Fifa 18 start niet na KB4041676

door Flect1on
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Fifa 18 start niet na KB4041676

★ Apprentice

Fifa 18 start niet meer since  kb4041676

 

Foutreportcode: 0cc3f38a70181f5c

 

Hier ook maar een melding. Since kb4041676 start Fifa 18 niet meer. Ik heb 1x een rollback kunnen doen via systeemherstel van voor die datum (12 oktober), maar deze update wordt automatisch weer opnieuw geinstalleerd. Het probleem komt daarna terug.

 

Er is werkelijkwaar NIETS wat het probleem oplost. Ik heb van alles geprobeerd. Herinstall; reparatie; Windows herstel; de update verwijderen doet het ook niet. Het menu van play/instellingen start wel; maar ik kan op Play drukken wat ik wil; er knippert iets wat meteen wordt afgesloten.

 

 

Bericht 1 van 5 (361 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Fifa 18 start niet na KB4041676

Dag @Flect1on

 

Ik denk dat deze fout ervoor zorgt dat FIFA18 niet meer start:

Handtekening van probleem:
P1: MSIDDRService.exe
P2: 3.0.0.16
P3: 58a41e28
P4: MSIDDRService.exe
P5: 3.0.0.16
P6: 58a41e28
P7: c0000005
P8: 00026eaf
P9:
P10:

 

Dit is een fout die optreedt tijdens het lopen van MSI command center. Ik heb ook een MSI-kaart, maar heb nooit het MSI command center geïnstalleerd omdat ik hier al slechte ervaringen mee heb gehad. Ik stel voor om volgende stappen uit te voeren:

  1. eerst een clean boot van windows 10 doen met MSI commandcenter uitgeschakeld.
  2. Start dan FIFA18 en kijk of het opstart en draait
  3. Indien het spel start, herstart je in Safe Mode met network enabled
  4. In safe mode kan je veiliger MSI command center deïnstalleren dan in normale mode: rechts klik op windows start en kies dan "apps en onderdelen", MSI command center zou hier nu tussen moeten staan. Klik erop en kies "verwijderen"
  5. Herstart in normal mode en zie nu of FIFA18 opstart

Vergeet ons a.u.b. niet op de hoogte te houden van je resultaat. Standard smile

Bericht 2 van 5 (356 Weergaven)

Re: Fifa 18 start niet na KB4041676

★ Apprentice

Dat is het probleem niet. (heb het ook nog geprobeerd, maar geen resultaat).

 

Het probleem is een windows update. Ik vermoed de KB4041676. Na deze update werkt het spel niet meer. 

 

Ik heb eergister een rollback gedaan via systeemherstel naar 11 oktober toen het spel nog wel werkte. Daarna werkte Fifa 18 weer en kon ik spelen. Echter omdat windows automatisch update en dit proces niet te stoppen is, wordt de update weer geinstalleerd en werkt het spel niet meer.

 

Dit is een probleem dat EA tesamen met Microsoft moet oplossen. 

Bericht 3 van 5 (348 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Fifa 18 start niet na KB4041676

Dag @Flect1on

 

De update corrumpeert je MSI command center. Een fout in dit bestand zorgt er wel degelijk voor dat bepaalde spellen niet kunnen opstarten. Heb je elke stap uitgevoerd zoals ik voorgesteld heb?

Het probleem ligt dus waarschijnlijk niet bij de windows update, maar bij je MSI command center. Mijn idee is dus om eerst het MSI command center te verwijderen en daarna windows te herstellen.

Bericht 4 van 5 (341 Weergaven)

Re: Fifa 18 start niet na KB4041676

[ Bewerkt ]
EA SPORTS FC Team

We zijn ervan op de hoogte dat enkele spelers dit probleem hebben sinds de update. 

 

We hebben dit topic aangemaakt om hier wat meer informatie over te krijgen zodat wij dit probleem beter kunnen onderzoeken. Enkele andere spelers hebben een oplossing gevonden die voor hun werkte. Standard smile

Jason.png
Bericht 5 van 5 (325 Weergaven)

fifa-19-promo-splash

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo

JE EA ACCOUNT-ID OF WACHTWOORD VERGETEN?

Je kunt je accountgegevens opnieuw instellen, bijwerken of koppelen.

Meer bekijken op EA Help

black-origin-bg

REGELS EN RICHTLIJNEN ORIGIN FORUM

Volg deze regels en richtlijnen wanneer je iets plaatst op Origin.

De regels lezen