtlijnen wanneer je iets plaatst op Origin.

De regels lezen